-
1. Data: 2018-04-26 07:59:18
Temat: I stal sie CUD :-)
Od: p...@g...com
http://wyborcza.pl/7,155287,23321290,bosch-uratuje-s
ilniki-diesla-przelomowa-technologia-niemieckiego.ht
ml
-
2. Data: 2018-04-26 08:08:17
Temat: Re: I stal sie CUD :-)
Od: "miumiu" <a...@b...pl>
Użytkownik <p...@g...com> napisał w wiadomości
news:ab94771e-f73e-4249-ba7e-9e89d558805a@googlegrou
ps.com...
> http://wyborcza.pl/7,155287,23321290,bosch-uratuje-s
ilniki-diesla-przelomowa-technologia-niemieckiego.ht
ml
Wklej moze caly artykul, bo sie otwiera tylko polowa...
Pzdr
-
3. Data: 2018-04-26 09:02:46
Temat: Re: I stal sie CUD :-)
Od: p...@g...com
https://www.pb.pl/nowy-system-boscha-moze-uratowac-d
iesle-911450
-
4. Data: 2018-04-26 13:55:05
Temat: Re: I stal sie CUD :-)
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2018-04-26 o 09:02, p...@g...com pisze:
> https://www.pb.pl/nowy-system-boscha-moze-uratowac-d
iesle-911450
Pytanie jakie będą niepublikowane ograniczenia tego systemu.
Obowiązek przejechania po zapaleniu minimum stu kilometrów
w celu wypalenia tych tlenków w wydechu?
Pozdrawiam
-
5. Data: 2018-04-26 14:20:23
Temat: Re: I stal sie CUD :-)
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Thu, 26 Apr 2018 08:08:17 +0200, miumiu
> Wklej moze caly artykul, bo sie otwiera tylko polowa...
Same ogólniki. To już lepsze:
https://youtu.be/pCr6bjQMrgU
--
Pozdor
Myjk
-
6. Data: 2018-04-26 14:22:01
Temat: Re: I stal sie CUD :-)
Od: t-1 <t...@t...pl>
W dniu 2018-04-26 o 13:55, RadoslawF pisze:
> W dniu 2018-04-26 o 09:02, p...@g...com pisze:
>
>> https://www.pb.pl/nowy-system-boscha-moze-uratowac-d
iesle-911450
>
> Pytanie jakie będą niepublikowane ograniczenia tego systemu.
> Obowiązek przejechania po zapaleniu minimum stu kilometrów
> w celu wypalenia tych tlenków w wydechu?
>
>
> Pozdrawiam
Jakie wypalanie?
Tlenki azotu są trującymi gazami, które powstają na skutek bardzo
wysokiej temperatury spalania w komorze diesla, gdy azot z powietrza
ulega "spaleniu" mimo, że w niższych temperaturach niechętnie łączy się
z tlenem.
Widać opracowali metodę obniżenia temperatury spalin w jakimś
newralgicznym dla procesu powstawania tlenków miejscu diesla.
I silnik po prostu nie będzie ich wytwarzał, także w czasie od startu do
zgaszenia. :-)
-
7. Data: 2018-04-26 14:43:04
Temat: Re: I stal sie CUD :-)
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2018-04-26 o 14:22, t-1 pisze:
>>> https://www.pb.pl/nowy-system-boscha-moze-uratowac-d
iesle-911450
>>
>> Pytanie jakie będą niepublikowane ograniczenia tego systemu.
>> Obowiązek przejechania po zapaleniu minimum stu kilometrów
>> w celu wypalenia tych tlenków w wydechu?
>>
>>
>> Pozdrawiam
>
> Jakie wypalanie?
> Tlenki azotu są trującymi gazami, które powstają na skutek bardzo
> wysokiej temperatury spalania w komorze diesla, gdy azot z powietrza
> ulega "spaleniu" mimo, że w niższych temperaturach niechętnie łączy się
> z tlenem.
> Widać opracowali metodę obniżenia temperatury spalin w jakimś
> newralgicznym dla procesu powstawania tlenków miejscu diesla.
> I silnik po prostu nie będzie ich wytwarzał, także w czasie od startu do
> zgaszenia. :-)
Gratuluje wzroku. Ja dziwnym trafem nie widzę tego co ty i się
zastanawiam nad konsekwencjami używania takiego silnika.
Wszak problemów z DPFem też nikt nie widział, niektórzy
nawet do dzisiaj go nei zauważają i przekonują że nie istnieje. :-)
Pozdrawiam
-
8. Data: 2018-04-26 15:55:41
Temat: Re: I stal sie CUD :-)
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Przy okazji wieksza sprawnosc silnika wysokopreznego wynika z wyzszej temperatury
spalania. Jak obniza sprawnosc to po co dizle jak benzynowe beda takie same sprawne?
Z obnizeniem temperatury problemu nie ma zadnego. W czasie II Wojny Swiatowej niemcy
uzywali w niektorych samolotach silnikow wysokopreznych. Do obnizenia temperatury i
zwiekszenia mocy wykorzystywali dodatkowy wtrysk wody. Znane sa rozwiazania w ktorych
kazdy cylinder po trzech cyklach wtrysku paliwa dostawal czwarty wtrysk z wody. Nie
weszly do powszechnego uzycia bo nie dali sobie rady z korozja.
-
9. Data: 2018-04-27 16:00:27
Temat: Re: I stal sie CUD :-)
Od: Pszemol <P...@P...com>
Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:
> Przy okazji wieksza sprawnosc silnika wysokopreznego wynika z wyzszej
> temperatury spalania. Jak obniza sprawnosc to po co dizle jak benzynowe
> beda takie same sprawne? Z obnizeniem temperatury problemu nie ma
> zadnego. W czasie II Wojny Swiatowej niemcy uzywali w niektorych
> samolotach silnikow wysokopreznych. Do obnizenia temperatury i
> zwiekszenia mocy wykorzystywali dodatkowy wtrysk wody. Znane sa
> rozwiazania w ktorych kazdy cylinder po trzech cyklach wtrysku paliwa
> dostawal czwarty wtrysk z wody. Nie weszly do powszechnego uzycia bo nie
> dali sobie rady z korozja.
>
A co z roztworem mocznika, czyli AdBlue powszechnie stosowanym?
-
10. Data: 2018-05-06 22:42:26
Temat: Re: I stal sie CUD :-)
Od: Uzytkownik <a...@s...pl>
W dniu 2018-04-27 o 16:00, Pszemol pisze:
> Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:
>> Przy okazji wieksza sprawnosc silnika wysokopreznego wynika z wyzszej
>> temperatury spalania. Jak obniza sprawnosc to po co dizle jak benzynowe
>> beda takie same sprawne? Z obnizeniem temperatury problemu nie ma
>> zadnego. W czasie II Wojny Swiatowej niemcy uzywali w niektorych
>> samolotach silnikow wysokopreznych. Do obnizenia temperatury i
>> zwiekszenia mocy wykorzystywali dodatkowy wtrysk wody. Znane sa
>> rozwiazania w ktorych kazdy cylinder po trzech cyklach wtrysku paliwa
>> dostawal czwarty wtrysk z wody. Nie weszly do powszechnego uzycia bo nie
>> dali sobie rady z korozja.
>>
> A co z roztworem mocznika, czyli AdBlue powszechnie stosowanym?
Zabawa w kotka i myszkę.
Nikt normalny przecież nie pozwoli sobie na użytkowanie takiego g....