  • 1. Data: 2015-06-08 12:33:19
    Temat: Impulsator/enkoder
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Jest jakiś gotowy impulsator obrotowy, który będzie generował impulsy na
    jednym z dwóch wyjść w zależności od kierunku obracania?
    Czy trzeba jednak do standardowego enkodera dorobić układ, który będzie
    wykrywał przesunięcie impulsów.

    Albo jest jakiś gotowy scalak, który to robi. Wyjścia OC, jak nie kręcimy
    wyjście jest zawsze na poziomie L.

    Chcę szybko i wygodnie zastąpić przyciski +/- na coś do kręcenia.

    Robert

  • 2. Data: 2015-06-08 12:56:58
    Temat: Re: Impulsator/enkoder
    Od: Andrzej <d...@o...pl>

> [...]
    > kręcimy wyjście jest zawsze na poziomie L.
    >
    > Chcę szybko i wygodnie zastąpić przyciski +/- na coś do kręcenia.

    http://www.photocraftencoders.com/PDF_files/RHP600AJ
    2.PDF ??

  • 3. Data: 2015-06-08 13:19:39
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Andrzej"
    > http://www.photocraftencoders.com/PDF_files/RHP600AJ
    2.PDF ??

    Idealny (prawie). Pewnie w okolicach 1 kzł. Nie udało mi się poszukać
    miejsca, gdzie to można kupić.
    Pewnie od producenta.
    http://www.ttco.com/encoders/wheeled/rh-p.aspx

    No i minimum tro on ma 200 imp/obr ja bym chciał 100.

    Robert

  • 4. Data: 2015-06-08 16:19:27
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 08.06.2015 um 12:33 schrieb Robert Wańkowski:
> [...]
    > wykrywał przesunięcie impulsów.
    >
    > Albo jest jakiś gotowy scalak, który to robi. Wyjścia OC, jak nie
    > kręcimy wyjście jest zawsze na poziomie L.
    Przerzutnik JK i dwie bramki ci załatwią logikę, impulsatora za normalne
    pieniądze ci niestety nie zapodam.

    Waldek

  • 5. Data: 2015-06-08 19:57:52
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Waldemar"
    > Przerzutnik JK i dwie bramki ci załatwią logikę

    Generator też jest potrzebny tak jak poniżej?
    https://dl.dropboxusercontent.com/s/py6dqob8fvy75jp/
    str_231.jpg?dl=0

    Robert

  • 6. Data: 2015-06-08 20:12:23
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-06-08 12:33, Robert Wańkowski wrote:
    > Chcę szybko i wygodnie zastąpić przyciski +/- na coś do kręcenia.

    Czyli że zwykła gałka dla człowieka? To normalny enkoder obrotowy (na
    allegro za 3zł) który daje sygnał kwadraturowy. Do tego jakiś attiny
    ktory zamieni to na impulsy, wyjdzie może nawet taniej niż UCY74 ;).
    Gotowca nie znam. Program do napisania na kolanie w 10 minut.

  • 7. Data: 2015-06-08 20:31:17
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Sebastian Biały"
> [...]
    > zamieni to na impulsy, wyjdzie może nawet taniej niż UCY74 ;). Gotowca nie
    > znam. Program do napisania na kolanie w 10 minut.

    Czyli to?
    http://mirley.firlej.org/comment/reply/225
    Tyle, że nie ma gotowca do kupienia.

    Robert

  • 8. Data: 2015-06-10 15:13:32
    Od: "adamschodowy" <a...@g...pl>

    > Czyli to?
    > http://mirley.firlej.org/comment/reply/225
    > Tyle, że nie ma gotowca do kupienia.

    ile byś chciał tych gotowców? :)

  • 9. Data: 2015-06-13 20:23:51
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "adamschodowy"
    > ile byś chciał tych gotowców? :)
    Jeden. :-)
    Ale już nieaktualne. Do maszyny gdzie to chciałem podłaczyć (CNC) będzie
    nowa wersja programu, w którym wprowadzo coś w rodzaju PLC i można
    oprogramować wejścia i wyjścia. Tak więc mogę teraz podłaczyć taki goły
    impulsator do wejść.

    Robert