eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyImperium kontratakujeRe: Imperium kontratakuje
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!news.unit0.net!eternal-sep
    tember.org!feeder.eternal-september.org!news.eternal-september.org!.POSTED!not-
    for-mail
    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Imperium kontratakuje
    Date: Mon, 10 Jul 2017 20:49:05 -0500
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 1
    Message-ID: <ok1aj9$g0d$1@dont-email.me>
    References: <a...@g...com>
    <ojtqvl$bia$1@dont-email.me>
    <b...@g...com>
    <ojuatm$2k1$1@dont-email.me>
    <6...@g...com>
    <596387a9$0$5149$65785112@news.neostrada.pl>
    <ok0uqf$mea$1@mx1.internetia.pl> <ok103u$p5b$1@dont-email.me>
    <ok193o$hpg$1@mx1.internetia.pl>
    Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Tue, 11 Jul 2017 01:45:13 -0000 (UTC)
    Injection-Info: mx02.eternal-september.org;
    posting-host="b57bd5e80b1682210a50afe060a7cfa4";
    logging-data="16397";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX1/2Kv+SjEa5ggTBkaOydP9o"
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
    In-Reply-To: <ok193o$hpg$1@mx1.internetia.pl>
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
    Importance: Normal
    Cancel-Lock: sha1:y3YVuKtR7vLF31ismOuWZ1+jxK8=
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2610062
    [ ukryj nagłówki ]

    "re" <r...@r...invalid> wrote in message news:ok193o$hpg$1@mx1.internetia.pl...
    > Użytkownik "Pszemol"
    >
    >>
    >>> Nie mają aktualnie nic co mogłoby sprostać Tesli, tzn jest skrzynia
    >>> biegów, jest platforma MEB ale nie ma auta :-)
    >>> Podają rok 2020 jako zdolność produkcyjna ale jak polegną w Dieselgate
    >>> to
    >>> może być święty nigdy. Pycha kroczy przed upadkiem pyszałki :-)
    >>>
    >>
    >> Jak to nie ma?
    >> Przecież można kupić model e-golf - moc 136 KM, cena 163 tys. zł (a więc
    >> na dziś ponad 43 tys. USD). Zasięg do 300 km.
    >> Produkcja nie taka mała - 35 samochodów dziennie w fabryce w Dreźnie i
    >> pewnie podobna produkcja w Wolfsburgu. To prawie 500 tygodniowo.
    >>
    >> http://tinyurl.com/ycmlbsr6
    >>
    >> https://www.volkswagen.pl/pl/modele/nowy-e-golf.html
    .
    >> ---
    >> Hehe, ma zasięg 300km, ale ... tylko w fabryce :-)
    >>
    >> "...
    >> 2) NEFZ: podany zasięg obliczono po dokonaniu jazd na stanowisku rolkowym
    >> według zasad przewidzianych w Nowym Cyklu Europejskim (NEFZ). Rzeczywisty
    >> zasięg różni się w praktyce. Podczas zwykłej jazdy, niezależnie od pory
    >> roku
    >> i warunków atmosferycznych, średnio wynosi on około 200 km
    >> ...
    >> "
    >>
    >>
    >
    > Ale to jest mądrze podane bo tylko tak jesteś w stanie porównać ze sobą
    > różne samochody.
    > ---
    > Ale, że jak ? Mam sobie wynik każdego samochodu pomnożyć razy 2/3 by
    > ocenić jak daleko da się zajechać ? Bo mnie tylko to interesuje.

    Sprawdź jaki ma tam w ich bazie zasięg samochód którym teraz pomykasz
    pod drzewami i ptasie kupy na nim zbierasz ;-) Porównasz sobie do elektryka.

    > Ustalone warunki testu, prędkość, przyspieszanie, hamowanie - jednakowe w
    > oby autach.
    > ---
    > No i czemu nie oddaje autentycznego zasięgu ?

    Jak to czemu? Bo każdy inaczej używa samochodu?
    Jeden ma pod górkę, inny jeździ głównie w zimie, jeszcze inny
    wozi grubą teściową i zgraję dzieci, ktoś inny jeździ tylko
    autostradą na długie dystanse, inny spędza 100% w mieście.
    Pytasz jakbyś się wczoraj urodził ;-)

    > I jeśli u Ciebie zasięg będzie mniejszy lub większy to nic nie szkodzi -
    > będziesz wiedział że auto z zasięgiem 300km NEFZ będziesz musiał
    > tankować/ładować orientacyjnie dwa razy częściej niż auto z zasięgiem
    > 600km NEFZ.
    > ---
    > Wiesz co, pieprzysz :-)

    Ależ nie:
    https://de.wikipedia.org/wiki/Fahrzyklus
    https://en.wikipedia.org/wiki/Driving_cycle

    > To samo dotyczy standardów spalania litrów paliwa na każde przejechane
    > 100km.
    > ---
    > No i właśnie, nasz postulat jest by przeprowadzane testy oddawały realne
    > zużycie. Inaczej może każdy samochód będzie preparowany dla testu a w
    > rzeczywistości będzie zupełnie inaczej. I nie mówimy tutaj o ekstremach,
    > że jak sobie ktoś zapyla autostradą 200km/h to mu dużo pali a jak 90-tką
    > to mało.

    No ale co to znaczy dla Ciebie "realne zużycie"?
    I czy będzie oznaczało to samo co dla Zenka w Łodzi?
    Albo dla mnie, w Chicago?

    Tak wygląda NEFZ:
    https://de.wikipedia.org/wiki/Fahrzyklus#/media/File
    :NEDC.language.multi.svg

    > Ma to służyć jako narzędzie do porównywania samochodów między sobą a nie
    > obietnica że Ty przejedziesz 300km czy spalisz 3,6l/100km.
    > ---
    > Żeby test mógł służyć do porównywania musi być wiarygodny. Test, którego
    > wyniki drastycznie odbiegają od rzeczywistych nie jest nic wart.

    Test wystarczy że będzie w miarę podobny do przeciętnego użycia auta.
    Nigdy i u nikogo auto nie będzie palić dokładnie tyle co w testach - z byka
    spadłeś?
    Ważne jest, aby dwa różne samochody tej samej klasy były w ten sam sposób
    testowane.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: