  • 1. Data: 2010-11-28 19:36:13
    Temat: Ice truckers
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Czołem.

    Od czasu do czasu rzucam okiem na programy jak w tytule i kierowany
    inżynierską ciekawością zastanawiam się, czy te ciężarówki, pracujące
    normalnie przy -40 stopniach są jakoś specjalnie przystosowane do tych
    warunków ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2010-11-28 22:36:49
    Temat: Re: Ice truckers
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > inżynierską ciekawością zastanawiam się, czy te ciężarówki, pracujące
    > normalnie przy -40 stopniach są jakoś specjalnie przystosowane do tych

    w pierwszych odcinkach było cos o tym:
    - osłona silnika
    - specjalny płyn hamulcowy i hydrauliczny
    - osuszacze powietrza do pneumatyki
    - wymiana przewodów gumowych na jakiś metal
    - ogrzewacze kabin
    - nowe opony

    Jacek

  • 3. Data: 2010-11-29 07:14:12
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    W dniu 2010-11-28 22:36, Jacek pisze:
> [...]
    > - specjalny płyn hamulcowy i hydrauliczny
    > - osuszacze powietrza do pneumatyki
    > - wymiana przewodów gumowych na jakiś metal

    A co z układem paliwowym i akumulatorami, jakieś ekstra podgrzewanie ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2010-11-29 08:38:00
    Od: "GR" <grafik(usuntosobie)@mbpress.pl>

    była w zeszłym roku wyprawa Toyotami HDJ na biegun,
    goście pisali, że przy minus 30 non-stop, po prostu nie wyłączasz silnika,
    U ruskich przy takich temperaturach spali w samochodach,
    najgorszą rzeczą podobni były łamiące się lusterka, wszelkie plastiki,
    zamarzające uszczelki
    pozdr.
    Gr

  • 5. Data: 2010-11-29 14:45:18
    Od: "kml" <f...@g...lp>

    Użytkownik "GR" <grafik(usuntosobie)@mbpress.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > U ruskich przy takich temperaturach spali w samochodach,
    > najgorszą rzeczą podobni były łamiące się lusterka, wszelkie plastiki,

    Rzuć no jakiś link :) W TopGear pojechali na biegun i to jest jeden z
    najlepszych odcinków ;)

    --
    pozdrawiam
    kml