  • 61. Data: 2012-12-17 11:23:29
    Temat: Re: I po Neste
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-12-17, Artur Maśląg <n...@w...pl> wrote:

    > Pisałem już co myślę takich promocjach, jeżeli uzależnione są od
    > płatności gotówką.

    No nie placisz w cenie ukrytej prowizji ktora musi sprzedawca placic.

    > PayPass to do 50zł. Nie pamiętam kiedy tyle za paliwo zapłaciłem.
    > Chyba, że do kosiarki.

    No i jak wszyscy powtarzasz mity. PayPass do 50 PLN jest bez zadnej
    autoryzacji, przy wiekszej kwocie trzeba podawac PIN. Raz placilem
    400 PLN i kasjerka tez sie zarzekala ze PayPass jest do 50 PLN.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 62. Data: 2012-12-17 11:48:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 2012-12-17, Artur Maśląg <n...@w...pl> wrote:

    >No nie placisz w cenie ukrytej prowizji ktora musi sprzedawca placic.

    Znam pewien sklep, gdzie co prawda mozna zaplacic karta, ale
    "cennik uwzglednia 3% rabat naliczany przy platnosci gotowka" :-)

    Ale ... niektore promocje mnie dziwia, np te 5 % cashback przy
    placeniu karta w sklepie internetowym, czy swego czasu wlasnie przy
    placeniu karta za paliwo ..

    J.

  • 63. Data: 2012-12-17 12:08:07
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2012-12-17 11:23, AZ pisze:

    > No nie placisz w cenie ukrytej prowizji ktora musi sprzedawca placic.

    > No i jak wszyscy powtarzasz mity.

    A skąd, pisałeś - "Odkad wprowadzili PayPassa to mozna naprawde
    szybko dokonac platnosci."

    > PayPass do 50 PLN jest bez zadnej
    > autoryzacji, przy wiekszej kwocie trzeba podawac PIN.

    Otóż to - powyżej musi być standardowa autoryzacja i to online.
    Gdzież więc ten zysk/wygoda? Do tych 50zł to się zgadzam, ale
    w kontekście tankowania to w zasadzie żadna różnica.

    > Raz placilem
    > 400 PLN i kasjerka tez sie zarzekala ze PayPass jest do 50 PLN.

    Może tak jej powiedzieli...

  • 64. Data: 2012-12-17 12:38:05
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-12-17, Artur Maśląg <n...@w...pl> wrote:

    > A skąd, pisałeś - "Odkad wprowadzili PayPassa to mozna naprawde
    > szybko dokonac platnosci."

    Bo jest duzo szybciej niz przy standardowej procedurze.

    > Otóż to - powyżej musi być standardowa autoryzacja i to online.
    > Gdzież więc ten zysk/wygoda? Do tych 50zł to się zgadzam, ale
    > w kontekście tankowania to w zasadzie żadna różnica.

    Jednak procedura jest duzo szybsza niz przy standardowej platnosci.

    Bo nie wyjmujesz karty z portfela i nie wkladasz jej do terminala,
    nie ma tego calego zmudnego "odczyt karty, weryfikacja itp". Mnie
    wprowadzenie PP duzo przyspieszylo tankowanie.

    A tak BTW. kiedys tankowalem na Statoilu i tam maja na prawde szybkie
    terminale az bylem zdziwiony, caly proces platnosci karta zajal moze
    7s. Wkladasz karte, od razu pytanie o PIN, po wpisaniu 1-2s trwa
    autoryzacja i mozna wyjac karte.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 65. Data: 2012-12-17 13:16:10
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2012-12-17 12:38, AZ pisze:

    > Bo jest duzo szybciej niz przy standardowej procedurze.

    No nie bardzo - będzie to silnie uzależnione od rodzaju
    karty oraz banku, który ją wydał. Owszem, może być szybciej, ale...

    > Jednak procedura jest duzo szybsza niz przy standardowej platnosci.

    Jw.

    > Bo nie wyjmujesz karty z portfela i nie wkladasz jej do terminala,
    > nie ma tego calego zmudnego "odczyt karty, weryfikacja itp".

    No i mamy parę problemów - np. dwie karty w portfelu. Pomijam fakt,
    że taka procedura może nie być możliwa.

    > Mnie
    > wprowadzenie PP duzo przyspieszylo tankowanie.

    Tobie być może tak, ale to zbyt mało, by uogólniać. Te do 50zł działają
    w zasadzie zawsze, są offline i zazwyczaj przyśpieszają proces, choć
    to też różnie bywa :)

> [...]
    > terminale az bylem zdziwiony, caly proces platnosci karta zajal moze
    > 7s. Wkladasz karte, od razu pytanie o PIN, po wpisaniu 1-2s trwa

    Są miejsca gdzie jest szybko, są miejsca gdzie nie, są okresy (tak jak
    obecnie) kiedy na autoryzację będzie trzeba poczekać dłużej.

  • 66. Data: 2012-12-17 13:38:34
    Od: Dman666 <d...@g...com>

    On Saturday, December 15, 2012 6:59:36 PM UTC+1, jerzu wrote:

    > Fakt, na Ursynowie przy Leclercu to kolejki straszne.

    W godzinach handlowych...poza nimi nie ma wiekszego problemu. Wlewam zazawyczaj kolo
    21 i nigdy nie stoje.

    --
    Dman-666

  • 67. Data: 2012-12-17 14:16:24
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2012-12-17 13:38, Dman666 pisze:

    > W godzinach handlowych...poza nimi nie ma wiekszego problemu.
    >Wlewam zazawyczaj kolo 21 i nigdy nie stoje.

    Wiesz, ludzie od dawna tankują zazwyczaj przy tzw. okazji, więc
    czymś raczej oczywistym powinny być kolejki (o ile oczywiście
    są) w godzinach handlowych, szczytu itd. :)

  • 68. Data: 2012-12-17 21:15:44
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Mon, 17 Dec 2012 08:55:39 +0100, Artur Maśląg <n...@w...pl> wrote:

    >LOL - pewnie wiesz, że dla indywidualnych to jest karta przedpłacona.

    Bzdura.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 69. Data: 2012-12-17 21:21:18
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-12-17 21:15, jerzu pisze:

    > Bzdura.

    Cóż, w takim poproszę o materiały, które by to potwierdziły. Może coś
    się zmieniło...

  • 70. Data: 2012-12-17 21:48:43
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Mon, 17 Dec 2012 21:21:18 +0100, Artur Maśląg <f...@p...com>
    wrote:

    >Cóż, w takim poproszę o materiały, które by to potwierdziły. Może coś
    >się zmieniło...

    Bzdura, bo nie te karty miał na myśli Alex. Chodziło mu o kartę Neste
    ID.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280