  • Data: 2012-04-25 14:57:36
    Temat: Re: Inicjatywa przeciwko fotoradarom
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości
    >Co do zysków, to AFAIR 1.2mld zł zostało wpisane w tegoroczny budżet
    >jako
    >wpływy z tych FR (i to jak rozumiem uwzględniało że system dopiero
    >jest w
    >budowie). Gdzieś czytałem że w 2013 planuje się 2.5mld (co by
    >potwierdzało
    >to że po uruchmoeniu planują sporo więcej).

    >A tu im jakoś się nie sprawdza...
    >Sądzę że ktoś szacując wpływy nie policzył że jak kierowca zobaczy
    >znak o
    >kontroli FR i żółtą budkę, to zwolni.

    To jest tylko ok 100zl na samochod. Rocznie.
    Mysle ze spokojnie moga zalozyc taka kwote, przynajmniej w pierwszych
    latach.

    Ja tylko watpie czy uda im sie ten system wdrozyc w tym roku.

    >Prawda jest taka że zgodnei z prawem, w niebezpiecznych i
    >oznakowanych
    >miejscach, żółtymi FR wielkiego biznesu robić się po prostu nie da.

    Da da, jest np gierkowka, jest skrzyzowanie, ograniczenie do 70,
    tablica, slupek FR ... i ile jedziesz ? Ja na razie troche szybciej,
    bo ten slupek pusty jest, tak mi podpowiada doswiadczenie :-)

    No i wrazenie calosciowe jest jak pisze - moze tu wcale nie o
    pieniadze chodzi.
    Postawisz FR odpowiednio gesto, to kierowcy zaczna przestrzegac
    ograniczen, bo sie wrecz nie bedzie oplacalo rozpedzac.

    >Chyba że zmienią prawo tak że funkcjonariusze ITD obsługujący
    >fotoradar
    >wezmą ze 20% mandatu do kieszeniu - wtedy od razu żółta farba z nich
    >odpadnie, znaki ktoś ukradnie, FR się przekręci równolegle z drogą i
    >wyniki
    >będą jak w strażach gminnych ;)

    Kolo mnie juz postawili znak "FR na dystansie 1 km". I czasem poluja
    nieoznakowanym samochodem, a czasem i zoltym FR zza krzaka.
    Ale tez tu chyba nie o pieniadze chodzi, bo w budzet wpisana kwota
    smiesznie mala.
    Aczkolwiek moze sie zmienic, bo budzet miasto ma napiety :-)

    >No to się nie ma co śmiać - już gdzieś tam wspomina się że oni by
    >chcieli
    >nie żeby kierujący odpowiadał za wykroczenia, a właściciel pojazdu.

    Obecne przepisy juz i tak czesciowo do tego prowadza, bo zdjecia ci
    nie wysla.

    Co zreszta tak prawde powiedziawszy jest bez wiekszego znaczenia, bo
    jak wlasciciel zaplaci pare razy, to i kasa bedzie wieksza i
    przestrzeganie limitow w koncu tez - wiec nadal nie wiadomo o co
    chodzi :-)

    J.