  • 181. Data: 2013-04-12 14:10:24
    Temat: Re: ITD a za niedługo nawet harcerze.
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@n...softax.com.pl>

    Artur Maśląg wrote:

    > Jeżeli mnie pamięć nie myli to 'zabytki' są od 1984.

    Nie, w 84 to białe tablice z nazwą miejscowości weszły. Zabytki to dużo
    później (choć nie pamiętam ile).

    [...]
    > LOL - a jak chcesz ponosić minimalną, skoro jest na zabudowanym
    > jej podnieść nie można?

    Często można. Ba np. na krajowej 9 często właśnie jest podniesiona do 70.
    Zamiast "zabytków" jest zielona tablica ze znakiem 70.

    > Światła też zlikwidujesz?

    To by już wymagało przebudowania skrzyżowań. Albo zrobienia odwodnic.

    [...]
    \SK
    --
    "Never underestimate the power of human stupidity"

  • 182. Data: 2013-04-12 14:56:41
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-04-12 14:10, Sebastian Kaliszewski pisze:
    > Artur Maśląg wrote:
    (...)

    > Nie, w 84 to białe tablice z nazwą miejscowości weszły. Zabytki to dużo
    > później (choć nie pamiętam ile).

    Być może - może ktoś inny sobie przypomni. Tak czy inaczej miejscowości
    'zabytki' nie skróciły. 30 lat :>

    > Często można. Ba np. na krajowej 9 często właśnie jest podniesiona do 70.
    > Zamiast "zabytków" jest zielona tablica ze znakiem 70.

    Pewien skrót myślowy - pisałem już o tym, że w wielu miejscach prędkość
    jest podniesiona do 70.

    > To by już wymagało przebudowania skrzyżowań. Albo zrobienia odwodnic.

    Bądź jakiejś drogi szybkiego ruchu.

  • 183. Data: 2013-04-12 15:54:46
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-04-09 16:32, Marcin N pisze:

    > Statystyki francuskie, które pokazywał Nowak w TV przy "narodowym
    > programie stawiania fotoradarów" pokazywały wyraźnie, że radary niczego
    > nie poprawiają.

    Nie wiem jakie są statystyki, wiem jedno: z Bielan Wrocławskich do
    Sycowa jadę 2-3 pasmową drogą, jest niewielkie prawdopodobieństwo że
    ktoś mi wyskoczy na czołówkę, zgaduję że z tego powodu znacznie spadła
    ilość wypadków na tej trasie. Ale oczywiście można to przypisać
    fotoradarom, a jakby wprowadzono konieczność jazdy w lecie na oponach z
    kolcami to można by powiedzieć że dzięki oponom z kolcami mamy mniej
    wypadków...
    Dużo jeżdżę dolnośląską i opolską autostradą A4 i naprawdę jest tam mało
    wypadków - a ruch czasem bardzo duży. Na opolskim odcinku rozumiem -
    bezpieczeństwo zapewniają nam bramki i opłaty za przejazd (zgaduję że
    jest analogia, bo kto teraz nie musi to nie leci A4 tylko DK94 - żeby
    nie płacić), ale wciąż nie mogę pojąć dlaczego tak mało wypadków jest na
    A4 na zachód od Wrocławia...

    Lukasz

  • 184. Data: 2013-04-12 16:14:46
    Od: Salata <s...@i...nospam.pl>

    W dniu 2013-04-08 21:23, szufela pisze:

    > Jeszcze troche i nie bedzie maly pikuś, ale ok napisz gdzie jest wieksze
    > polowanie ?
    >
    > sz.

    Zapraszam sie przejechac do Holandii. Tam fotoradary co chwile, jak nie
    radary to kamery. Ograniczenie na autostradach do 120 i praktycznie caly
    czas jestes mierzony odcinkami. Ostatnio mi do roboty podeslali pismo
    (nie PL dla jasnosci), ze przekroczylem predkosc o 6km (86 zamiast 80) i
    musze zaplacic 42 Euro jesli wczesniej lub 112 jezeli pozniej. Zdjecia
    takze nie podsylaja

    Tak wiec moze byc (i pewnie bedzie) gorzej. Ciesz sie poki masz jeszcze
    czym.

    --
    regards
    Salata

  • 185. Data: 2013-04-12 16:30:46
    Od: Salata <s...@i...nospam.pl>

    W dniu 2013-04-12 06:45, z pisze:
    > W dniu 2013-04-11 18:42, kakmar pisze:
    >
    > PS. Jak odróżnić przemówienie Gierka od Tuska?
    > Tusk ma problem z "r" :-)

    :D

    --
    regards
    Salata

  • 186. Data: 2013-04-12 17:00:10
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2013-04-12 13:12, Sebastian Kaliszewski pisze:
    > Masz o tym jakieś pojęcie czy tak sobie anonimowo pitolisz?

    Oczywiście że tego sam nie wymyśliłem. Oglądałem tylko pewien reportaż w
    jedynie słusznej telewizji. W tym reportażu wypowiadali się specjaliści,
    lekarze i cała masa uznanych autorytetów.
    Chyba nie chcesz podważać przekazu TVNu? :-)
    A o sposobie zdopingowania lekarzy też było. Jak wykopię to dam znać.

    PS. Czyżby tak merytoryczny i wartościowy reportaż nie przebił się do
    lemingowej widowni. Był za bardzo krytyczny?
    Sam się trochę zdziwiłem i sprawdzałem jaki to kanał.
    Czasem warto oglądać nawet prorządową tv. :-)

  • 187. Data: 2013-04-12 17:02:26
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 12 Apr 2013 00:53:30 +0200 osobnik zwany Michoo
    napisał:

    > Tak - najpierw jazda przepisowa, potem użyciowienie ograniczeń. W innej
    > kolejności to jest niestety niebezpieczne - o czym sam się o mało co nie
    > przekonałem.

    to tylko oznacza, że nie umiesz jeździć. Ograniczenie to nie jest
    prędkość zalecana. Zawsze możesz wolniej

    > Jeżeli postawiono 50 bo przy 70 wszyscy lecieli 90 to co się stanie jak
    > znowu postawią 70? Większość karnie nadal będzie jechać 70, czy
    > przyspieszą?

    jak dla mnie to w ogóle powinni ograniczenia znieść. Po to kierowca ma
    prawo jazdy by wiedział ile ma jechać. Masz jechać z prędkością
    odpowiednią do warunków niezależnie od ograniczenia.

    A jak będzie 50 a na drodze lód to też będziesz jechał 70?

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 188. Data: 2013-04-12 17:03:04
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 12 Apr 2013 08:00:54 +0200 osobnik zwany Artur Maśląg
    napisał:

    > Tak, na ekspresówce.

    nie, na drodze krajowej.

  • 189. Data: 2013-04-12 17:17:12
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Sebastian Kaliszewski"
    <s...@n...softax.com.pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    com...

    > Bo jest kompletnie nierealny.

    Nie odpowiadam za czyjś ciasny łeb.

    Dla mnie bardziej nierealne jest stawianie fotoradarów.
    A jednak się dzieje.

  • 190. Data: 2013-04-12 17:17:47
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości grup
    > Użytkownik "Smok Eustachy" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > W teorii tak, w praktyce często żona jest zwolennikiem wolniejszej jazdy.

    Może na Śląsku.
    Moja żona jeździ zazwyczaj szybciej ode mnie.