    From: "Maciek" <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Immobilizer?
    Date: Tue, 16 Apr 2013 10:43:52 +0200

    >Fajnie że się samo naprawiło, ale dręczy mnie pytanie o przyczynie,
    >zwłaszcza że przy aucie nie było grzebane, nie bawione kluczykami itp. oraz
    >jak na przyszłość uniknąć takiej wpadki.

    Z tego co piszesz, zainteresowałbym bym się na Twoim miejscu akumulatorem.
    Mam bardzo podobny przypadek. U mnie gdy były jeszcze przymrozki, rano nie
    chciał odpalać.
    Efekt był np. taki, że przychodziłem rano na desce rozdzielczej wywalał
    wskazówki zegarów na maksa,
    kręcił ładnie ale na tym się kończył.
    Po ładowaniu aku zaskakiwał. Finalnie pomierzyłem dziada aerometrem i efekt
    taki, że 2 zewnętrzne cele mam prawie martwe.
    Reszta dobija do maks 30% pełnej sprawności.
    Nie mierzyłem spadku napięcia przy odpalaniu, ale przypuszczam, że jest
    znaczny. Prądu pewnie wystarcza
    aby ładnie kręcić rozrusznikiem ale idzie zbyt niskie napięcie na
    elektronikę i przez to wszystko świruje.
    Teraz jak jest ciepło problemów z odpalaniem nie mam (wzrasta sprawność
    aku).
    Jedynie świeci się przez chwilę kontrolka ABS po odpaleniu, ale co tam, trza
    być twardym ;-)
    Dojadę aku na maksa i przed zimą pewnie wymienię.