  • 41. Data: 2013-04-09 12:30:21
    Temat: Re: ITD a za niedługo nawet harcerze.
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-04-09 12:22, masti pisze:

    > skoro wszyscy jadą równo to prędkość względna jest ZERO

    Względna miedzy nimi, a nie otoczeniem. Inna sprawa, że w takiej
    sytuacji jest poważny problem ze zrobieniem poprawnej fotki, więc
    temat się niejako rozwiązuje.

    > skoro wszyscy jadą tam więcej niz mozna i nie ma z tego powodu wypadków
    > to znaczy, że ograniczenie jest do niczego

    Niekoniecznie.

  • 42. Data: 2013-04-09 12:49:21
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-04-09 12:27, J.F pisze:

    > Przypominam ze FR to nie wymysl ITD.

    A wyjaśnisz w jaki sposób nagle wszyscy (jadąc stadnie) cudownie
    dostają mandaty? :)

    > Sa obecne w kraju od wielu lat, miala policja, miala strasz wiejska,
    > jak najbardziej sie podobne scenki zdarzaly.

    LOL - a dochody malutkie (no, może poza wyczynami sm, które zostały
    ukrócone).

  • 43. Data: 2013-04-09 13:34:52
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2013-04-09 12:17, Ergie pisze:
    > Masz lepszy pomysł jak to osiągnąć? Wolisz rozwiązanie Szwedzkie - czyli
    > barierki wszędzie gdzie się da na krajówkach aby ograniczyć
    > wyprzedzanie? A może wolisz sposób szwajcarski czyli wielokrotnie
    > większe kary za przekroczenie prędkości?

    Po co zajmować się pierdołami skoro można poprawić diagnostykę u lekarzy
    pierwszego kontaktu żeby leczyć taniej i więcej.

    Czy potrzeba wielkiego geniuszu żeby usprawnić wymiar sprawiedliwości
    żeby przestępca został skazany szybko i nieuchronnie?
    Każdy przestępca, ten drogowy też.

    Są ważniejsze rzeczy do zrobienia tu i teraz. I nie są to fotoradary.

    Lemingi łykają zadymę i cieszą się z igrzysk ale i lemingowy tyłek też
    zostanie ugryziony przez rzeczywistość. Wtedy się będą dziwić dlaczego.

  • 44. Data: 2013-04-09 13:38:20
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2013-04-09 12:22, J.F pisze:
    > Tylko ... leczenie raka sie nie oplaca budzetowi :-)

    Opłaca się raka wcześnie zdiagnozować i nie wydawać kupy szmalu na
    kosztowne operacje beznadziejnych przypadków.
    Czysty rachunek biznesowy. Tylko trzeba mieć oczy żeby to dostrzec.
    O ratowaniu podatnika dla dobra budżetu nie wspominając ;-)

    Ale gdzieżby wymagać od ministra poprawnego rachunku ekonomicznego? :-)

  • 45. Data: 2013-04-09 13:45:56
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2013-04-09 12:27, Ergie pisze:
    > Nie chodzi o zysk, ale o to że mieliśmy jedne z najgorszych statystyki
    > umieralności w wyniku wypadków drogowych. Zobowiązaliśmy się je
    > poprawić. Nie przypominam sobie byśmy się zobowiązali do poprawy
    > statystyk umieralności na raka i nie wiem czy mamy je kiepskie czy dobre.

    I to zobowiązanie ma być mądre bo podyktowane przez UE a brak zobowiązań
    w kwestii nowotworów jeszcze mądrzejsze? ;-)
    Przypominam: 6 tys. ludzi rocznie można by uratować bez nakładów
    finansowych. Jak już statystyki mamy a tapecie.

  • 46. Data: 2013-04-09 13:50:14
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > I to zobowiązanie ma być mądre bo podyktowane przez UE a brak zobowiązań w
    > kwestii nowotworów jeszcze mądrzejsze? ;-)

    Obie te kwestie nie maja nic wspólnego. Nie zakładasz chyba , że jak
    zaczniemy ratować chorych na raka to przestaniemy (jako Państwo) tępić
    piratów. To dwie zupełnie niezależne sprawy a nie alternatywy, a
    przedstawianie ich jako alternatyw na zasadzie że _zamiast_ ścigać piratów
    drogowych należy leczyć chorych na raka to populizm w czystej postaci.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 47. Data: 2013-04-09 13:52:34
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Po co zajmować się pierdołami skoro można poprawić diagnostykę u lekarzy
    > pierwszego kontaktu żeby leczyć taniej i więcej.

    A co ma jedno z drugim wspólnego. Dlaczego zakładasz że mamy robić tylko
    jedną rzecz?

> [...]
    > Każdy przestępca, ten drogowy też.

    > Są ważniejsze rzeczy do zrobienia tu i teraz. I nie są to fotoradary.

    Są, ale skąd założenie że gdyby nie fotoradary to minister Nowak, ITD albo
    ktokolwiek inny zająłby się chorymi na raka?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 48. Data: 2013-04-09 14:02:47
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2013-04-09 13:50, Ergie pisze:
> [...]
    > przedstawianie ich jako alternatyw na zasadzie że _zamiast_ ścigać
    > piratów drogowych należy leczyć chorych na raka to populizm w czystej

    Doczytaj dokładniej. Nie trzeba więcej kasy. Trzeba pomyśleć.
    Trzeba też widzieć trochę szerzej niż lukanie w dyrektywy UE.

    No ale skoro szczytem inteligencji jest pomysł dostawiania kolejnych FR
    dla poprawienia bezpieczeństwa na drogach to pozostaje tylko
    "pogratulować". Ograniczeni ludzie mają ograniczone horyzonty i priorytety.

  • 49. Data: 2013-04-09 14:06:03
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2013-04-09 13:52, Ergie pisze:

    > Są, ale skąd założenie że gdyby nie fotoradary to minister Nowak, ITD
    > albo ktokolwiek inny zająłby się chorymi na raka?

    Trzy słowa: skala, piorytet, myślenie. :-)
    Skutki widać.

  • 50. Data: 2013-04-09 14:56:21
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Trzy słowa: skala, piorytet, myślenie. :-)
    > Skutki widać.

    Jaki priorytet? Fotoradary nie są zamiast rozwiązywania innych problemów.

    Nikt nie neguje że należy się zając chorymi na raka, ale oczekiwanie że ktoś
    to zrobi _zamiast_ fotoradarów jest infantylne. W ogóle myślenie, że Cały
    rząd nic innego nie robi tylko codziennie się zastanawia jak dowalić
    kierowcom _zamiast_ zająć się innymi problemami jest objawem paranoi.

    Pozdrawiam
    Ergie