  • 11. Data: 2014-04-08 19:20:39
    Temat: Re: Instalowanie XP na SATA, jaki sterownik?
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    "ZZZ" <n...@n...spam.com> wrote in message
    news:li1492$jgk$1@mx1.internetia.pl...

    > A przepraszam, że się tak podepnę... a w drugą stronę to zadziała, to
    > znaczy
    > stare sterowniki przy nowszej płycie?
    >
    > Dokładnie chodzi mi o podłączenie z pomocą n-Lite sterowników SATA
    > w starej wersji i instalowanie z tak spreparowanej płyty Windowsa zarówno
    > na "starym komputerze" (ze starszym chpisetem) jak na nowszym.
    > Czy tak się zainstaluje? Czy system po starcie pozwoli sobie potem na
    > podmianę
    > sterowników na nowsze adekwatne do wersji chipsetu?

    Empirycznie tego nie potwierdze ale o ile pamietam to tez byly tzw jaja.

    Pierwsze ICH5 byly cos nr wersji sterownika ok 5.50 i tak dotarły gdzieś aż
    do 8.9 - te wszystkie byłyt pod nazwą Intel Matrix Storage Manager. Potem
    przemianiowano to na Intel Rapid Storage Manager.

    Jak dobrze pamietam starsze chipy (tak do ICH7 moze ICH8) konczyly sie
    bluescreenami przy probie instalacji Intel Rapid. Nigdy nie sprawdzalem w
    tył.

    Od ICH9-10 Rapid juz w miare dziala ale na XP max jaki bez problemu dziala
    to wersja 11.2.1006 , pozniej mamy BSODy. Na wyzszych systemach od Visty w
    góre raczej problemow nie ma.

  • 12. Data: 2014-04-08 20:10:25
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > A przepraszam, że się tak podepnę... a w drugą stronę to zadziała, to
    > znaczy
    > stare sterowniki przy nowszej płycie?

    Temat wydaje sie rozpracowany:

    http://www.win-raid.com/t11f23-Modded-Intel-AHCI-and
    -RAID-Drivers.html

    http://www.win-raid.com/t22f23-Integration-of-Intels
    -AHCI-RAID-drivers-into-a-Windows-XP-CD.html

  • 13. Data: 2014-04-08 20:18:59
    Od: "jakson" <j...@e...org>

> [...]
    -RAID-Drivers.html

    > http://www.win-raid.com/t22f23-Integration-of-Intels
    -AHCI-RAID-drivers-into-a-Windows-XP-CD.html

    Jeszcze warto dodac:

    http://www.win-raid.com/t29f25-Recommended-AHCI-and-
    RAID-Drivers.html

    http://driverpacks.net/

    Ogolnie problem "mass storage drivers" jest stary
    jak swiat (tzn. Windows XP) i od dluzszego czasu jest rozwiazany.

  • 14. Data: 2014-04-08 21:08:39
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-04-08 14:58, Jacek pisze:

    > Tak niektórzy twierdzą, ale ja nie zauważylem tej zależności.
    > (...)

    A nie jest tak, że to jest tylko w XP Pro, a nie ma w Home?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 15. Data: 2014-04-08 21:26:32
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 08 Apr 2014 11:34:29 +0200, Sławek Maculewicz napisał(a):

    > ja bym w BIOSie ustawił tryb pracy dysku na IDE (czy LEGACY - nie wiem,
    > jak tam jest to nazwane) i zainstalował XP. A jak już system będzie
    > zainstalowany - zmienił tryb na AHCI.
    > Daje się to zrobić - szczegóły zna Wujek Google

    Moim zdaniem poroniony pomysł. Instalować z dyskiem w trybie IDE, potem
    rzeźbić, żeby ruszyło AHCI? Bez sensu. Płyta instalacyjna, wkompilować
    sterownik do niej za pomocą nLite i stawiać od razu z kontrolerem w trybie
    AHCI.

    [ Forman: Noble. House: Moronic. It's a synonym. ]
    [ ("House M.D. 3x08 Whac-A-Mole") ]