  • Data: 2011-12-05 10:17:05
    Temat: Re: Ile lat o wytrzymuje akumulator?
    Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-12-05 08:41, Jacek pisze:
    > Napiszcie o własnych doświadczeniach.
    > U mnie (wszystko w autach benzynowych) wytrzymały:
    > Magneti marelli - niecałe 5 lat
    > Jenox - 4 lata
    > Czeski AKuma - 5 lat
    Może zdefiniuj "wytrzymuje" ? Akumulator wraz ze starzeniem traci
    pojemność i rośnie mu rezystancja wewnętrzna, przy czym postęp bardzo
    zależy od warunków użytkowania. Poziom "akceptowalny" utraty parametrów
    może bardzo zależeć od pojazdu, przewymiarowania akumulatora itd, więc
    porównywanie "a mi centra wytrzymała 10 lat" do niczego nie prowadzi...
    Ewentualnie porównywanie różnych akumulatorów w tym samym aucie - to już
    coś lepiej.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173