  • Data: 2011-04-21 12:38:32
    Temat: Re: Hyundai i30 i klimatyzacja
    Od: "szerszen" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:iop0qj$rhv$...@n...onet.pl...

    > Ee..tak to chyba tylko w Erze.

    nie tylko ;)

    kupiłem auto z niesprawna klimą, generalnie patrząc z perspektywy czasu była
    mocno zmasakrowana, pierwsza naprawa tyczyła włącznika, jakiś elektroniczny
    badziew, nabicie, chwila radości i pusto

    kolejny zakład, kolejne sprawdzenie, wymiana jakiegoś zaworka, nabicie, 3
    tygodnie radosci i pusto

    kolejna wizyta, nabicie barwnikiem, 3 tygodnie pusto, okazało się że te
    główne przewody sparciały, wymienione, nabicie, sezon przelatała i pusto

    i teraz sedno ;)
    w zeszłym roku jechaliśmy do chorwacji, więc mając w pamięci że nabicie
    starczy na jakieś 3-4 miesiące, nabijałem gdzie najtaniej w czerwcu,
    trafiłem na lekko zawianego gościa, który w zakładzie "oponiarskim" przy
    okazji nabijał klimy, w tym zawianiu był bardzo ambitny, stwierdził że klima
    w 10 letni aucie powinna wydalać z nawiewów powietrze około 4 stopni,
    najpierw nabijał ilościami sugerownymi dla modelu, potem zaczął kombinować i
    testować, twierdził że musi zarobić na te swoje (chyba) 150 zeta, stałem u
    niego prawie 3 godziny, wielokrotnie ją nabijał i opróżniał, ale osiągnął to
    co chciał i rzeczywiście, termometr zaczął wskazywać w nawiewie temperaturę
    około 5 stopni, w trakcie jazdy przy dłuższym działaniu wskazywał nawet -2,
    ale aby było weselej, klima działa do dzisiaj, w takim samym stopniu, a nie
    powinna wcale, więc jednak, coś jest na rzeczy