  • Data: 2011-04-04 12:14:10
    Temat: Re: Indie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Araneus Diadematus" <w...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:4d99670f$1@news.home.net.pl...
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości
    > Ale odległości, teren (jakie łącza postawisz?), oraz...
    >
    > Za czasów chałturzenia na centrali zagłębiałem się w gadzinówki
    > resortowe.
    > Indie tam również opisywano, pisząc, że koszt okablowania byłby
    > bardzo duży. A radiolinie mają/miały ograniczony zasięg, o czym
    > można było się przekonać, dzwoniąc tamże - rozmowa w szumach i
    > rwana.

    Ale wydaje mi sie ze to nie tak.
    Okablowanie z gestosci zaludnienia wynika - u nich jednak
    przecietna odleglosc miedzyludzka jest mniejsza :-)

    Oczywiscie moglo byc i tak ze na telefon malo kogo stac,
    przewidywana ilosc linii mala, a wtedy odleglosci sie wydluzaja.
    Albo polowa spoleczenstwa mieszka w kilku wielkich miastach, a do
    drugiej sie nie oplaca :-)

    > Dziś widocznie taniej jest zestawić jakieś małe odpowiednio dla
    > BTSów szybkie łacze, zostają "węzły", odpada (koszt) okablowania
    > od centrali do abonenta. Abonentów dużo, miedź tania nie jest, a
    > powietrze? No, w zasadzie nic nie kosztuje... I w razie draki nie
    > trzeba się przegrzebywać, która to para gwizdnęła...

    No i to chyba juz i u nas weszlo - do zwyklej telefonii nalezy uzyc
    radia, bo kable sa za drogie (to nie tylko miedz, ale cala
    kanalizacja).
    Kable sa na internet -choc byc moze i to sie zmieni - kable beda do
    radiowych stacji dostepowych.

    A z drugiej strony - eter nie jest z gumy :-)

    J.