    From: OMSON <o...@o...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: IDE -> AHCI - problem rozwiazany
    Date: Thu, 09 Apr 2009 11:13:07 +0200

    OMSON pisze:

    > A daje sie takie cudo zrobić dla ATI SB600 (pod XP ProSP2)?
    >
    > Pzdr, OMSON
    >
    > P.S. MoBo ASRock 4Core1333-FullHD BIOS 1.70

    Przy okazji wiosennych porządków w kompie chciałem całkowicie odświeżyć
    instalacje OS-a i zmienić układ partycji no i ustawiłem tryb AHCI.
    Wspominam o tym, gdyż np na kilku płytach Gigabyte'a (P35/45) nie udało
    mi sie ta operacja pomimo spreparowania odpowiedniej dyskietki z
    driverami (niby je system przyjmował ale potem krzyczał, że czegoś mu
    brak podczas instalacji). Tutaj miałem podobne obawy a jakże pozytywnie
    zostałem zaskoczony. :) Zmiana trybu z IDE na AHCI w BIOSie,
    zabootowanie z dołączonej płytki producenta i potwierdzenie wykonania
    dyskietki z driverami, potem elegancko sterownik został pobrany podczas
    instalacji i komputerek chodzi jak złoto. :) Także MoBo dość fajne za
    małą kasę (w czym się utwierdzam kolejny raz) :) To tak tytułem refleksji...

    A czy komuś udało się to samo na płytach od Gigabyte'a (jestem ciekawy,
    bo zwykle polecam płyty tego producenta ludziom, którzy zwracają się do
    mnie z prośbą o pomoc przy składaniu komputera). Zastanawiam się czy
    przypadkiem czegoś nie robiłem źle (sposób postępowania adekwatny do
    mojej płyty z tym, że preparowałem dyskietki spod Windows'a)?

    Pzdr, OMSON