-
Data: 2012-05-06 13:04:03
Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Sun, 06 May 2012 11:20:44 +0200, megrims napisał(a):
> http://facet.interia.pl/obyczaje/styl-zycia/news-zap
rojektowane-by-umrzec-mlodo,nId,602900
> W latach 80. i 90. XX wieku samochody i motocykle były jeszcze
> produkowane pod kątem jakości i wytrzymałości.
No nie wiem, nie wiem - te z poczatku lat 80-tych wytrzymywaly chyba mniej
niz obecne.
> Silniki w starych mercedesach wytrzymywały nawet milion kilometrów.
No coz, byl tu podawany przyklad greckiego taksiarza, ktory przejechal
mercem dwa miliony. Ale silniki zuzyl trzy.
> Po takim przebiegu
> przewidywany był remont, który gwarantował przywrócenie samochodu do
> dalszej, bezpiecznej jazdy.
Chyba silnik. Bo samochod niekoniecznie - chyba zeby tak wszystko wymienic.
Tylko ze ... remontow juz nikt nie robi. Nawet u nas w kraju.
Sie nie oplaca. Co czesciowo wynika wlasnie z trwalosci silnika - wytrzyma
300 tys, auto w miedzyczasie ma ponad 10 lat ... i remont sie zwyczajnie
nie oplaca. Po cholere drogi silnik w starym rdzewiejacym zlomie ?
Niektorym moze sie oplacac ... to sobie wstawi z rozbitka.
> Co więcej, współczesne samochody wytrzymują niekiedy 200-300 tys. km, po
> czym kwalifikują się do generalnego remontu, a ten staje się całkowicie
> nieopłacalny.
Ta sama zasada. No coz, wszystko sie zuzywa, po cholere projektowac cos na
milion km, jak po 300 tys i tak trafi na zlom ?
> Żarówki w lampach aut zastąpiono diodami, by zużywały
> mniej energii. Nikt nie mówi jednak o tym, że jeśli spali się dioda, to
> trzeba wymienić od razu całą lampę.
Ale tez diody sie zasadniczo nie przepalaja, choc praktyka bywa inna :)
> Podobnie jest z częściami do
> motocykli. Kiedyś poszczególne podzespoły można było rozebrać i
> zregenerować. Dziś uszkodzony element kwalifikuje się tylko do wymiany
> na nowy.
Owszem, ale to chyba czesciowo tez kwestia proporcji cenowych - zamiast
placic za regeneracje lepiej kupic nowy. Czesto nowy pojazd.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.05.12 13:14 Liwiusz
- 06.05.12 14:19 neoniusz
- 06.05.12 16:30 Dysiek
- 06.05.12 19:21 szufla
- 07.05.12 16:16 Marek Dyjor
- 07.05.12 16:24 Kajetan Malkontowicz
- 07.05.12 16:26 anacron
- 07.05.12 16:59 Marek Dyjor
- 07.05.12 17:04 anacron
- 07.05.12 20:06 MarcinJM
- 07.05.12 20:32 neoniusz
- 07.05.12 22:07 Cavallino
- 07.05.12 23:00 megrims
- 07.05.12 23:14 szufla
- 08.05.12 10:17 Marek Dyjor
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=