  • Data: 2016-01-13 17:16:17
    Temat: Re: Hyundai abonament [OT]
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 13.01.2016 01:01, Przyjazny wrote:

    > Bez przesady, to jest na gazie powiedzmy 250 zł miesięcznie. Za
    > cennikową cenę najtańszej Pandy możesz pięć lat jeździć.

    50*22 dni roboczych = 1100 km. Dodać powiedzmy ze 200 w weekendy to 1300.

    250/1300 to 19 groszy z kilometr. Jeśli liczyć samo paliwo, to może i
    realne jakimś maleństwem, albo jak masz akurt obwodnicę;)

    Ale jak doliczyć inne koszty proporcjionalne do przebiegu to tak różowo
    już nie jest. W końcu samochód się troszkę zużywa. Ubezpieczenia i oleju
    nie liczę, gdyż praktycznie nie zależą od przebiegu. Ale gumy, klocki,
    tarcze, może sprzęgło, zawieszenie, usczelniacze - to wszystko się
    zużywa. Wartość samochodu przy odsprzedaży też spada wraz z przebiegiem.
    Jak liczysz oszczędności z LPG, to wypadałoby też policzyć koszty
    montażu (bo tego przy odsprzedaży nie odzyskać), filtry, dodatkowe
    kilkadziesiąt złoty na przeglądy i nowy reduktor i wtryski po jakiś 5
    latach. Ogólnie jak to uczciwie policzysz, to zakładając, że
    rzeczywiście samochód pali ci jakieś 8 (LPG pod 2 PLN to praktycznie
    najtaniej odkąd jeżdzę na LPG) litrów na setkę w drodze do pracy (a
    przecież zwykle kończy się ona w mieście), to wyjdzie ci raczej coś koło
    30-40 gr/km.

    Chyba że liczysz, że kupiłeś Tico z LPG za 3 tysie, nic przy niem nie
    robisz, i jak się definitywnie rozpadnie to zezłomujesz i będziesz miał
    z tego 500 PLN. Wtedy jak się rozpadnie po 4 latach to masz 2500PLN
    podzielić na 48 miesięcy czyli +52PLN miesięcznie do tego 5 PLN na
    przegląd LPG (zakładam, że w okolicy masz warsztat gdzie wszystko
    przegląd przechodzi;). Niech pali 6l na setkę to przy średbch cenach
    gazu za kilka lat da ci to jakieś 14gr/km za paliwo. Reszta wyliczona
    wcześniej to 52/1300=4gr za kilometr. Razem 18 gr/km. Więc realne tylko
    jeśli tico przez 4 lata nie wyzionie dycha - czyli nierealne;)

    Mój accord w mieście pali 14,5l LPG i miałem niecałe 20km do pracy w
    Warszawie. Z tego co pamiętam to tankowałem 4 albo pięć razy w tygodniu
    po 48 litrów. Dajmy na to 4,5*48=216 litrów. Ze zużycia 14.5 wychodzi
    niecałe 1500 km miesięcznie - czyli rozsądnie. przyjmując cenę LPG 2,5
    za litr to wychodzi 36 groszy za kilometr. Za samo paliwo, a jednak od
    czasu do czasu jednak trzeba przy nim coś zrobić i to w większości są
    rzeczy które się jednak sypią od przebiegu. Klocki, tarcze, reduktor i
    listwę wymieniałem sam, więc wyszło śmiesznie tanio. Ale dodaj opony,
    dodaj że nie każdy sam filtry LPG wymieni, nie mówiąc już o reanimacji
    reduktora czy wymianie wtrysków. Nie ma bata - wyjdzie drożej 40 groszy.
    Co prawda accord to nie tico, ale leciwe accordy na ulicach widać, a
    tico nie - więc tico może teoretycznie taniej, ale za to w praktyce wogóle;)

    Do tego musisz doliczyć rzeczy, które od przebiegu nie (lub mniej)
    zależą. Olej, płyny, przeglądy, OC, tą część układu hamulcowego, której
    nie wliczyliśmy, naprawy klimatyzacji, wycieraczki, myjnie itd. Co
    prawda mało to zalezy od przebiegu, ale przecież twój budżet staje się i
    tak lżejszy o te wydatki;)

    Shrek.