-
1. Data: 2013-06-02 14:44:54
Temat: Instalacja LPG - coś pomiędzy II a IV inst (pół sekw.)
Od: _Michał <m...@g...pl>
Hej,
Pomysł się pojawił taki - nie ma sensu jednak
jeździć tym V12 na PB95 jak jest LPG, będzie
2x taniej/km niż ostatnie Safrane V6 :)
Tylko teraz tak, chce >>tanio<< i bezproblemowo
założyć gaz:
Najbardziej bezproblemowo to są 2 gen - tylko
podobno do BMW M73 "się nie da" i "bezsensu".
(koszt 2.5k pln)
Instalacji IV gen nie ma do V12 i już - i trzeba
jakiś cyrk odstawiać i składać z 2x V6 i jest 2x
więcej rzeczy do zepsucia.
(koszt 6k pln)
I teraz jest trick wymyślony tylko czy zadziała ?:
Montujemy jedną instalacje do V6, jeden reduktor
na 400koni, jedno wszystko ale 12 wtryskiwaczy
i dajemy impulsy na wtryski 2x częściej i pod jeden
kabelek są podpięte 2 wtryskiwacze - pod cylindry
obrócone o 180 stopni - czyli 50% dawki dostaje na
czas, a 50% 180 stopni wcześniej (dokładnie tak
jak benzyna fiata MPI - czyli nie pełne sekwencje
wtrysku benzyny) - opóźnienie czasu reakcji 1/100
sekundy przy 3k rpm i to tylko w 50% w stosunku do
pełnej IV - a wszystko prostsze i mniej;)
w skrócie wtrysk co obrót, zamiast co 2.
(koszt 3k pln)
Ktoś takie coś przerabiał ? będzie to działało ?
W ogóle czy M73 ma pełną sekwencje przy sterowaniu
benzyną, czy właśnie taką połówkę lub jakimiś grupami ?
tz. wiem że tak działką sekwencyjne do lanosa że to żadna
sekwencja nie jest - tylko połówka - bo sterownik silnika
i tak działa w połówcę - ale lanos ma 4 cyl.
Pozdrawiam!
-
2. Data: 2013-06-03 00:44:17
Temat: Re: Instalacja LPG - coś pomiędzy II a IV inst (pół sekw.)
Od: Lort <b...@g...w.ua>
Kto: _Michał Gdzie: pl.misc.samochody
Kiedy: 02.06.2013, 14:44:54
> Montujemy jedną instalacje do V6, jeden reduktor
> na 400koni, jedno wszystko ale 12 wtryskiwaczy
> i dajemy impulsy na wtryski 2x częściej i pod jeden
> kabelek są podpięte 2 wtryskiwacze - pod cylindry
> obrócone o 180 stopni - czyli 50% dawki dostaje na
> czas, a 50% 180 stopni wcześniej (dokładnie tak
> jak benzyna fiata MPI - czyli nie pełne sekwencje
> wtrysku benzyny) - opóźnienie czasu reakcji 1/100
> sekundy przy 3k rpm i to tylko w 50% w stosunku do
> pełnej IV - a wszystko prostsze i mniej;)
> w skrócie wtrysk co obrót, zamiast co 2.
> (koszt 3k pln)
> Ktoś takie coś przerabiał ? będzie to działało ?
Jasne, czemu ma nie działać? Tu nawet jest filmik
z maszyną po takiej przeróbce:
http://youtu.be/wqa_KoRy0jk
--
Llort
lengyel - magyar erőteljes nyelvrokonság
-
3. Data: 2013-06-03 22:19:54
Temat: Re: Instalacja LPG - coś pomiędzy II a IV inst (pół sekw.)
Od: nazgul <x...@w...pl>
> W ogóle czy M73 ma pełną sekwencje przy sterowaniu
> benzyną, czy właśnie taką połówkę lub jakimiś grupami ?
>
no właśnie to w pierwszej kolejności trzeba rozpoznać
bo może jest full grupa
i in stalką do R4 sobie opędzisz ;-)
ponadto na 100% któreś wtryski na tych 12 cyl następują równocześnie
wiec po prostu pod jedno wyjście muszą być podpięte 2 wtryskiwacze bez
żadnej modyfikacji długości impulsu(ciekawe czy się tranzystory nie spalą)
-
4. Data: 2013-06-03 23:02:35
Temat: Re: Instalacja LPG - coś pomiędzy II a IV inst (pół sekw.)
Od: _Michał <m...@g...pl>
On 6/3/2013 10:19 PM, nazgul wrote:
>
>> W ogóle czy M73 ma pełną sekwencje przy sterowaniu
>> benzyną, czy właśnie taką połówkę lub jakimiś grupami ?
>>
> no właśnie to w pierwszej kolejności trzeba rozpoznać
> bo może jest full grupa
> i in stalką do R4 sobie opędzisz ;-)
Na R4 da się "opędzić" v12 M70 z BMW E32 750i - ale tego auta nie mam ;)
bo faktycznie ma full grupa x2 sterowniki = 4 kabelki dla całego silnika
Tak też się dało zrobić PRV V6 z Safrane 24V ;) na 4 cyl (miał
3 kabelki) - sorki nie wiem jak to się nazywa - nie jestem mechanikiem
Ale wszystko wskazuje na to że M73 jak i N73 to są pełne sekwencje
i mimo to chciałbym to "opędzić" (bardzo dobre słowo dla tego typu
oszczędności ;) ) na jednej instalce V6 - bo wsadzenie 2 LPG do jednego
auta to jakaś bzdura jest, drogie i się zaraz coś popsuje i nikt tego
nie ogarnie...
Jak ludzie robili swapy z M70 (2x full grupa) na M73 (full sekwencja)
i zostawiali sterowniki z M70 to podobno działało bez żadnego problemu
a ja nie chce zrobić wtrysku co 2/3 obrotu jak M70 ale co jeden pełny
czyli trochę lepiej niż fabrycznie w M70 - dokładnie jak PRV V6, fiatMPI
schematy (mam nadzieję że dobre):
To jest m70 (2x motronic m1.7):
http://www.alfabb.com/bb/forums/attachments/164-168-
1991-1995/52389d1166366399-electrical-diagrams-bosch
-motronic-m1-7-m1.7_wiring_5.pdf
> ponadto na 100% któreś wtryski na tych 12 cyl następują równocześnie
> wiec po prostu pod jedno wyjście muszą być podpięte 2 wtryskiwacze bez
> żadnej modyfikacji długości impulsu(ciekawe czy się tranzystory nie spalą)
Właśnie nie mam pewności - bo jednak wygląda na pełną sekwencję:
o jest M73 (2x motronic 5.2) - dokładnie jak w
Ferrari 550 V12 (stąd miałem info):
http://bavariancar.lv/download.php?id=465
czy ja się może mylę i to nie jest pełna sekwencja ? i po prostu
bez cyrków da radę z instalką V6 ?