  • Data: 2009-02-22 09:42:58
    Temat: Re: Hotbird 9
    Od: crazy <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wojciech Apel pisze:

    > Ciekawi mnie jak bliso takie satelity są koło siebie. Kilka metrów? Kilka
    > kilometrów? Ale to chyba musiałbym zapytać na jakiejś grupie o astronautyce.

    Jedna pozycja satelitarna, to obszar o wielkości 150 x 150 x 40
    kilometrów (szerokosc, wysokosc, długość).
    Był fajny dokument (nie wiem czy dalej jest) na stronie operatora
    SES-Astra wyjaśniający zasadę działania satelitów. Zachował mi się na
    dysku rysunek obrazujący ten obszar.
    http://img120.imageshack.us/img120/5644/polozeniesat
    elitow.jpg

    Poniżej Jerzy podaje, że ten obszar jest wielkości 100 km. - to zapewne
    zależy od ilości maszyn na danej pozycji, im mniej, tym można je
    upakować na mniejszej przestrzeni.

    Z ciekawostek, może obszar duży, ale jak ostatnio wymknął się satelita
    Astra 5 (Sirus2) spod kontroli to wszyscy wstrzymali oddech czy
    przypadkiem nie wpadnie na jakiegoś satelitę na sąsiednich pozycjach. ;)
    Szczęśliwie odfrunął gdzieś dalej na wschód (stacjonował na 31,5 East).