-
81. Data: 2019-10-06 12:15:42
Temat: Re: Hybryda zonk
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 6 Oct 2019 11:30:41 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
> Hello J.F.,
> Sunday, October 6, 2019, 1:10:54 AM, you wrote:
>>>> Siedzisz w przetwornicach, to wiesz.
>>>> Jaka bedzie sprawnosc:
>>>> generator-przetwornica prostujaca-falownik-silnik
>>> Wyższa niż przekładni mechanicznej.
>> Toyota widac nie potrafi
>
> Zapewne
>
>>> To co nazywasz przetwornicą prostującą jest wysokosprawnym
>>> prostownikiem wektorowym na 6 kluczach SiC, podobnie z falownikiem. Po
>>> drodze może być jeszcze akumulator - żaden problem - spełni rolę
>>> bufora i usprawni konstrukcję.
>> Ten bufor chyba jednak wprowadza duze straty.
> Jeśli jest tylko buforem? Nie bardzo.
>> Ale przy sredniej predkosci juz niepotrzebny.
> Przy średniej nie jest używany.
I to moze czynic rozwazania nieistotne ... ale elektrochemia przeciez
jedna. Napiecie akumulatora spada co prawda stopniowo ... ale jakby
tak mial 20ms ladowac i 20 ms rozladowywac, to jak to wyjdzie ?
Co prawda przy 3 fazach moze nie byc potrzebny nawet na te ms ...
>> Tylko ze jednak jest, wiec napiecia trzeba dopasowac ...
>
> Ale to nie stanowi problemu. Ustala się odpowiednio wysokie napięcie
> na baterii i do tego dopasowuje całą konstrukcję.
A tu akurat silnik kreci sie wolno i napiecie generatora trzeba
podniesc. Chyba, zeby tak wzbudzenie generatora regulowac.
Dodaj jeszcze wielkosc silnikow i generatora na 100kW ... jakies
powody Toyota miala, ze zrobila jak zrobila.
>>>> Bateria szczesliwie w tym chyba nie bierze udzialu.
>>>> A moc rzedu 30kW - w porywach 100.
>>> No i dobrze. Łatwiej tu uzyskać większą sprawność - każdy procent
>>> straty przy 100 kW to 1 kW ciepła do wydmuchania.
>>> Od czasu jak mi inżynier mechanik wycisnął 97.6% na 2.5 kW w pierwszej
>>> przetwornicy w życiu - już mnie nic nie zdziwi. Na dokładkę poniżej 1
>>> kg/kW i pasywne chłodzenie. Przetwornica z izolacją na 5 kV.
>> Ale tu dwie przetwornice i dwa silniki, wiec razem ... gora 90% ?
>
> Brakujące %% można odzyskać z hamowania.
Na te % i tak liczymy, bo inaczej kto by kupil droga hybryde, jesli
nie ma ona zadnych zalet :-)
>>>> A w przekladni co - dwa kola zebate, gdzie tu straty :-P
>>> Na dwóch kołach zębatych to to nie jest.
>> Na 5, ale 3 male :-)
>> No dobra - olej trzeba mieszac.
>
> Ano właśnie.
Przekladnia nie rozgrzewa sie do czerwonosci, wiec moc strat nie jest
duza.
Co prawda automaty z planetarkami chlodnice oleju maja ... ale czy to
nie jest jedna rurka ?
J.
-
82. Data: 2019-10-06 15:40:16
Temat: Re: Hybryda zonk
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello J.F.,
Sunday, October 6, 2019, 12:15:42 PM, you wrote:
[...]
>>> No dobra - olej trzeba mieszac.
>> Ano właśnie.
> Przekladnia nie rozgrzewa sie do czerwonosci, wiec moc strat nie jest
> duza.
Powierzchnia chłodząca jest duża. Przy wysokiej temperaturze mnóstwo
ciepła leci przez unoszenie. Inaczej hamulce w samochodach płonęłyby
żywym ogniem...
> Co prawda automaty z planetarkami chlodnice oleju maja ... ale czy to
> nie jest jedna rurka ?
Nie zaglądałem Toyocie pod sukienkę.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
83. Data: 2019-10-07 14:08:04
Temat: Re: Hybryda zonk
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
On 2019-10-03 13:27, Michal Jankowski wrote:
> W dniu 03.10.2019 o 13:05, viktorius pisze:
>> Rozwiązanie jak w lokomotywach czyli silnik spalinowy sprzężony z
>> prądnicą i silniki elektryczne w kołach napędowych - to jest prosta
>> konstrukcja, bo eliminuje mechaniczne połączenie silnika spalinowego z
>> kołami.
>
> No właśnie - są jakieś samochody z przekładnią elektryczną czy nie ma? A
> jeśli nie, to dlaczego?
Znam jeden - Opel Ampera / Chevrolet Volt - pierwsza generacja.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++