  • Data: 2013-04-09 23:17:24
    Temat: Re: ITD a za niedługo nawet harcerze.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 09 Apr 2013 22:46:09 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
    > Chyba sobie żarty robisz.

    Dlaczego, jak widac przydatna rzecz ;-)

    road_safety_in_france.pdf
    > No, teraz poszukaj wypadkowości ze względu na alkohol.

    Studies carried out in 1976 based on detailed analysis of all fatal
    road crashes in France over a six-month period showed that in 40% of
    cases those responsible for the crash had blood alcohol levels in
    excess of 0.8 g/litre

    > To nie kwestia propagandy, tylko bardzo ostrych działań na rzecz
    > bezpieczeństwa - czytaj od strony 20.

    Jakos nie moge sie doczytac. Co zrobiono i kiedy ?

    > Ponieważ FR to nie jest jedyny element układanki - zupełnie jak
    > w Polsce.

    > Manipulacja 2002 - 7400
    > 2005 - 4900
    > average reduction 1974-2001 : 2,3 %
    > average reduction 2001-2004 : 12 %
    > "

    Wniosek ?
    Za pare lat tez by bylo tak samo malo, bez wydawania na FR :-)

    > France has seen two major inflection-points: between 1972 and 1974,
    > the number of those killed fell from 16,617 to 13,521, a 19% fall. Compared
    > to a projection based on the trends of past years, the reduction was
    > close on 30%. Three decades later, between 2001 and 2004, the number
    > of road deaths in France fell from 7,720 to 5,232, a reduction of 32.5%
    > and this trend continues in 2005.
    > "

    Ale masz tez strone 4 - wiekszosc tego spadku to kilka miesiecy
    2002/3.

    J.