  • 1. Data: 2013-12-30 13:53:43
    Temat: Instalacja MZ 150
    Od: lukaszek001200 <lukaszek001200@_NOSPAM_o2.pl>

    Witam. Niedawno kupiłem mz 150. Jednak w moto nie ma żadnej instalacji
    elektrycznej. tzn. jest silnik i rama. Moje pytanie polega na tym... Co
    muszę założyć aby silnik odpalił? cewka od jawki 50 pasuje? zależy mi na
    tym aby silnik chodził, żadnych świateł, oraz kierunków nie musi być...

  • 2. Data: 2013-12-30 14:20:19
    Temat: Re: Instalacja MZ 150
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-12-30 13:53, lukaszek001200 pisze:
    > Witam. Niedawno kupiłem mz 150.
    Tu masz schemat:
    http://arecki113.republika.pl/schematy/mz12v.gif
    IMO taki minimum to: prądnica, regulator napięcia, akumulator, cewka,
    przerywacz, kondensator, przewód WN z fajką i powinno palić.
    Cewka od Jawki raczej nie podejdzie.
    Jacek

  • 3. Data: 2013-12-30 16:08:08
    Od: J_K_K <j...@i...poczta.fm>

    W dniu 2013-12-30 14:20, Jacek pisze:
    > Cewka od Jawki raczej nie podejdzie.

    OIDP cewka od Jawy 50 (ta duża, zewnętrzna) była na 8V.

    Pzdr

    JKK

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 4. Data: 2013-12-30 16:09:36
    Od: J_K_K <j...@i...poczta.fm>

    W dniu 2013-12-30 13:53, lukaszek001200 pisze:
    > Jednak w moto nie ma żadnej instalacji
    > elektrycznej. tzn. jest silnik i rama.

    A koła i łańcuch ;) ?

    > zależy mi na
    > tym aby silnik chodził, żadnych świateł, oraz kierunków nie musi być...

    Znaczy - "na wieś" ;) ?

    Pzdr

    JKK

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 5. Data: 2013-12-30 17:48:29
    Od: lukaszek001200 <lukaszek001200@_NOSPAM_o2.pl>

    no w sumie to zależy mi na silniku tylko:D tak naprawdę to jest gokart z
    silnikiem od mz 150. że światłem jakoś sobie poradzę... Co do schematu _
    dzięki ale i tak nie mogę się za bardzo połapać:D jak byś mógł mi wymazać
    rzeczy niepotrzebne to bym był wdzięczny:D

  • 6. Data: 2013-12-30 19:10:47
    Od: Jacot <jacot@bez_riders.pl>

    lukaszek001200 <lukaszek001200@_NOSPAM_o2.pl> wrote:

> [...]
    >dzięki ale i tak nie mogę się za bardzo połapać:D jak byś mógł mi wymazać
    >rzeczy niepotrzebne to bym był wdzięczny:D

    Tobie potrzebny jest tylko iskrownik.
    Jakies magneto od Komara, Simsona, WSK czy cus.
    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 7. Data: 2013-12-30 20:03:26
    Od: lukaszek001200 <lukaszek001200@_NOSPAM_o2.pl>

    Jacot napisal

    > Tobie potrzebny jest tylko iskrownik.
    > Jakies magneto od Komara, Simsona, WSK czy cus.
    Magneto? dało by rade tak? jak go założyć bo silnika od mz-ki nie
    rozbierałem? bo z tego co wiem to do mz potrzebny jest aku tak jak w wsk
    175. bo w 125 akumulator był nie potrzebny.

  • 8. Data: 2013-12-30 20:07:48
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2013-12-30 19:10, Jacot pisze:

    > Tobie potrzebny jest tylko iskrownik.

    Albo akumulator, przerywacz i cewka. Skoro to do gokarta to na jednej
    pelnej baterii pojezdzi caly dzien.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 9. Data: 2013-12-31 12:17:52
    Od: lukaszek001200 <lukaszek001200@_NOSPAM_o2.pl>

    Kuczu napisal

    > Albo akumulator, przerywacz i cewka. Skoro to do gokarta to na jednej
    > pelnej baterii pojezdzi caly dzien.

    no ok. ale jak to podłączyć? w jakiej kolejności?

  • 10. Data: 2013-12-31 12:57:29
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2013-12-31 12:17, lukaszek001200 pisze:
    > Kuczu napisal

    > no ok. ale jak to podłączyć? w jakiej kolejności?

    oj widze ze leniuszek albo nie umie uzywac internetu...

    bateria (+) -> wlacznik zaplonu -> biegun cewki
    bateria (-) -> przerywacz -> drugi biegun cewki

    w praktyce wystarczy (-) podlaczyc do bloku silnika.

    dokladny schemat znajdziesz bez problemu w necie