-
Data: 2019-04-11 20:49:10
Temat: Re: I wychodzi szydlo z worka
Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2019-04-11 o 12:00, Budzik pisze:
> Użytkownik T. k...@i...pl ...
>
>> Problem w tym, że autorzy widzą tylko jedną statystykę - liczbę
>> ofiar i przeliczają na liczbę mieszkańców. Nie ma w artykule słowa
>> na temat: - jaka była liczba zarejestrowanych samochodów w lutym i
>> rok wcześniej, - jaka była liczba osób posiadających prawo jazdy w
>> lutym i rok wcześniej - jakie było natężenie ruchu międzynarodowego
>> i jak przyczyniło się do liczby wypadków (np. okazuje się, że
>> proporcjonalnie najwięcej wypadków śmiertelnych powodują kierowcy
>> samochodów ciężarowych - w stosunku do liczby pojazdów poruszających
>> się na drodze) - założę się, że jakiś udział w tych wypadkach to
>> kierowcy "tirów" i obcokrajowcy. A już pisanie, że "rząd PiS
>> zataja" w przypadku, kiedy dane są dostępne na stronie GUS i CEPIK
>> to tylko ta .... z Agory potrafi. Na szczęście się zwijają...
>> T.
>> Ps. Z moich obserwacji wynika, że na wschód od Warszawy dramatycznie
>> jeżdżą kierowcy na tablicach z Rosji i Litwy oraz Ukrainy, a z kolei
>> po przekroczeniu naszej granicy Niemcy dostają małpiego rozumu - bo
>> mandaty tu tanie, a skuteczność policji znikoma.
>
> A co sie tak naprawde zmieniło w tym roku?
> Bo ja widze dwie zmienne:
> - napływ kierowców z ukrainy (czy raport mowi o ich udziale w wypadkach?)
> - strajk policji?
>
> Bo chyba nie sadzisz ze nagle zmniejszyła sie ilosc km przejezdzanych na
> drogach?
>
No właśnie tego nie podają...
Napiszę CI, jak może wyglądać interpretacja statystyk.
Swego czasu wprowadzono u nas obowiązek używania świateł przez cały rok
w porze dnia. No i po roku ze statystyk wynikało, że liczba wypadków nie
spadła, więc to wszystko zawracanie głowy. Tak wynikała prosta analiza
statystyk.
Ale dokładna już nieco inaczej.
Ze statystyk usunięto liczbę wypadków od października do marca, kiedy
ten obowiązek był i tak wcześniej.
Potem usunięto wypadki w porze nocnej, no bo i tak w nocy świateł się używa.
I to co zostało porównano z poprzednim rokiem, czyli wypadki w porze
dnia w okresie od marca do października. Wyszło, że liczba wypadków
spadła o ok. 17%.
Dlaczego zatem summa summarum liczba wypadków w ciągu całego roku się
nie zmieniła? Znów przyjrzano się bliżej wynikom i okazało się, że te
17% mniej to jednocześnie 17% więcej wypadków w nocy - głównie młodzież
wracająca z dyskotek. Ale przy takim pobieżnym spojrzeniu wychodziło, że
obowiązek świecenia nic nie wniósł...
Mam wrażenie, że dokładnie podobnie jest z tym wzrostem wypadków -
pomijając, że akurat odchylenie 4% to może być jednorazowy wyskok, bo
była ładna pogoda i ludzie gazowali. Ale dokładnej analizy nie ma. Jeśli
np. w tym czasie wzrosła liczba samochodów i posiadaczy prawa jazdy, to
być może jest tu prosta zależność liniowa - skoro jest więcej, to i
więcej wypadków.
T.
Następne wpisy z tego wątku
- 11.04.19 23:59 Budzik
- 12.04.19 09:49 T.
- 12.04.19 12:59 Budzik
- 12.04.19 13:19 Miroo
- 12.04.19 13:22 Miroo
Najnowsze wątki z tej grupy
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
Najnowsze wątki
- 2025-03-08 Cięcie wysokich tui
- 2025-03-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-03-08 Prawo "gminne"
- 2025-03-08 Warszawa => Senior Recruiter <=
- 2025-03-08 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-08 Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS