  • 31. Data: 2020-01-19 09:58:21
    Temat: Re: Idą promocje
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-01-19 o 08:20, MF pisze:
    > A to druga sprawa. PiS od początku zapowiadał, że będzie utrudniał
    > rozwój OZE i to realizuje.

    Miał w tym trochę racji. Gdy ruszały OZE (wiatraki) to ich głównym
    właścicielem we Włoszech była mafia. Gwarantowane dopłaty były świetnym
    źródłem ich dochodu.

    Czy naprawdę jesteście zwolennikami tego, żeby z naszych podatków
    opłacać mafię?

    Teraz sytuacja wygląda inaczej. OZE produkują prąd znacznie taniej niż
    15 lat temu. Podobno nawet taniej niż z węgla.

    --
    MN

  • 32. Data: 2020-01-19 11:08:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Ale suma sumarum w Niemczech >wystarczy na wyprodukowanie >prawie 50%
    >CAŁOŚCI z OZE.
    >Klimat mają podobny.

    I jednocześnie właśnie uruchamiają nową elektrownie węglową i zamykają atomową

  • 33. Data: 2020-01-19 11:09:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Z OZE

    Poczytaj Sobie jak w Australii OZE rozwaliło system energetyczny

  • 34. Data: 2020-01-19 11:14:40
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 18.01.2020 o 23:54, kk pisze:

    > To właśnie na nocną porę nie przerzucą bo i tak przez ładowanie ze
    > swojego gniazdka jest się bardzo do przodu. Żeby w nocy zdążyć naładować
    > trzebaby zainwestować w szybkie ładowanie i uwzględniając to cena z
    > własnego gniazdka nie byłaby wcale atrakcyjna. No i ładowanie nocą
    > stanowi pewną trudność.
    >
    > Dlatego obstaję, że elektryki mają sens tylko jako małe samochody
    > miejskie z ich małym zużyciem.

    A nie jest tak, że statystycznie większość aut właśnie tak jest
    używanych? Nawet poza miastem - 40km do pracy, 40km powrót, razem niech
    wyjdzie 100km - to ile potrzeba - 25kWh? To przez noc spokojnie
    podładujesz tyle, żeby mieć zapas na 200km wypad w weekend (przyjmując
    że masz baterię np. na 400km, wiem że teraz nie ma za dużo alternatyw
    dla Tesli, dlatego też nie twierdzę że elektryk teraz to dobre
    rozwiązanie, choć w wielu przypadkach - pomijając cenę zakupu -
    wystarczające)

    Lukasz

  • 35. Data: 2020-01-19 11:28:13
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-01-19 o 11:14, ddddddddddddd pisze:
> [...]
    > dla Tesli, dlatego też nie twierdzę że elektryk teraz to dobre
    > rozwiązanie, choć w wielu przypadkach - pomijając cenę zakupu -

    Właśnie nie.
    Tak jest używany drugi samochód w rodzinie. Pierwszym pojedziesz pokazać
    dzieciakom Biskupin, Wieliczkę, czy jezioro Śniardwy. Gdyby pierwszy
    samochód był elektryczny - to dupa, siedzisz uziemiony we własnym fyrtlu.

    A kto kupuje jako drugi samochód - pojazd za 120 tys zł? Niewielu.

    --
    MN

  • 36. Data: 2020-01-19 13:49:52
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 19.01.2020 o 10:28, Marcin N pisze:

> [...]
    > dzieciakom Biskupin, Wieliczkę, czy jezioro Śniardwy. Gdyby pierwszy
    > samochód był elektryczny - to dupa, siedzisz uziemiony we własnym fyrtlu.

    I tak statystycznie codziennie? Bo IMO raczej raz w miesiącu to max, a w
    pozostałym czasie auto może ładować się powoli.
    Tak, jako pierwsze/jedyne auto nie ma to sensu bez szybkiego ładowania,
    ale nie dlatego, że to ładowanie potrzebne ci jest na co dzień.
    Jadąc 500km do Wieliczki możesz się zastanowić gdzie się naładujesz,
    upierdliwe by było jakbyś musiał robić to codziennie. A jak masz baterii
    na 400km, to nawet wolnym ładowaniem uzupełnisz energię na weekendowy
    wypad w ciągu tygodnia - i pewnie zaplanować będziesz musiał max 1
    szybkie ładowanie.

    Lukasz

  • 37. Data: 2020-01-19 17:01:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mateusz,

    Saturday, January 18, 2020, 10:15:36 AM, you wrote:

    > Polskie OZE wynosi 10% produkcji. Za mało aby naładować każdemu
    > Kowalskiemu elektryka.

    Zanim każdego Kowalskiego stać będzie na samochód elektryczny minie co
    najmniej pokolenie.

    > Być może za 10 lub 20 lat sytuacja się poprawi,

    Będzie musiała - rynek nie znosi próżni.

    > ale póki co nie ma realnej alternatywy dla samochodu spalinowego w
    > warunkach pozamiejskich (a w warunkach miejskich zależy od szczególnych
    > potrzeb i bieżącego stanu komunikacji miejskiej w danym mieście).

    To jedź rowerem.

    > To po prostu racjonalny wybór na dziś.

    Na dziś czy za dwa pokolenia?

    > Dla przyszłego pokolenia być może elektryki będą obowiązkowe. Jeśli
    > infrastruktury na to pozwolą - to tym lepiej. Póki co, przepłacanie
    > za toczydło aby palić węgiel zamiast ropę to raczej przejaw
    > hipsterstwa.

    Dopóki spalanie węgla w elektrowni jest dwukrotnie sprawniejsze od
    spalania paliw płynnych w silnikach spalinowych - warto. A biorąc pod
    uwagę, że w ruchu miejskim ten stosunek jest wielokrotnie lepszy na
    korzyść elektryków, to już w ogóle nie ma o czym mówić.

    Ale podstawą jest rozbudowana sieć wiatraków i innych OZE oraz
    magazynowanie energii.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 38. Data: 2020-01-19 17:02:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marcin,

    Saturday, January 18, 2020, 10:17:32 AM, you wrote:

    > Możemy o tym podyskutować. Jednak w skrócie: koszt byłby gigantyczny.

    I wpływy również.

    > OZE fajnie brzmi marketingowo. Jednak gdy przyjrzeć się szczegółom -
    > przestaje być różowo.

    Ale nie ma wyjścia. Energia jądrowa jest za droga, poza tym - jej
    produkcja jest skupiona a potrzebne są rozproszone źródła, żeby nie
    marnować energii na przesył. OZE i magazynowanie energii to jedyna
    droga. Szybkie ładowarki zbliżają się już do 1 MW...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 39. Data: 2020-01-19 17:10:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello MF,

    Saturday, January 18, 2020, 1:13:34 PM, you wrote:

    > Pierdu pierdu. OZE mają podstawową wadę: są zależne od warunków
    > zewnętrznych. Energia słoneczna? W bezchmurny letni dzień można mieć
    > pełno energii, ale w zimie kupa.

    W zimie bywają słoneczne dni - ostatnio było ich dużo. Sprawność ogniw
    słonecznych rośnie zimą.

    > Energia wiatrowa? Raz wieje bardziej, raz mniej, raz piździ i
    > wiatrak trzeba ustawić w chorągiewkę, żeby się nie rozleciał, a raz
    > jest flauta.

    Dlatego istnieje sieć energetyczna i konieczne jest magazynowanie
    energii. https://www.tesla.com/en_EU/videos/savpp?redirect=no

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 40. Data: 2020-01-19 17:21:15
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-01-2020 o 08:20, MF pisze:

    > Domyślam się, że mówisz o uśrednionej produkcji w ciągu roku czy coś w
    > pobliżu. Oczywiście masz rację, tylko kwestia była o zapewnieniu 100%
    > *chwilowego* zapotrzebowania.

    Ale to już problem operatora sieci.

    > Ale wg mnie nie mają i nie będą mieli możliwości pokrycia 100% zużycia z
    > samych OZE, bez okresowego importu ,,brudnej" energii.

    Dlatego pisałem o prawie 50%, a nie o 100.
    To nie Norwegia ani Islandia.

    > A to druga sprawa. PiS od początku zapowiadał, że będzie utrudniał
    > rozwój OZE i to realizuje.

    Oni tak już mają, że w realizacji czegoś głupiego są bardzo konsekwentni.
    I mają olbrzymi wstręt i problem z realizacją czegoś pożytecznego -
    patrz dopłaty do elektryków.
    Już 2 lata mijają od momentu wejścia w życie ustawy o elektromobilności.
    Za to ustawy o psuciu sądów przechodzą im w 1 dzień....