eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHyundai Santa Fe 2.2 crdi - kilka pytańRe: Hyundai Santa Fe 2.2 crdi - kilka pytań
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Hyundai Santa Fe 2.2 crdi - kilka pytań
    Date: Tue, 17 Jan 2012 07:54:00 +0100
    Organization: MAD
    Lines: 30
    Sender: Myjk <>
    Message-ID: <j...@m...org>
    References: <4f147023$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
    <jf26hc$mng$1@usenet.news.interia.pl>
    <4f14a0d0$0$1262$65785112@news.neostrada.pl>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    NNTP-Posting-Host: fjk130.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1326783242 21601 83.13.244.130 (17 Jan 2012 06:54:02 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 17 Jan 2012 06:54:02 +0000 (UTC)
    X-User: myjk
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2427222
    [ ukryj nagłówki ]

    16 Jan 2012 22:12:32 GMT, bonjur

    >> Olej spełniający normę C3! Czyli nie niszczący DPFów.
    >> Pasek rozrządu wymienia się co 120 kkm

    Pod warunkiem, że auto ma faktycznie 108 tkm. Podstawa w przypadku KAŻDEGO
    silnika Diesla, to wymiana kompletnego rozrządu na nowy zaraz po zakupie.
    Inaczej może być płacz i zgrzytanie zębami.

    > Czy z tym DPFem mogą być jakieś wieksze problemy.
    > Codziennie pokonuję odległość 15km (dojazd do pracy)

    Silnik będzie Ci palił jak SMOK, bo musi się najpierw rozgrzać, min. 5-10km
    (zależnie od temperatury zewnętrznej, BTW jest tam dogrzewacz silnika, vel
    webasto?), a potem dopiero zacznie przepalać DPF -- czyli zostanie mu na to
    w najlepszym wypadku ~10km, a to może być mało. ergo, nie dokończy
    procedury i nie doprowadzi filtra do czystości. Taki stan nie jest dobry
    dla katalizatora, bo może prowadzić do jego permanentnego zapchania.

    Ratunkiem może być trzymanie obrotów powyżej 2,5k, ale jeśli to A/T to
    możesz mieć niemały problem, i oczywiście będzie się wiązało z wyższym
    spalaniem. Czyli tak czy siak będzie palić jak SMOK. Myślę, że 10-12/100 to
    nie będzie wysoko w przypadku takiego silnika. :P

    Konkluzja: przy takim dziennym przebiegu mogą być problemy z DPFem.

    --
    Pozdor Myjk
    http://xcarlink.pl - zmieniarka *MP3*
    http://put-and-go.pl - pasy śniegowe

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: