  • Data: 2009-07-03 10:44:40
    Temat: Re: Ile za zdjęcie :) wiem było ale mimo wszystko...
    Od: jian <j...@p...fm_nie_dla_spamu> szukaj wiadomości tego autora

    Ariusz wrote:
    > Wiem, że było wiele razy ale moja sprawa jest trochę inna
    >
    > ciach

    może to ci pomoże

    2. Wykonanie zdjęć na zlecenie

    Przy omawianiu wykonania konkretnego zlecenia jeszcze przed zawarciem
    pisemnej umowy
    obie strony (autor i zleceniodawca) powinny wspólnie ustalić:

    a) Kwotę za wykonanie zlecenia - w tym:

    * wynagrodzenie za czas pracy przy wykonaniu zdjęć,
    * koszty materiałów i opracowania technicznego,
    * koszty przejazdów, ubezpieczeń, noclegów, diet, itp.

    b) Późniejszy zakres wykorzystania wykonanych fotografii.

    Oryginały zdjęć pozostają własnością autora (Ustawa o prawie autorskim i
    prawach pokrewnych)
    chyba, że strony w pisemnej umowie ustalą inaczej.

    Odwołanie zlecenia z winy zleceniodawcy na 24 godz. przed planowanym
    rozpoczęciem pracy
    wymaga wypłacenia autorowi 50% ustalonego honorarium.

    Sugerowane stawki za czas pracy:

    * Zwykła produkcja w plenerze ze standardowym wyposażeniem
    małoobrazkowym
    Czas pracy do 1 godz. od 300 zł
    do 2,5 godz. od 400 zł
    pół dnia do 4,5 godz. od 600 zł
    cały dzień do 9 godz. od 800 zł
    * Fotosy przy filmie i produkcji TV ze standardowym wyposażeniem
    małoobrazkowym
    dzień produkcji TV do 9 godz. od 420 zł
    dzień planu filmowego do 9 godz. od 530 zł
    * Produkcja w studio lub na planie we wnętrzu, zawierająca
    standardową technikę studyjną
    i asystenta ze standardowym wyposażeniem małoobrazkowym lub
    średnioformatowym
    pół dnia do 4,5 godz. od 1.500 zł
    cały dzień do 9 godz. od 2.500 zł

    za wyposażenie standardowe przyjmuje się:
    aparaty małoobrazkowe, aparaty średnioformatowe, obiektywy 24-200 mm, flesz,
    oświetlenie studyjne 3 szt. o sumie mocy 3000 Ws, lub lampy
    fotograficzne, oraz normalnie wymagane tła.
    Za wyposażenie ponadstandardowe liczy się koszt wynajęcia sprzętu:
    pierwszy dzień: 2%, od drugiego dnia: 1% wartości nowego sprzętu,
    użycie sprzętu cyfrowego powinno być uzgodnione oddzielnie.