  • 41. Data: 2013-06-04 21:39:03
    Temat: Re: ISP Programmer
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2013-06-03 08:45 Dariusz Dorochowicz napisał(a):

    > Z czegoś trzeba by było zrezygnować, za bardzo nie widzę miejsce, w
    > którym dałoby się zmieścić jeszcze jedno gniazdo. Kwestia wyboru.

    Chyba nie chodziło tylko o miejsce na tylnym panelu. Złącze DVI jest
    tylko trochę szersze od VGA a można mieć przez nie wyprowadzone też
    sygnały analogowe (DVI-I) tak że przez pasywną przejściówkę opędzi się
    też podłączanie monitorów VGA.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 42. Data: 2013-06-04 23:21:33
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@g...6c7o8m> napisał w
    wiadomości news:51ae4256$0$1230$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    > trochę szersze od VGA a można mieć przez nie wyprowadzone też sygnały
    > analogowe (DVI-I) tak że przez pasywną przejściówkę opędzi się też

    Ja tak mam na dużej maszynie - monitor analog (Flatron F900P) podpięty przez
    taką przejściówkę. Nie wpinałem w gniazdo VGA na karcie, bo ono jest
    inicjalizowane jako drugie (i nie udało mi się tego zmienić, zresztą nawet
    nie chcę, skoro chodzi) i niekiedy programy odwołujące sie wprost do karty
    miewały kłopoty z wyświetlaniem zawartości. A drugiego monitora nie mam jak
    postawić.

  • 43. Data: 2013-06-05 08:29:51
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2013-06-04 21:39, Adam Dybkowski pisze:

> [...]
    > tylko trochę szersze od VGA a można mieć przez nie wyprowadzone też
    > sygnały analogowe (DVI-I) tak że przez pasywną przejściówkę opędzi się

    Owszem, o miejsce w sensie że nie da się dać dwóch gniazd, więc trzeba
    wybrać które ma zostać zamontowane. Moim zdaniem jeżeli ktoś chce
    obsługiwać stary sprzęt (w końcu po to są wspomniane porty), to nie ma
    nic szczególnego w tym, że raczej będzie chciał skorzystać z tańszego
    złącza, bo prawdopodobnie będzie też miał stary monitor, a więc bez
    złącz DVI czy HDMI. Przejściówka też swoje kosztuje i zajmuje miejsce.
    Zresztą same złącza PS/2 też coś sugerują.
    A swoją drogą, to mam podejrzenie, że płyta jest przygotowana do innego
    złącza - rozstaw złącz DB15 i DB9 jest naprawdę duży - jakby coś się
    mogło zmienić. Ale to tylko takie gdybanie. Gdyby wreszcie wywalić PS/2
    i dać standardowy panel z DB25 i małymi złączami, to spokojnie
    zmieściłoby się dodatkowe gniazdo HDMI/DP i parę USB.
    Nie wiem, jak Ty, ale ja staram się sprawdzić, co płyta ma na sobie i co
    muszę jeszcze dokupić, żeby wszystko mogło zadziałać i czasem wybieram
    "gorsze" rozwiązanie, bo wprawdzie np są przejściówki USB/RS232, ale
    jeżeli mam RS232 na płycie, to nie muszę dodatkowo kombinować.

    Pozdrawiam

    DD

  • 44. Data: 2013-06-05 23:13:48
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2013-06-05 08:29 Dariusz Dorochowicz napisał(a):

> [...]

    > "gorsze" rozwiązanie, bo wprawdzie np są przejściówki USB/RS232, ale
    > jeżeli mam RS232 na płycie, to nie muszę dodatkowo kombinować.

    Ja niezbyt często zmieniam płytę główną w kompie bo jakoś mi się nie
    psują. :) Dlatego zwracam uwagę na to, aby miała wszystkie możliwe
    wejścia/wyjścia do wykorzystania przez kilka lat po kupieniu. Sam też
    się zastanawiam po co jeszcze PS/2 jeżeli każda klawiatura czy mysz w
    "sklepie za rogiem" ma USB. Aby kupić klawiaturę PS/2 (bez USB) trzeba
    nieźle się naszukać.

    Najnowsza generacja płyt pod intele niczym nie szokuje, pewnie zaczekam
    do kolejnej. Dziwne tylko, że nie ma w nich jeszcze szybszych portów
    SATA, bo dyski SSD wysycają cały możliwy transfer. Ale w prawie
    wszystkich zapowiadanych pod Haswella płytach są złącza PCI więc karty
    I/O nie będę musiał ew. zmieniać.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 45. Data: 2013-06-06 00:37:25
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2013-06-05 23:13, Adam Dybkowski pisze:

> [...]
    > się zastanawiam po co jeszcze PS/2 jeżeli każda klawiatura czy mysz w
    > "sklepie za rogiem" ma USB. Aby kupić klawiaturę PS/2 (bez USB) trzeba

    Ale nie chodzi o płytę "dla siebie", tylko pod konkretne rozwiązanie. D
    obsługi urządzeń, które mają np RS232 właśnie, a istniejące
    oprogramowanie nie działa na przejściówkach.
    Dla siebie, to oczywiste, że kupuje się w miarę "przyszłościową" bogatą
    konfigurację.

> [...]
    > SATA, bo dyski SSD wysycają cały możliwy transfer. Ale w prawie
    > wszystkich zapowiadanych pod Haswella płytach są złącza PCI więc karty

    Ale ile portów będzie faktycznie? I czy da się skorzystać? Bo u mnie np
    w poprzedniej płycie radiator karty graficznej zasłaniał jeden slot, PCI
    akurat. Jeszcze dwa były, ale wszystkich "zabawek" nie dało się
    podłączyć - trzeba było z czegoś zrezygnować. Teraz mam VGA na płycie,
    więc póki co jest nieźle. Też chciałem przeczekać, ale sprzęt miał inne
    zdanie. Co do SSD to ciągle mam wątpliwości nt trwałości, ale coraz
    mniejsze. Na razie jadę na zwykłych - pewnie za jakiś czas coś zmienię.
    Póki co nawet dobrych pendrajwów USB3 nie bardzo jest z czego wybierać.
    Jest parę typów raptem.
    Wracając do slotów PCI - już gdzieś widziałem płyty chyba nawet na 775
    bez PCI, tylko z PCIe.

    Pozdrawiam

    DD

  • 46. Data: 2013-06-07 22:18:48
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-06-01 23:22, Adam Dybkowski wrote:
    > Odnośnie tego ASCII-ART - może po prostu jakimś parametrem linii komend
    > da się wyłączać wszystkie paski postępu?

    To źle postawione zagadnienie. Powinno byc właczonejakąś opcją. A jak
    jest default to shut up i rób swoje.

    Do dzisiaj nie wiem dlaczego większość softu dla elektroników rysuje mi
    krzaki na konsoli. Od pierdółek do programowania scalaków po syntezery
    hdl-ów, wszystko albo robi paski postepu albo rysuje tabelki ze znaczków
    ASCII albo zwraca statystyke której nie można parsować. To chyba jakiś
    rytułał który wymyka się logice, albo przyzwyczajenia z CP/M gdzie grepa
    nie było.

  • 47. Data: 2013-06-07 22:23:09
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-06-04 09:18, Zbych wrote:
    > Tylko po co parsować wyjście? Do sprawdzenia czy programowanie się udało
    > wystarczy sprawdzić kod wyjścia z avrdude.

    Prawie każdy soft programujący zwraca masę statusów:

    a) jaki procesor jest w podstawce
    b) ile czasu trwało programowanie
    c) gdzie jest błąd weryfikacji

    Pewno z kilkanaście się znajdzie. I każdy płynnym angielskim, najlepiej
    w ramce z plusików bo przecież taki się najlepiej parsuje ...

    Status niczego nie załatwia poza trywializmem.

    > Zresztą coś mi się kojarzy,
    > że avrdude miał być podzielony na dwie części bibliotekę i interfejs,
    > żeby łatwiej było go podłączyć do własnego programu.

    Niestety te wysiłki na nic, o ile pamiętam mają tam licencję wirusową.

  • 48. Data: 2013-06-07 22:39:06
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    W dniu 07.06.2013 22:23, Sebastian Biały pisze:

    > Prawie każdy soft programujący zwraca masę statusów:
    >
    > a) jaki procesor jest w podstawce
    > b) ile czasu trwało programowanie
    > c) gdzie jest błąd weryfikacji

    Jakieś te przykłady wydumane. Procesor podajesz jako parametr wywołania
    avrdude, więc wystarczy jak programator wykryje brak zgodności.
    Informacja gdzie wystąpił błąd to się może człowiekowi przydać, a skrypt
    programujący wystarczy jak się dowie, że programowanie się nie powiodło.
    Czas programowania możesz zmierzyć poleceniem time. Krótko mówiąc
    szukasz dziury w całym.

  • 49. Data: 2013-06-07 23:17:13
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
    > ASCII albo zwraca statystyke której nie można parsować. To chyba jakiś
    > rytułał który wymyka się logice, albo przyzwyczajenia z CP/M gdzie grepa

    Wyjśnie nie musi być parsowalne, bo i tak w 99% przypadków nie będzie
    nigdzie dalej przekierowywane. A ten 1% sobie napisze regexpa.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 50. Data: 2013-06-07 23:20:27
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-06-07 22:39, Zbych wrote:
    > Jakieś te przykłady wydumane.

    Zapomniałem jeszcze o dumpie flash/eeprom. W celu puszczania testów
    (tak, testuje programy na cpu).

    Tak wiem, dziwny jestem.