  • 71. Data: 2004-03-06 16:02:23
    Temat: Re: Internet - 22%
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[nospam.]cn.net.pl>

    Uzytkownik: Jakub "Venom" Żukowski <v...@n...venomski.com> napisal:

    > Jednak bedziemy mieli 22% VAT`u na internet. Senat wniusl poprawki i
    > je przeglosowal :// Co to za kraj...

    No coż najwyraźniej ktoś zwęszył w tym interes. Zapewnie zapytacie jaki.
    Ano taki, że mali dostawcy niestety nie będą się liczyc na rynku i zaczną
    padać. Ceny zaczną dyktować monopoliści (patrz: TP S.A.). Czyżby ktoś z
    urzędasów miał interes w tym ? Hmm dużo się mówi o korupcji a tutaj mi
    smierdzi taką, że aż cuchnie.

    --

    Jaroslaw Druzbinski
    art. 54 Konstytucji RP "Kazdemu zapewnia sie wolnosc wyrazania

  • 72. Data: 2004-03-06 16:04:19
    Od: Marcin Kowalczyk <k...@w...TO.bo.SPAM.jest.FUJ.kowalma.com>

    Radosław Popławski w <r...@4...com> zeznal:
    > Nie.
    > Załóżmy, że firma _tylko_ sprzedaje dostęp do internetu.
    >
    > Przy 22% VAT.
    > Koszty: 100zł+22%/22=122
    > Sprzedaż: 130zł+22%/28,6=158,6
    >
    > Czyli zarabia 30zł(do opodatk.) - 6,6zł VAT do US
    >

    > Przy zw.
    > Koszty = 122
    > Sprzedaż = 158,6zł
    >
    > Zysk: 36,6zł (do opodatk.)

    Tu jest fajniep pieknie, ale zobacz krok dalej:
    22% VAT
    sprzedajesz mi net po 130zl+VAT=158,6
    wiec dla mnie kosztem jest 130zl 28.60 dostaje zwrotu

    zw:
    sprzedajesz mi net po 158.60 vat zwolninoy=158,6
    koszt dla mnie: 158.60.

    Roznica? Klient ktory kupuje od Ciebie jest na vacie 22% do przodu
    o 28.60pln (jesli ma mozliwosc odliczenia vat, co ma chyba wiekszosc
    firm)

    --
    Dobry programista wiesza się razem ze swoim programem

  • 73. Data: 2004-03-06 23:01:06
    Od: VoMi7 <v...@N...eu.org>

    Radosław Popławski wrote:

    > Podatek 22% to najmniejsza przeszkoda w rozwoju internetu w PL (jak i całej
    > telefonii).

    no nie wiem przeciez jak obnizyli VAT do 7% to nagle jak grzyby po
    deszczu namnozylo sie uslug mysle ze to jest m.in. zwiazne z tym.

    ciekawe jak zachowaja sie wieksu operatorzy przeciez juz przyzwyczaili
    klientów do cen beda musieli obnizyc je znowu aby wynosily nadal tyle
    samo bo nie wyobrazam sobie juz neostrady 128 ktora miala byc tania i
    dla domu w cenie 112zl aby przyciagala ludzi tak samo skutecznie.

    VoMi7

  • 74. Data: 2004-03-06 23:12:01
    Od: Choosen One <T...@o...WYTNIJTO.pl>

    > Ta 1000mbps odrazu.... no comments...
    Złota zasada - kto się nie zna, niech się nie wypowiada.

    PS. No comments...

    --
    Choosen One
    there is no choose

  • 75. Data: 2004-03-07 01:38:23
    Od: tommy <T...@p...poznan.pl>

    2004-03-06 00:23, Krzysztof Halasa napisał :
    > Zwolnienie. Ale zeby to byla wielka roznica to nie powiem.
    > No i przy zwolnieniu burdel jest wiekszy.

    0% jest najlepsze bo daje 0 (slownie zero) dodatkowej pracy
    prowajderowi i jest najtaniej dla klienta (ale najdrożej
    dla fiskusa). Zwolnienie to belfegor podatkowy.

    tommy

  • 76. Data: 2004-03-07 07:54:03
    Od: futszaK <t...@s...pl>

    On Fri, 5 Mar 2004 07:26:27 +0100, "Faq" <f...@i...com> wrote:

    >Swoja droga nie sadzilem zeby to przeszlo, internet bez vatu? ...jeszcze
    >czego, przecie
    >to nie ameryka gdzie taka stawka de facto jest od niedawna, poza tym u nas
    >ceny juz
    >sa kilkakrotnie wyzsze niz w UE ...wiec jak jeszcze troszeczke je
    >podniesiemy to nic
    >sie nie stanie (dla przykladu i-net w grecji jest 3x tanszy).

    ...a pozniej sie dziwic ze najwiekszym providerem w Polsce są sieci
    osiedlowe gdzie się upycha po 15 na jednym SDI bo ludzi nie stać na
    własne

    futszaK
    598339018 601061867
    Telefon to wynalazek SZATANA !!!

  • 77. Data: 2004-03-07 15:01:59
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Sat, 6 Mar 2004 16:04:19 +0000 (UTC), w <c2csq3$89u$1@hal9000.inds.pl>, Marcin
    Kowalczyk <k...@w...TO.bo.SPAM.jest.FUJ.kowalma.com> napisał(-a):

> [...]
    >
    > Roznica? Klient ktory kupuje od Ciebie jest na vacie 22% do przodu
    > o 28.60pln (jesli ma mozliwosc odliczenia vat, co ma chyba wiekszosc

    To teraz wróć do projektu ustawy i zobacz, że zwolnienie dotyczyło tylko _osób
    indywidualnych_.

    I zmień tych doradców :D

  • 78. Data: 2004-03-07 15:35:14
    Od: wladek <w...@i...org.pl>

    Szymon Sokół , w liście datowanym 04-03-05 10:39:

    > Ta organizacja istnieje - to polski oddział Internet Society, www.isoc.org.pl.
    > Tyle, że jest mało nagłośniona.

    A więc pomóż nagłośnić. Zapraszamy!

    W ciągu minionego miesiąca ISOC przekonał Senat do wprowadzenia
    istotnych poprawek do dwóch ustaw:
    - o systemie informacji oświatowej oraz
    - o pomocy społecznej.

    ISOC Polska popiera również poprawki Senatu do ustawy o VAT.

    Zaskoczonym spróbuję pogląd ten uzasadnić:
    - Senat zastosował zerową stawkę VAT wobec tych podmiotów, dla których
    pozwalają na to dyrektywy Unii, w tym dla szkół;
    - Bez zmiany dyrektyw Unii i umowy akcesyjnej stawka zerowa wobec
    pozostałych użytkowników po 1 maja i tak nie byłaby możliwa;
    - Zgodnie z ustawą przyjętą przez Sejm usługi internetowe miały być
    zwolnione z VAT. Zwolnienie (w odróżnieniu od stawki zerowej) powoduje,
    że dostawcy internetu zapłacony przy zakupie materiałów i usług VAT
    nadal musieliby wkalkulować w ceny, gdyż nie byłby on zwracany. Ich
    marże są niewielkie i ich zwolnienie z VAT nie wyrównałoby dodatkowych
    kosztów związanych z bardziej skomplikowanymi rozliczeniami.
    - popieramy wniosek rządów wszystkich krajów akcesyjnych, w tym rządu
    polskiego, o ustanowienie zerowej stawki na usługi dostępu do internetu
    w całej Unii, przedstawiony 26 lutego w Budapeszcie na konferencji
    "Information Society - New Opportunities for Growth in an Enlarged Europe"

    ISOC Polska uważa, że znaczące obniżenie kosztów dostępu do Internetu
    można uzyskać jedynie uwalniając tzw. pętlę lokalną, a więc otwierając
    łącza domowe dla wszystkich konkurentówn oraz prawnie wprowadzając
    reguły rozliczania ruchu w węzłach międzyoperatorskich wykluczające
    nadużywanie pozycji monopolistycznej przez dominującego operatora.

    Pozdrawiam

    Władysław Majewski
    ISOC Polska, prezes

  • 79. Data: 2004-03-07 19:33:45
    Od: Tomasz Piłat <p...@i...pl>

    wladek <w...@i...org.pl> wrote:

    > A więc pomóż nagłośnić. Zapraszamy!
    >
    > W ciągu minionego miesiąca ISOC przekonał Senat do wprowadzenia
    > istotnych poprawek do dwóch ustaw:
    > - o systemie informacji oświatowej oraz
    > - o pomocy społecznej.

    Starege misie, na sztuczny miód...? Panie prezesie, Boga w sercu Pan nie masz?
    Jedyne "sukcesy ISOC Polska" to dolepione, jednostkowe dokonania poszczególnych
    osób (Vagla, serek - sztandarowe przykłady). Poza tym, ISOC zajmuje się
    wzajemną adoracją i uspokajaniem sumieienia ludzi, którzy uważają, że skoro
    jest organizacja zajmująca się internetem w Polsce (sic!), to oni nic już
    nie muszą robić. Inaczej mówiąc, ISOC zajmuje się ISOC, a nie internetem.
    Nie sposób nie doszukać się amalogii do rzeczy oglądanych w mediach, czyż nie?

    Żeby była jasność - z tych samych powodów, z jakich nie zapisałem się do ISOC
    i nie popieram tej organizacji, wypisałem się z (i nie popieram) ICANN (i
    mam na to kwity! :)). I myślę, że nie jestem odosobniony w opinii, że gdyby
    rozwiązać te kanapowe koteryjki, to w internecie nie zmieniłoby się nic, poza
    samopoczuciem kilku "bardzo ważnych w swoim mniemaniu" ludzi.

    A co do lobbowania w rządzie, komisjach sejmowych i senacie, to dobrze wiemy
    jak było (jest i będzie), prawda? A jak nie wiemy, to szeregowy oficer
    dużego, medialnego koncernu chętnie opowie wszystkim zainteresowanym....

> [...]

    > - Bez zmiany dyrektyw Unii i umowy akcesyjnej stawka zerowa wobec
    > pozostałych użytkowników po 1 maja i tak nie byłaby możliwa;

    A tego - akurat - nikt rozsądny się nie domagał...
    Mówiliśmy o tworzeniu _KOLEJNYCH_ barier, które uniemożliwiają uczciwy
    dostęp do osiągnięć cywilizacji technicznej, a nie o zapisach ustawy,
    którą zresztą można zmienić. Bo _KAŻDĄ_ ustawę da się zmienić. Wystarczy
    mieć głowę, która jest w stanie to ogarnąć i trochę chęci.
    Historia nie raz i nie dwa razy to pokazała...

> [...]
    > marże są niewielkie i ich zwolnienie z VAT nie wyrównałoby dodatkowych
    > kosztów związanych z bardziej skomplikowanymi rozliczeniami.

    Tak zapytam retorycznie, ile członków ISOC jest właścicielami spółek
    świadczących szeroko pojęty dostęp do internetu...? A ilu z nich to zwykli
    użytkownicy, którym VATu nikt nie zwraca? Dlaczego waszym zdaniem rozwój
    internetu w Polsce jest zależny od dostawców, a nie od zwyczajnych płatników VATu
    - zwykłych ludzi? Wolny rynek ma to do siebie, że jest wyjątkowo elastyczny -
    dużo bardziej elastyczny, niż sołtys wsi w Bieszczadach, który ma do
    zbudowania wodociąg i o niebo bardziej elastyczny niż wizja świata wielu
    "władnych".

> [...]
    > w całej Unii, przedstawiony 26 lutego w Budapeszcie na konferencji
    > "Information Society - New Opportunities for Growth in an Enlarged Europe"

    Zerowe podatki na usługi telekomunikacyjne to czysta demagogia. Brawo!

> [...]
    > reguły rozliczania ruchu w węzłach międzyoperatorskich wykluczające
    > nadużywanie pozycji monopolistycznej przez dominującego operatora.

    Skąd w ogóle pomysł, że państwo ma pomagać _każdemu_, kto założył firmę?
    Tysiące ludzi mineło się z powołaniem, dlaczego miliony mają za to ponosić
    konsekwencje? Państwo ma zapewnić równe szanse - i ani Polska, ani ISOC o to
    _NAPRAWDĘ_ nie walczy. Kropka.

    Czy to się komuś podoba czy nie, ale łatwość dostępu do internetu (jakość
    _JEST_ rzeczą wtórną), ma wpływ na tzw. "start życiowy" i "szlachetność głowy"
    wielu młodych ludzi, żyjących w tym kraju (i to jest prosty związek
    przyczynowo-skutkowy, wystarczy myśleć, ale nie tylko o intenrecie). Ma też
    wpływ (jako jeden z wielu czynników) na ilość ludzi, którzy albo już wyjechali,
    albo czekają do maja... I kto zostanie, żeby posprzątać? A właściwie, kto
    zostanie, żeby zgasić światło?

    Cóż, takie będzie Rzeczypospolita, jakie jej młodzieży *chowanie*... (i jaki
    dostęp do informacji).

    > Władysław Majewski
    > ISOC Polska, prezes

    Tomasz Piłat,
    Internet Polska, użytkownik, od lat.

    Ponc
    --
    Kto misiowi urwał ucho?

  • 80. Data: 2004-03-07 19:34:48
    Temat: Re: Internet - 22% [OT]
    Od: Tomasz Piłat <p...@i...pl>

    Bronek Kozicki <b...@r...pl> wrote:

    > no przecież jest kilka takich. Związki zawodowe, Samoobrona, jakieś
    > śmieszne stowarzyszenie bezrobotnych itp. oszołomy

    A na jaką poważną partię Ty głosowałeś? ;-)

    Ponc
    --
    Kto misiowi urwał ucho?