  • 11. Data: 2010-08-02 14:53:03
    Temat: Re: Instrukcja TV CRT Thomson 29DC830.
    Od: "m" <...@n...pq>

    Użytkownik "entroper" <entroper-pocztaonetpeel> napisał w wiadomości
    > w porównaniu z dobrym CRT LCD zwyczajnie odrzuca. Być może CRT firm typu
    > Watson itp. są nieco gorsze, nie sprawdzałem.

    Nie pamiętam jaki obraz rok temu miały idealne CRT będące w sprzedaży.
    Kilka lat temu stojące w sklepach LCD miały gorszy obraz od najlepszych CRT.
    Dziś już nie ma CRT,
    Aby odróżnić w Miejskiej Macalni LCD od plazmy trzeba się wysilić - rzut
    oka z większej odległości nie wystarczy.
    Sam kupiłem TV LCD Sony Bravia. Porównywać go z kilkuletnim 29' kineskopowym
    THOMSONem, który wyrzuciłem nie ma sensu. Sony lał go pod każdym względem -
    bez żalu wyrzuciłem.
    Plazmy mi nie odpowiadały ze względu na szybę- oglądanie odbicia okna mi nie
    odpowiada.

  • 12. Data: 2010-08-02 15:01:27
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    > No właśnie nie zauważyłem... powiesz mi?
    > Sam mam w domu jeszcze jakieś niedobitki CRT
    > i obraz mają raczej mierny w porównaniu do LCD 1080P.

    1) czas reakcji (nie, nie czas reakcji pixela/poświata, ale przerzucanie
    na ekran obrazu, w którym dużo się zmienia we wszystkich miejscach)
    2) czerń
    3) kolory i możliwość regulacji czegokolwiek (tu różnie bywa, bo zdarzają
    się CRT kichy pod tym względem)
    4) "szum cyfrowy" (niektóre ostatnie "oszczędne" 100Hz też na to cierpią)

    - oczywiście mówimy o CRT w dobrym stanie - jeśli masz w domu CRT z
    kineskopem pod koniec życia to faktycznie nie ma co porównywać.
    - oczywiście mówimy o obrazie nie w postaci powoli zmieniających się
    plansz o oczojebnych kolorach, jak to w sklepie (BTW, ta niby to wspaniała
    bravia potrafiła przykostkować na filmiku z piłeczkami, zrobionym przecież
    "pod nią" :/).

    e.

  • 13. Data: 2010-08-02 15:08:05
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "m" <...@n...pq> napisał w wiadomości

> [...]
    kineskopowym
    > THOMSONem, który wyrzuciłem nie ma sensu. Sony lał go pod każdym

    Odtwórz sobie ten film z piłeczkami i obserwuj uważnie ten moment, gdy
    wszystkie piłeczki zajmują cały ekran (wysypując się jakby zza kamery).
    Zobaczysz coś nowego, w CRT tego nie było :)

    BTW, mam gdzieś starego grundiga 100Hz. Łoi bravię pod każdym względem,
    może z wyjątkiem rozdzielczości - ale dostaje tylko sygnał PAL :)

    e.

  • 14. Data: 2010-08-02 16:19:43
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    (BTW, ta niby to wspaniała
    > bravia potrafiła przykostkować na filmiku z piłeczkami, zrobionym przecież
    > "pod nią" :/).

    A który to filmik?
    http://www.demo-world.eu/trailers/high-definition-tr
    ailers.php

    Jest tutaj?

    --
    Irokez

  • 15. Data: 2010-08-02 16:31:46
    Od: "m" <...@n...pq>

    > wszystkie piłeczki zajmują cały ekran (wysypując się jakby zza kamery).
    > Zobaczysz coś nowego, w CRT tego nie było :)

    To jest chyba "uroda" cyfrowego przetwarzania i "oczyszczania". Trzeba się
    przyglądać. Każde rozwiązanie ma jakieś wady. Pytanie co dla kogo jest
    bardziej wkurzające?
    Kolory ? Mój kineskop był już wyliniały i mało kolorowy.
    Grundig super powiadasz? Teść ma taki cud techniki. I już zaczyna myśleć by
    kupić płaski, bo mu kolory wyblakły, obraz czasami skacze, dźwięk buczy,
    miejsce zajmuje..Jego dzieci ze swoimi nowymi nabytkami płaskich TV maja
    większe obrazki na ścianie i znacznie lepiej wyglądające dla gorzej
    widzącego i słyszącego "starszego pana".

    Nawet monitory komputerowe CRT jakie mieliśmy w firmie poszły w odstawkę.
    Wszyscy już używają LCD. Jakoś nie tęsknią za kolumbrynami CRT.

  • 16. Data: 2010-08-02 17:06:40
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

> [...]
    >
    > Nawet monitory komputerowe CRT jakie mieliśmy w firmie poszły w odstawkę.
    > Wszyscy już używają LCD. Jakoś nie tęsknią za kolumbrynami CRT.

    Jeśli chodzi o monitor komputerowy - tutaj mamy idealnie dopasowany obraz do
    ekranu - punkt w punkt.
    Jasne jak słońce, że nie wrócę z mojego Eizo 22 cale do bańki.

    A teraz TV - stoi sobie CRT Thomson BlackPearl i nie znalazłem nic, co by mu
    dorównało obrazem z anteny. Piksele, kwadraty, brak przejśc tonalnych, brak
    treści w ciemnych partiach obrazu - to sa "zalety" LCD. Dlatego jak juz
    padnie definitywnie to go wymienię na płaskie coś. Albo zaczną wreszcie
    produkować coś, co się da oglądać.

    --
    Irokez

  • 17. Data: 2010-08-02 17:09:38
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisał w wiadomości

    > (BTW, ta niby to wspaniała
    >

    > A który to filmik?
    > http://www.demo-world.eu/trailers/high-definition-tr
    ailers.php

    > Jest tutaj?

    Sony "Bouncy Balls".

    e.

  • 18. Data: 2010-08-02 17:42:28
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "m" <...@n...pq> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "entroper" <entroper-pocztaonetpeel> napisał w wiadomości
    >
    > To jest chyba "uroda" cyfrowego przetwarzania i "oczyszczania".

    To jest uroda LCD. CRT z natury nie będą miały tego efektu (100Hz CRT są
    przecież cyfrowe).

    > Każde rozwiązanie ma jakieś wady. Pytanie co dla kogo jest
    > bardziej wkurzające?

    noo, dla mnie jest to nie tyle wkurzające, co całkowicie dyskwalifikujące
    tę technologię - do czasu jej poprawienia. Prawdopodobnie to zostanie
    poprawione, ewentualnie powstanie coś innego. Wtedy - czemu nie. Nie
    jestem wrogiem nowego, ale niech to nowe jakoś zachęca do kupienia, niech
    to będzie jakiś realny skok w przód (odpowiedni do faktycznego rozwoju
    elektroniki) a nie niedopracowany badziew.

    > Kolory ? Mój kineskop był już wyliniały i mało kolorowy.
    > Grundig super powiadasz? Teść ma taki cud techniki.

    Cóż, ja też miałem grundiga 50Hz, który poszedł na złom gdyż po prostu był
    zużyty i zaczynał się psuć. Ale mam też 1 sztukę 100Hz nie zużytą, która
    jeśli pójdzie na złom, to na pewno z powodu awarii (niestety 100Hz CRT nie
    są długowieczne - za gorąco w środku, wysilone odchylanie itp). Sądzę
    jednak, że zarówno jeśli chodzi o trwałość jak i o jakość obrazu, obecne
    LCD nie może się z nim równać.

    BTW, w tym starym grundigu znalazłem 1 błąd w oprogramowaniu (nie było go
    tam dużo, ale jak widać i tak dało się coś zj..ć). W 100Hz-ach błędów jest
    już zwykle po kilka, do tego dochodzą źle obsłużone (albo wcale) sytuacje
    typu błąd EEPROM itd. Boję się pomyśleć, jak wyglądają pod tym względem
    nowe LCD...

    > Nawet monitory komputerowe CRT jakie mieliśmy w firmie poszły w
    odstawkę.
    > Wszyscy już używają LCD. Jakoś nie tęsknią za kolumbrynami CRT.

    Cóż, jak nie ma miejsca, nie ma wyjścia. Ja z czasów CRT zachowałem sobie
    jeden duży monitor (faktycznie bydlę) i prawdę mówiąc LCD przy nim
    wypadają, nomen omen, blado. Matryce w laptopach po prostu przemilczę...

    e.

  • 19. Data: 2010-08-02 17:48:37
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    > Jeśli chodzi o monitor komputerowy - tutaj mamy idealnie dopasowany
    obraz do
    > ekranu - punkt w punkt.
    > Jasne jak słońce, że nie wrócę z mojego Eizo 22 cale do bańki.

    czasem natywna rozdzielczość potrafi być wkurzająca, szczególnie po
    przesiadce z dużego CRT :)

    Amen.

    e.

  • 20. Data: 2010-08-02 17:57:41
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    > przecież

    ailers.php

    > Sony "Bouncy Balls".

    Dzięki.
    Hmm.. na Eizo FlexScan S2231W nic szczególnego nie zauważyłem. A że jak
    szybko lecą w poprzek robią sie jajka to raczej normalne.
    Niestety ani jednego TV LCD nie mam. Pewnie sie kwadracikikowe plamy robią
    jak znam życie i to co widzę w sklepach.

    --
    Irokez