  • 71. Data: 2020-01-19 22:00:29
    Temat: Re: Idą promocje
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Po co Ci szybka ładowarka? To urządzenie stacjonarne, zewnętrzne.
    >
    > W domu ładujesz z sieci energetycznej. Zazwyczaj wbudowane układy maja
    > do kilkunastu kW mocy - tyle, ile domowa instalacja 3-fazowa da radę
    > bez przeróbek.

    DO to dobrze powiedziane.
    Ładowarki w samochodach elektrycznych mają zazwyczaj od 3,6 do 11 kW.
    Najczęściej od 3,6 do 7,2, na 1 fazie.

    Za to dodawane do nich standardowo EVSE (czyli zasilacz który podłączasz
    do gniazdka i który podaje prąd do samochodu), zazwyczaj są 10 A, czasem
    16A.
    Czyli od 2,3 do 3,6 kW.

    Inne to wielka rzadkość.

  • 72. Data: 2020-01-19 22:24:18
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    > Możemy o tym podyskutować. Jednak w skrócie: koszt byłby gigantyczny.
    OZE fajnie brzmi marketingowo. Jednak gdy przyjrzeć się szczegółom -
    przestaje być różowo.

    To mit sprzed 20 lat. Obecnie OZE sa tansze niz elektrownie weglowe.

    https://public.tableau.com/views/Newgeneration/Gener
    ation?:embed=y&amp;:showVizHome=no?abcnewsembedheigh
    t=710?abcnewsembedheightmobile=850

    Problemem jest ich nieprzewidywalnosc. Ale jesli chodzi o ceny, to nic ich nie bije.
    Niezaleznie czy mowimy o dlugoterminowym PPA czy dziennych cenach. Patrze na lokalny
    (australijski) rynek - dzienna oferta OZE jest zawsze ponizej innych zrodel energii.

  • 73. Data: 2020-01-20 01:34:58
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-01-19 o 21:32, Iguan_007 pisze:

    > Jesli podajesz jako przyklad Australie, to jest dokladnie odwrotnie. Cena w ciagu
    dnia jest niska, do tego stopnia, ze mielismy ujemne ceny w ciagu dnia, kiedy
    elektrownie sloneczne generuj energie. Problem jest taki, ze tradycyjne elektrownie
    nie sa w stanie z tym konkurowac i albo sa zamykane, albo podnosza ceny wieczorem.
    Stad wysokie ceny energii wieczorem.

    Durny przepis zezwolił elektrowniom które nie są w stanie dostarczać
    mocy 24 godziny na dobę do rozpierniczenia systemu.
    I to się nazywa ekologia.

    Pozdrawiam

  • 74. Data: 2020-01-20 01:45:30
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    Durny przepis zezwolił elektrowniom które nie są w stanie dostarczać
    mocy 24 godziny na dobę do rozpierniczenia systemu.
    I to się nazywa ekologia.

    Nie neguje negatywnego wplywu na stabilnosc sieci. Zwracam jedynie uwage, ze
    opowiesci o drogich OZE sa nieaktualne od kilku lat. OZE sprzedaja energie taniej niz
    elektrownie konwencjonalne.

  • 75. Data: 2020-01-20 01:54:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Cavallino,

    Sunday, January 19, 2020, 10:00:29 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > Za to dodawane do nich standardowo EVSE (czyli zasilacz który podłączasz
    > do gniazdka i który podaje prąd do samochodu), zazwyczaj są 10 A, czasem

    Mam nadzieję to zmienić. W domowych instalacjach można użyć
    bezpieczników do 35A, przy 3 fazach to 24 kW. Mogę sobie wyobrazić
    ładowarkę, która reguluje swoją moc w zależności od obciążenia
    instalacji domowej i pozwala naładować do 3/4 pojemności w 3 godziny
    przy maksymalnej dostępnej mocy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 76. Data: 2020-01-20 03:15:23
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-01-20 o 01:45, Iguan_007 pisze:

> [...]
    opowiesci o drogich OZE sa nieaktualne od kilku lat. OZE sprzedaja energie taniej niz

    Tylko i wyłącznie dlatego że wymuszają to lokalne przepisy.
    Jak przestaną OZE faworyzować to przestanie być najtańsza
    a stanie się niechciana.

    Pozdrawiam

  • 77. Data: 2020-01-20 03:47:47
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    >Tylko i wyłącznie dlatego że wymuszają to lokalne przepisy.
    Jak przestaną OZE faworyzować to przestanie być najtańsza
    a stanie się niechciana.

    Nie powtarzaj bajek sprzed 10 lat tylko poswiec 10 minut na google. Taniej jest
    postawic elektrownie sloneczna niz weglowa. O paliwie i kosztach oblugi nawet nie
    mowie.

  • 78. Data: 2020-01-20 07:32:43
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-01-19 o 22:24, Iguan_007 pisze:
> [...]
    lokalny (australijski) rynek - dzienna oferta OZE jest zawsze ponizej innych zrodel

    Problem polega na tym, że podobna dyskusja toczy się teraz w co najmniej
    dwóch grupach i już nie pamiętam, co gdzie pisałem.
    Podawałem linki do różnych poważnych artykułów.
    Mam wrażenie, że cały czas padają te same argumenty i kręcę się w kółko.

    --
    MN

  • 79. Data: 2020-01-20 07:36:43
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > W samym styczniu w Opolu było już więcej. A jeszcze się nie skończył.

    Ale rozumiesz pojęcie statystyki? Mam nadzieję, że tak.

    --
    MN

  • 80. Data: 2020-01-20 07:39:36
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Po co Ci szybka ładowarka? To urządzenie stacjonarne, zewnętrzne.

    Chłopie. Wcinasz się w połowie wątku o dalekich wyjazdach elektrykiem i
    piszesz nie na temat. Poczytaj wcześniejsze posty, zanim coś skomentujesz.

    --
    MN