eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyIle u was kosztuje serwis klimy?Re: Ile u was kosztuje serwis klimy?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
    s.nask.org.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ile u was kosztuje serwis klimy?
    Date: Mon, 26 Jul 2010 22:11:07 -0500
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 170
    Message-ID: <i...@p...onet.pl>
    References: <i1peih$nub$1@inews.gazeta.pl>
    <b...@c...googlegroups.com>
    <4c407ef2$0$17101$65785112@news.neostrada.pl>
    <i...@p...onet.pl>
    <4c417589$0$17097$65785112@news.neostrada.pl>
    <i...@p...onet.pl>
    <4c4205df$0$17092$65785112@news.neostrada.pl>
    <i...@p...onet.pl>
    <4c42cbe3$0$17106$65785112@news.neostrada.pl>
    Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
    NNTP-Posting-Host: adsl-99-141-173-41.dsl.emhril.sbcglobal.net
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1280200490 19343 99.141.173.41 (27 Jul 2010 03:14:50 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 27 Jul 2010 03:14:50 +0000 (UTC)
    X-Posting-Agent: Hamster/1.3.13.0
    In-Reply-To: <4c42cbe3$0$17106$65785112@news.neostrada.pl>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8089.726
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8089.726
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2299533
    [ ukryj nagłówki ]

    "P_ablo" <o...@o...pl> wrote in message
    news:4c42cbe3$0$17106$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
    > news:i1sjlj.68g.0@poczta.onet.pl...
    >>
    >> I czym się Twoim zdaniem różnią od samochodu pod względem
    >> potrzeby wymiany oleju?
    >
    > Nie ma potrzeby pisania o wymianie oleju, w samochodzach nikt o takiej
    > potrzebie nie pisze bo wymiana nastepuje przy wymianie osuszacza...

    Ktoś tu sugerował, że wymiana czynnika jest podyktowana potrzebą
    wymiany oleju.

    > Czy ty tez wyraznie zaznaczasz w warsztacie zeby wymienili olej w silniku
    > I FILTR... ? Dla mnie jest oczywiste, ze przy wymianie oleju wymienia sie
    > rowniez filtr.

    I tu się mylisz. Rutyną jest obecnie wymiana oleju bez filtra.
    Taka uproszczoną/skróconą operację robi się teraz na zmianę z pełną
    wymianą oleju i filtra.

    >>> Mialem przez 8 lat E39 i nic nie robilem przy klimatyzacji - dzialala do
    >>> konca.
    >> I nie było huku? :-)
    >
    > To sa wyjatki potwierdzajace regule...

    Takich "wyjątków" jest tyle że nie ma sensu doszukiwać się reguły...
    Regułą jest raczej to, że większość aut sprowadzanych zza granicy
    z klimą to auta tłuczone i dlatego większość z nich klima jest nieszczelna.

    >> No ale nikt nie twierdzi inaczej. Jeśli klima utraciła szczelność to
    >> wymaga ona serwisu. I teraz jeśli klient sobie da wmówić że
    >> wyciek gazu na poziomie 10% rocznie jest "normalny" to potem
    >> co roku "serwisuje" klimę, zamiast raz i porządnie ją uszczelnić
    >> i mieć spokój na następne 10-20 lat.
    >
    > Ta... nikt nie twierdzi, ze taki ubytek to norma ale ze wzgledu na to w
    > jakich warunkach taki uklad pracuje usterki/nieszczelnosci zdarzaja sie
    > znacznie czesciej i rutynowy przeglad przed sezonem powienien zostac
    > wykonany. Przynajmniej wlozenie sondy w parownik i zmierzenie czy
    > temperatura jest taka sama jak przed rokiem.

    Sondy w parownik? Włóż sobie sam termometr w otwory nawiewu...

    >>> Poczytaj instrukcje do Fiata Multipli...
    >> Zacytowałbyś mi oryginalną instrukcję Fiata?
    >> Bardzo ciekaw jestem co Fiat napisał o swoim samochodzie.
    >
    > Nie zacytuje, bo sprzedalem ten odkitirowy wozek :)

    No widzisz. Takie opowieści czytać możemy na witrynach warsztatów
    które mają interes w tym aby przekonywać klienta o potrzebie
    wydania kasy na niepotrzebne usługi. Odszczekam te słowa jak mi
    zacytujesz oryginalną instrukcję producenta zalecającą taką
    co-dwuletnią wymianę osuszacza... Powodzenia!

    >> Ten tekst brzmi jakbyś skopiował go z jakiejś witryny warsztatu
    >> robiącego przeglądy klimy... Wciskają klientowi kit nabijając sobie
    >> kiebzę.
    >
    > Bo jest skopiowany z takiej wlasnie strony...

    Czemu mnie to nie dziwi... Tak jak napisałem wcześniej - poczekam
    na cytat z instrukcji obsługi samochodu autorstwa PRODUCENTA.

    >> układu pod wysokim ciśnieniem na zewnątrz to jednak przenikanie pary
    >> wodnej "pod prąd" olbrzymiego ciśnienia brzmi dla mnie jak bajka dla
    >> naiwnych klientów obliczona na otwieranie ich portfeli...
    >
    > No to teraz negujesz dzialanie osmozy i odwroconej osmozy...

    Wytłumacz mi jak tutaj neguję działanie osmozy... :-)

    >> Obawiam się że takie teorie biorą się z niedokładnego zrozumienia do
    >> czego tak naprawdę służy osuszacz w układzie klimatyzacji i stąd te
    >> bajki o przenikaniu wody do wnętrza ogólnie szczelnej klimy...
    >
    > Oswiec minie po co jest ten osuszacz ktorego nie ma wogole w ukladach
    > klimatyzatorow stacjonarnych i lodowkach.

    Nie ma osuszacza? A to ciekawostka...
    Wszystkie systemy mają jakąś tam formę filtra/osuszacza na linii
    ciekłego chłodziwa.
    Po co jest osuszacz? Ano bo niedoskonałe są metody instalacji
    i późniejszej naprawy więc przy składaniu systemu do kupy zawsze
    znajdzie się odrobina kurzu, wilgoci i trzeba to odfiltrować i osuszyć...
    Zwłaszcza gdy system używa higroskopijnych olejów POE które ktoś
    trzymał w otwartej butelce i zaabsorbowały wilgoć z powietrza...

    >> Zaniedbanie nabijania klimy NIE ZAGRAŻA kompresorowi!
    >
    > Oczywiscie... wyciek oleju wraz z czynnikiem niczym nie grozi. Zacieranie
    > sie kompresorow i caly przemysl z tym zwiazany to jakies bajki ze strefy
    > 51...

    Kompresor się wyłączy ZANIM wystąpi wyciek oleju...
    Do tego służy czujnik ciśnienia.

    Zacieranie się kompresorów to nie bajka lecz skutek hobbystycznych
    napraw klimy przez osoby nieznające zasad działania takich systemów.
    Sytuacja w której klima jest nieszczelna i utraciła całe chłodziwo i olej
    nie jest jeszcze niebezpieczna dla kompresora bo nie zostanie dopuszczone
    jego włączenie przez czujnik ciśnienia. Jeśli jednak "naprawisz" taki system
    przez zwykłe doładowanie chłodziwem bez uzupełnienia oleju to zatarcie
    kompresora będzie bardzo prawdopodobne bo chłodziwo stworzy ciśnienie
    które spowoduje że czujnik zezwoli na włączenie kompresora w sytuacji
    gdzie nie ma odpowiedniego smarowania.

    >> Czy interesowałeś się kiedyś tym jak działa i jak zabezpieczona
    >> jest na wypadek awarii klima samochodowa? Pewnie nie, bo wiedziałbyś
    >> że kompresor jest bardzo dokładnie zabezpieczony na okoliczność
    >> rozszczelnienia klimy jak również na okoliczność nadmiernego jej nabicia.
    >> W systemie jest podwójny czujnik odłączający sprzęgło kompresora
    >> gdy ciśnienie jest za małe lub za duże i istnieje ryzyko jego
    >> uszkodzenia.
    >> Jak w klimie będzie za mało gazu to kompresor będzie się włączał
    >> na chwilkę po czym wyłączał. Gdy ubędzie jeszcze więcej gazu to
    >> się kompresor już nie włączy wcale. Nie ma ryzyka "rozłożenia się".
    >
    > Ten czujnik nazywa sie presostatem, moga byc w ukladzie zamontowane 2
    > presostaty podwojne. Jeden na wysokim a drugi na niskim cisnieniu. Taki
    > podwojny presostat ma 2 pary zestykow wlaczajace sie przy odpowiednim
    > zakresie cisnien.

    Nie, to nie jest presostat. Nie służy on do regulacji ciśnienia.
    To wyłącznik graniczny bezpieczeństwa sterowany ciśnieniem.

    > Na temat cisnien mam pewne doswiadczenie biorac pod uwage, ze
    > przerobilem niejedna sprezarke nurkowa do tankowania gazu ziemnego
    > i dorobilem odpowiednia automatyke na sterownikach PLC...

    No ale mimo to nie czujesz jak działa klimatyzacja i jak jest zabezpieczony
    kompresor w klimie przed pracą na sucho. W efekcie wymyślasz bajki.

    >> Czy masz jakieś wyraźne powody aby łączyć te dwie awarie związkiem
    >> skutkowo przyczynowym?

    Nie odpowiedziałeś na pytanie...

    >> Bo był bity? :-)
    >
    > To jest pijak i zlodziej bo kazdy pijak to zlodziej...

    ???

    > Ja to widze jako korozje ktora przezarla wymiennik w najcienszym miejscu.
    > Byc moze dlatego, ze w procesie produkcyjnym ktos akurat zagadal spawarke
    > i dala mniej spawu/lutu w tym miejscu...
    >
    > Oczywiscie wedlug Ciebie byl tak bity, ze parownik pod konsola ulegl
    > rozszczelnieniu...

    Jasnowidzem nie jestem - nie wiem co akurat stało się w Twoim aucie
    i co było bezpośrednim powodem rozszczelnienia się... Tak czy inaczej
    samo rozszczelnienie się NIE BYŁO powodem awarii sprężarki...
    Raczej była jej powodem niewłaściwa naprawa.

    > Podpowiedz mi jeszcze dlaczego w 99% stacje do serwisowania klimy
    > proforma wlewaja stary olej "do smieci" wazac go a czynnik jest wazony
    > i odseparowywany od oleju a pozniej wtlaczany spowrotem...

    Bo nie ma dobrych metod na oczyszczanie takiego oleju a po naprawie
    nie możesz być pewny jego czystości? W przypadku chłodziwa jest tu
    natomiast bardzo prosta metoda jego czyszczenia: destylacja+osuszanie :-)
    Bo olej nie jest substancją regulowaną ścisłymi przepisami zabraniającymi
    wypuszczanie go do środowiska a r134a, r22 i inne chłodziwa niestety są?


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: