  • 21. Data: 2023-06-19 07:59:40
    Temat: Re: Mają rozmach sqrw...
    Od: Ghost <g...@h...net>

    W dniu 18.06.2023 o 21:48, nocnik urbana pisze:

    > :) Się zobaczy.
    >

    > Tak poza tym, ktoś wie gdzie się podziały półprzewodniki?
    > Od czasu kowida minęły 2-3 lata, biorąc "na czuja" fabryki powinny
    > uzupełnić/nadgonić braki.

    tak, poniewaz wystarczy jedna fabryka z nieskonczonymi mocami

  • 22. Data: 2023-06-19 08:01:21
    Od: Ghost <g...@h...net>

    W dniu 18.06.2023 o 18:20, nadir pisze:
    > https://businessinsider.com.pl/gospodarka/izrael-prz
    ebija-polske-tam-swiatowy-gigant-zainwestuje-jeszcze
    -wiecej/452qqzt

    intel inwestuje na swiecie po jest klimat ku temu, teraz wszyscy
    traktuja to jako produkcje strategiczny i chca miec fabryki u siebie

    btw rownolegle tsmc inwestuje w usa

  • 23. Data: 2023-06-19 08:08:46
    Temat: Re: Intel i fabryka półprzewodników pod Wrocławiem
    Od: Ghost <g...@h...net>

    W dniu 18.06.2023 o 18:35, Zbych pisze:

    > Tym cudem jest marketing, tam nie ma 2nm :-)

    Pytanie co za roznica ile jest? Jesli parametry beda lepsze to kogo to
    obchodzi czy tam jest 10cm? Kazdy producent mierzy po swojemu, a fanboje
    sie przekrzykują.

  • 24. Data: 2023-06-19 09:50:34
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 18.06.2023 o 21:48, alojzy nieborak pisze:
    > Tak poza tym, ktoś wie gdzie się podziały półprzewodniki?
    > Od czasu kowida minęły 2-3 lata, biorąc "na czuja" fabryki powinny
    > uzupełnić/nadgonić braki.
    Pojawiają się i znikają, bo teraz ludzie kupują na zapas a nie na
    bieżąco jak kiedyś.

    --
    Janusz

  • 25. Data: 2023-06-19 11:00:13
    Od: Ghost <g...@h...net>

    W dniu 19.06.2023 o 09:50, Janusz pisze:
    > Pojawiają się i znikają, bo teraz ludzie kupują na zapas a nie na
    > bieżąco jak kiedyś.

    Przeciez zapotrzebowanie stale rosnie, wykladniczo.

  • 26. Data: 2023-06-19 11:03:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 18 Jun 2023 12:45:46 +0200, Robert Wańkowski wrote:
> [...]

    Unia, czy Intel szuka taniego kraju?
    Czy jedno i drugie?

    > Dlaczego ASML z Holandii tylko maszyny produkują? Dlaczego nie gotowy chip?
    > Czyżby projekt to już domena Tajwanu?

    Projekt nie - wykonanie.
    Projekt powstaje czesto w USA, moze nawet w Europie.

    Czemu tak ... nie wiem. Koszta pracy? Przepisy? dbanie o srodowisko?

    J.

  • 27. Data: 2023-06-19 11:06:05
    Od: Ghost <g...@h...net>

    W dniu 19.06.2023 o 11:03, J.F pisze:

    > Unia, czy Intel szuka taniego kraju?
    > Czy jedno i drugie?

    Ani jedno ani drugie, unia szuka intela intel szuka okazji.

    Miejsce na rynku i mozliwosci.

  • 28. Data: 2023-06-19 11:41:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 19 Jun 2023 11:06:05 +0200, Ghost wrote:

    > Ani jedno ani drugie, unia szuka intela intel szuka okazji.

    No coz, przykład szczepionek pokazał, ze w kryzysie Unia cos może,
    np zakazać wywozu ... ale czy robi sie w UE jeszcze jakies komputery?

    > Miejsce na rynku i mozliwosci.

    IMO mało. Rynek zbytu jest szeroki, produkcja tez była szeroka, a juz
    nie jest. Przeniosła sie do Azji.

    Taiwan sporo dofinansowywał tę produkcję, bo widział w tym
    strategiczną przyszłość ... ale skąd brał na to pieniądze?
    I na ile dofinansowywał? 20%?

    Jeszcze mi chodziły przepisy o ochronie środowiska ... ale przeciez
    Tajwan mała wyspa. Czy scieki mozna do beczek i do oceanu 50 km dalej?

    J.

  • 29. Data: 2023-06-19 12:36:48
    Od: Ghost <g...@h...net>

    W dniu 19.06.2023 o 11:41, J.F pisze:

    > No coz, przykład szczepionek pokazał, ze w kryzysie Unia cos może,
    > np zakazać wywozu ... ale czy robi sie w UE jeszcze jakies komputery?

    To mowisz, ze scalaki tylko w komputerach... hmmm, ciekawe.

    > IMO mało. Rynek zbytu jest szeroki, produkcja tez była szeroka, a juz
    > nie jest. Przeniosła sie do Azji.

    Co z tego, ze szeroki?

> [...]
    >
    > Jeszcze mi chodziły przepisy o ochronie środowiska ... ale przeciez
    > Tajwan mała wyspa. Czy scieki mozna do beczek i do oceanu 50 km dalej?

    To mowisz, ze produkcja chipow generuje scieki na potege... hmmm, ciekawe.

  • 30. Data: 2023-06-19 12:52:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 19 Jun 2023 12:36:48 +0200, Ghost wrote:

    > To mowisz, ze scalaki tylko w komputerach... hmmm, ciekawe.

    Nie nie - mowię, ze procesory Intela to głównie do komputerów :-)

    > Co z tego, ze szeroki?

    Sprzedawać produkty można.

    A co miałes na mysli pisząc "miejsce na rynku"?

    > To mowisz, ze produkcja chipow generuje scieki na potege... hmmm, ciekawe.

    No uzywasz tam różnych chemikalii, mniej lub bardziej niebezpiecznych.

    I co z tym dalej? Do rzeki?

    J.