  • 1. Data: 2012-08-08 13:30:55
    Temat: Internet GSM Cyfrowy Polsat i Plus
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    Dzień Dobry,

    Według map Plusa jestem w zasięgu GPRS, a według Cyfrowego Polsatu w
    zasięgu HSDPA+
    Zasadniczo jakieś 1,5-2km ode mnie jest maszt, na którym od zawsze był
    nadajnik Plusa 900, od kilku tygodni BTSSEARCH podaje, że na tym maszcie
    jest i Plus i AERO2 obydwa 900
    Jest szansa na lepsze łącze z Cyfrowego Polsatu?

  • 2. Data: 2012-08-09 13:49:48
    Temat: Re: Internet GSM Cyfrowy Polsat i Plus
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    BAREK wrote:
    > Według map Plusa jestem w zasięgu GPRS, a według Cyfrowego Polsatu

    Rozbieżności są możliwe, bo te firmy mają inne okresy aktualizacji i
    wyliczania aktualnych map. Ostatnie nowe pozwolenia Aero2 (bo to ich sieć
    jest właśnie UMTS 900 dla Plusa i CP) na nadajniki UMTS 900 MHz pochodza
    z 30 kwietnia 2012:
    http://jdtech.pl/2012/06/aero2-nowe-pozwolenia-radio
    we-bedzie-wiekszy-zasieg.html

> [...]
    > od zawsze był nadajnik Plusa 900, od kilku tygodni BTSSEARCH podaje, że
    > na tym maszcie jest i Plus i AERO2 obydwa 900 Jest szansa na lepsze

    Oglądasz listę pozwoleń radiowych, czy potwierdzonych lokalizacji z bazy
    btsearch?
    Choć w sumie jak na mapach CP jest już wyrysowana mapa z zasięgiem z
    tego masztu, to prawdopodobnie nadajnik pracuje.

    Sygnał możesz mieć z tego masztu jako abonent Plusa albo CP (do wyboru),
    z tym że jako Plusowiec musisz mieć modem zgodny z UMTS 900 MHz. Lista
    takich modemów jest np. tutaj:
    http://jdtech.pl/2011/06/aero2-zestawienie-zgodnych-
    modemow-w-budowie.html
    (Tak, to lista modemów dla darmowego internetu w Aero2, ale wszystkie one
    działają właśnie w UMTS 900 MHz).

    Jakub