  • 31. Data: 2011-11-28 09:20:54
    Temat: Re: Instalacja elektryczna w domu. Napiecie miedzy PE a N
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Nov 28, 12:42 am, "Remek" <d...@g...com> wrote:

    > Poczytaj to:
    >
    > http://bezel.com.pl/index.php/instalacje-elektryczne
    /ukady-sieci.html

    > Jednak proponuję potraktować to jako wiedzę wyłącznie teoretyczną. Poprawne
    > wykonanie instalacji to nie tylko połączenie różnych drutów. Powinny jeszcze
    > zostać wykonane pomiary skuteczności dodatkowej ochrony pporażeniowej. To
    > minimum.

    Dziękuję za rzeczową odpowiedź.
    Jak juz pisałem po zrobieniu całości elektryk całość zweryfikuje i
    sprawdzi.

  • 32. Data: 2011-11-28 11:18:21
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Swoją droga odważny byłeś alboś starszy ode mnie ;) Bo ja w tym czasie
    > jeszcze detektory robiłem i do Bambino jako wzmacniacza podłączałem :)

    Ani odważy, ani chyba starszy - raczej głupi.
    Mimo, że mi 220 skórę z palca zdarło (na odcinku między dwoma bolcami
    wtyczki trzymanej w garści) jak miałem 4 lata to się nie nauczyłem aby się
    bać.
    To zdarzenie z tym transformatorem to jak miałem jakieś 10 lat. Detektor w
    tym czasie podłączałem do wejścia gramofonowego jakiegoś lampowego radia,
    ale w całym zakresie zmian kondensatora (?-500pF) odbierał tylko Warszawę.

    O palpitację serca elektryków może też przyprawić zestaw lampek choinkowych
    jaki od zawsze używaliśmy - 16 kolorowych 14V żarówek bez żadnych oprawek
    połączonych cienką linką w izolacji (zielonej) z jedwabiu, czy bawełny.
    Coroczne (w Wigilię) lutowanie tych lampek (zawsze coś było urwane, albo
    któraś przepalona) to był mój pierwszy kontakt z lutownicą (chyba 120W).
    W zeszłym roku ten komplet wpadł mi w ręce. Poleżał w szafie no bo pamiątka,
    ale ze 2 tygodnie temu jednak go wywaliłem.