eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[ INTERIA] nie wiem, czy było.Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
  • Data: 2012-05-06 13:04:03
    Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Sun, 06 May 2012 11:20:44 +0200, megrims napisał(a):
    > http://facet.interia.pl/obyczaje/styl-zycia/news-zap
    rojektowane-by-umrzec-mlodo,nId,602900
    > W latach 80. i 90. XX wieku samochody i motocykle były jeszcze
    > produkowane pod kątem jakości i wytrzymałości.

    No nie wiem, nie wiem - te z poczatku lat 80-tych wytrzymywaly chyba mniej
    niz obecne.

    > Silniki w starych mercedesach wytrzymywały nawet milion kilometrów.

    No coz, byl tu podawany przyklad greckiego taksiarza, ktory przejechal
    mercem dwa miliony. Ale silniki zuzyl trzy.

    > Po takim przebiegu
    > przewidywany był remont, który gwarantował przywrócenie samochodu do
    > dalszej, bezpiecznej jazdy.

    Chyba silnik. Bo samochod niekoniecznie - chyba zeby tak wszystko wymienic.

    Tylko ze ... remontow juz nikt nie robi. Nawet u nas w kraju.
    Sie nie oplaca. Co czesciowo wynika wlasnie z trwalosci silnika - wytrzyma
    300 tys, auto w miedzyczasie ma ponad 10 lat ... i remont sie zwyczajnie
    nie oplaca. Po cholere drogi silnik w starym rdzewiejacym zlomie ?
    Niektorym moze sie oplacac ... to sobie wstawi z rozbitka.

    > Co więcej, współczesne samochody wytrzymują niekiedy 200-300 tys. km, po
    > czym kwalifikują się do generalnego remontu, a ten staje się całkowicie
    > nieopłacalny.

    Ta sama zasada. No coz, wszystko sie zuzywa, po cholere projektowac cos na
    milion km, jak po 300 tys i tak trafi na zlom ?

    > Żarówki w lampach aut zastąpiono diodami, by zużywały
    > mniej energii. Nikt nie mówi jednak o tym, że jeśli spali się dioda, to
    > trzeba wymienić od razu całą lampę.

    Ale tez diody sie zasadniczo nie przepalaja, choc praktyka bywa inna :)

    > Podobnie jest z częściami do
    > motocykli. Kiedyś poszczególne podzespoły można było rozebrać i
    > zregenerować. Dziś uszkodzony element kwalifikuje się tylko do wymiany
    > na nowy.

    Owszem, ale to chyba czesciowo tez kwestia proporcji cenowych - zamiast
    placic za regeneracje lepiej kupic nowy. Czesto nowy pojazd.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: