  • Data: 2011-11-28 09:05:19
    Temat: Re: Instalacja elektryczna w domu. Napiecie miedzy PE a N
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:9jd5sbFht2U1@mid.uni-berlin.de...

    > Łoj marcinie. Jak już, to korki == bezpieczniki topikowe, automaty ==
    > wyłączniki nadprądowe.

    Mniej więcej w 68 nawinąłem swój pierwszy w życiu transformator (7 zwojów
    pierwotnego, 1 zwój wtórnego).
    Nie udało mi się zmierzyć na wtórnym spodziewanych 31V bo wywaliło korki
    (takie czarne okrągłe z dużym czarnym guzikiem w środku i małym czerwonym z
    boku). Jakby ktoś powiedział, że wywaliło automaty to bym nie zrozumiał ani
    wtedy, ani teraz.
    Sądzę, że potocznych nazw nie da się tak jednoznacznie definiować -
    niektórzy wychodzą "na dwór" inni "na pole", u niektórych wywalają "korki" u
    innych "automaty".
    P.G.