  • 1. Data: 2009-02-09 22:34:33
    Temat: Honda CB 500 - stuki na wolnych obrotach (Krakow - serwisy?)
    Od: Fin <n...@n...com>

    Witam,

    Nadszedl czas nabycia cebuli... Poogladalem kilka sprzetow w okolicy
    Krakowa i jeden wyglada obiecujaco gdyby nie odglosy z silnika.

    Otoz silnik na wolnych obrotach po rozgrzaniu wydaje z siebie odglosy
    typu pukniecie, czasem pojedynczo, czasem w seriach po 2-3; odglosy
    dochodza z dolnej czesci silnika, nie sa nachalne. Czy tak brzmi to
    halasujace sprzeglo, ktorym mam sie niby nie przejmowac w Hondzie, czy
    to cos innego? Niestety, nie przyszlo mi wtedy do glowy wcisnac klamke
    sprzegla :/

    Druga sprawa to nieregularne dzwonienie/chrzeszczenie u gory silnika
    (znalazlem w 2 egzemplarzach) - domyslam sie, ze lancuszek rozrzadu.

    Trzecia sprawa - czy ktos zna w Krakowie (lub okolicy - najlepiej na
    polnoc) godny zaufania serwis, gdzie mozna sprawdzic motocykl przed
    zakupem. Jestem nietamtejszy (Rzeszow)...

    Z gory dziekuje za pomoc.

    --
    Fin
    fingolfin(at)o2.pl

  • 2. Data: 2009-02-10 07:54:35
    Od: t...@g...com

    On 9 Lut, 23:34, Fin <n...@n...com> wrote:
    > Witam,
    > Druga sprawa to nieregularne dzwonienie/chrzeszczenie u gory silnika
    > (znalazlem w 2 egzemplarzach) - domyslam sie, ze lancuszek rozrzadu.

    Takie dzwonienie (slyszalne tylko na nizszych obrotach i zalezne od
    dodawania/odejmowania gazu) to najprawdopodobniej wadliwy napinacz
    rozrzadu.
    Mam to w swojej cb od zakupu 4 lata temu, troche sie nasililo po 20
    000 km
    Juz 2 mechanikow probowalo usunac ta usterke ale stwierdzili ze
    "lancuszek jest napiety ok"
    i ze nie wiedza co to jest a "dalsze szukanie wiaze sie z rozbieraniem
    silnika"
    Z doswiadczen innych uzytkownikow wynika ze wymiana napinacza rozwiaze
    problem :)

    Co do 1-ej sprawy to nie nie jestem pewien, po regulacji zaworow bylem
    u mechanika osluchac silnik
    i jakims trafem (bo i tak sie zdaza) dzwonienia nie bylo natomiast
    mechanik zwrocil uwage na takie pukniecia raczej pojedyncze lub
    podwojne powtarzajace sie po kilku i kilkunastu sekundach.
    Cos tam mowil ze podejrzewa panewki. Na to pukanie nigdy wczesniej nie
    zwrocilem uwagi i nie zwracam nadal :]
    to tyle ode mnie, pozdro

  • 3. Data: 2009-02-10 15:12:49
    Od: "macko" <k...@i...pl>

    Uzytkownik "Fin" <n...@n...com> napisal w wiadomosci
    [...]
    > Trzecia sprawa - czy ktos zna w Krakowie (lub okolicy - najlepiej na
    > polnoc) godny zaufania serwis, gdzie mozna sprawdzic motocykl przed
    > zakupem. Jestem nietamtejszy (Rzeszow)...

    Moto-Top na ul. Wielickiej, Pan Adam to krakowski czarodziej od moto

    pzdr. macko