    Date: Wed, 15 Sep 2010 13:24:01 +0200
    From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ile pkt. za takie wykroczenie?

    krzysiek82 wrote:

    > to nie jest argumentacja i usprawiedliwienie ich olewania, zawsze można
    > zgłosić chęć zmiany, ja tam zrobiłem i po jakiś dwóch latach znak
    > zniknął, a było to odwołanie zakazu wyprzedzania mimo iż wcześniej nie
    > było zakazu :)

    Tak, znak bez znaczenia i bez sesnu usunęli po 2(!) latach. Rozczulające.

    > , a służby zamiast
    >
    > to dajmy przykład, jeździjmy zgodnie z przepisami to nie będą mieli z
    > nas dochodów, przecież to kierowcy sami się proszą o mandaty :)

    > ludzie w tym kraju wychodzą z założenia, że przepisy są po to aby je
    > łamać, więc czy będą mniej lub bardziej sensowne nic to nie zmieni

    Oczywiście, że zmieni. Znaki przy drogach są "wysrywane" przez
    drogowców, stawiane bez sensu (np jest kich 3x za dużo), ograniczenia są
    określane na zasadzie "komuś kto się na tym nie znał coś się wydawało",
    teren zabudowany w szczerym polu, itd...

    Np. w takiej Szwajcarii czy Austrii jazda zgodnie z przepisami nie
    stanowi problemu, bo oznakowanie jest stawiane wg czytelnych kryteriów
    -- tam się nie pomylisz że jesteś w terenie niezabudowanym podczas dwy
    wg znaków jest zabudowany, istotne ograniczenia są powtarzane na tyle
    często, by np. ktoś ruszający z parkingu nie musiał pamiętać jakie znaki
    były na drodze gdy ten samochód tam wcześniej parkował, itd...

    >i nie
    > nam oceniać ich sensowność (poza kilkoma przypadkami)

    Owszem nam. Jesteś "ciekawy" -- uważasz się za niegodnego oceniania
    sensowności przepisów a za to chcesz być panem życia i śmierci ofiary
    wypadku.

    > mam inne zdanie, chociaż nudzi mnie to strasznie i zajmuje czas cóż
    > zrobić, takie życie. Dla mnie to tak jakby patrzeć jak ktoś kogoś tłucze
    > i nie stanąć w obronie pokrzywdzonego.

    Raczej diagnoza 'to' wygląda na słuszną...

    \SK