  • 71. Data: 2020-08-14 21:49:52
    Temat: Re: Holowanie elektryka
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-08-2020 o 22:41, cef pisze:

    > Na razie odstraszający jest argument, że za spełnianie
    > swoich potrzeb i zachcianek mam słono zapłacić

    Wcale to nie jest konieczne.

    Ja nie dopłacałem specjalnie za wymianę spaliniaka na elektryka.
    Tylko trzeba używać przy tym mózgu, a nie podświadomości, która każe się
    bać nowego.

    Niemniej - zawsze płacisz za spełnianie swoich zachcianek.
    Kto miałby płacić za Ciebie?

    Ale tu chodzi o to, że jak masz wyimaginowane zachcianki, to musisz za
    nie zapłacić.
    Realne potrzeby zazwyczaj wychodzą dużo taniej.

    > i jeszcze potem planować podróże tak, żeby nie spotkać
    > się z innymi użytkownikami.

    To już sobie sam wymyśliłeś.

  • 72. Data: 2020-08-14 22:07:25
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-08-14 o 21:49, Cavallino pisze:

    > Wcale to nie jest konieczne.
    >
    > Ja nie dopłacałem specjalnie za wymianę spaliniaka na elektryka.
    > Tylko trzeba używać przy tym mózgu, a nie podświadomości, która każe się
    > bać nowego.

    Być może jest to nieuzasadniona obawa, ale raczej jest to kwestia
    sposobu użytkowania auta.
    Dodatkowo obecnie miałbym możliwość ładowania jedynie w pracy
    a tam prąd mam dość drogi

> [...]
    > nie zapłacić.
    > Realne potrzeby zazwyczaj wychodzą dużo taniej.

    Nie są wyimaginowane zachcianki, to normalne oczekiwania
    użytkownika samochodu. Wychodzą taniej w paliwowym modelu.

    > To już sobie sam wymyśliłeś.

    Nie. Sam pisałeś, że trzeba planować a zupełnie naturalne
    jest, że jak wyjadą w tym samym czasie wszyscy, to prądu nie będzie.
    Pamiętam kiedyś jak się wybrałem na południe
    Europy właśnie 15 sierpnia, to jak wszyscy ruszyli
    nad morze, to nie było nawet miejsca na autostradowych parkingach,
    żeby zaparkować i się wysikać a do dystrybutorów z paliwem były
    kolejki na kilkanaście minut a gdyby jeszcze byli chętni
    do ładowania, to pewnie doszło by do rękoczynów.

  • 73. Data: 2020-08-14 22:08:33
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-08-14 o 15:09, J.F. pisze:

    > Majatek to kosztuje prom i tych 1600 km :-)
    >
    > A w Rzymie maja metro :-)

    Ale promu nie mają. :-)

    Pozdrawiam

  • 74. Data: 2020-08-14 22:20:26
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-08-14 o 20:56, Cavallino pisze:

    > Ładowarki też.
    > Oczywiście nie tak samo często, ale w większośc przypadków wystarczająco.

    A powinno być we wszystkich jak przy spaliniakach.

    > Wręcz przeciwnie.
    > Wystarczy sobie wbić do łba, że można stać przez 0,5 czy 1 h i załatwiać
    > w tym czasie swoje potrzeby.

    Jakie masz godzinne potrzeby na trasie warszawa rzym co trzysta
    piećdziesiąt kilometrów. Odlewasz się godzinę czy tyle obiadów
    zjadasz bo w trasie masz apetyt?

    > I że to też jest normalna czynność.

    Normalna czynność to jest tankowanie przez 5 minut anie godzinę.

    > Do tego wykonujesz ją tylko w trasie, bo jak jeździsz wokół komina, to w
    > ogóle nie musisz tych 5 minut marnować.

    A jak nie jeździsz to i tych pięciu minut nie marnujesz.
    Ale czy naprawdę tędy droga?

    Pozdrawiam

  • 75. Data: 2020-08-15 06:48:21
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-08-2020 o 22:48, cef pisze:

    > Wychodzi na to, że płacę ekstra cenę za coś co jest u konkurencji
    > osiągalne bez wysiłku.

    Konkrencji w sensie smrodowozu?
    Po pierwsze to nie jest specjalnie konkurencja, jak ktoś się zdecyduje
    na elektryka, to już smrodowozu nie chce.
    Więc porównuje elektryki, ale między sobą.

    No i płacisz za zalety elektryka (inne niż zasięg), a nie za jego wady.

    > Tylko wtedy jak stanie się tani i każdy go kupi,
    > to na pewno nie nadąży infrastruktura ładowania

    100 la temu benzynę kupowało się w aptece...

  • 76. Data: 2020-08-15 06:53:15
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-08-2020 o 23:07, cef pisze:

    > Być może jest to nieuzasadniona obawa, ale raczej jest to kwestia
    > sposobu użytkowania auta.
    > Dodatkowo obecnie miałbym możliwość ładowania jedynie w pracy

    Wszystko idzie zmienić.
    Gniazdko da się założyć nawet w garażu.

    > Nie są wyimaginowane zachcianki, to normalne oczekiwania
    > użytkownika samochodu.

    Nazewnictwo niewiele zmienia, jest jak jest.
    I albo trochę przeregulujesz oczekiwania - i wtedy masz tanio, albo
    musisz płacić za extra zachcianki.

    > Nie. Sam pisałeś, że trzeba planować

    Bo trzeba.

    >a zupełnie naturalne
    > jest, że jak wyjadą w tym samym czasie wszyscy, to prądu nie będzie.

    Nic takiego nie pisałem.
    Wyjeżdżanie wszystkich w tym samym czasie w to samo miejsce nijak nie
    jest naturalne.

    > Pamiętam kiedyś jak się wybrałem na południe
    > Europy właśnie 15 sierpnia

    To jest właśnie regulowanie własnych zachcianek.
    Się nie jeździ na południe Europy w sierpniu i tyle.

  • 77. Data: 2020-08-15 08:29:17
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-08-15 o 06:48, Cavallino pisze:

    > Konkrencji w sensie smrodowozu?
    > Po pierwsze to nie jest specjalnie konkurencja, jak ktoś się zdecyduje
    > na elektryka, to już smrodowozu nie chce.
    > Więc porównuje elektryki, ale między sobą.

    Niekoniecznie w takim sensie, bo tak naprawdę jedynie Tesla
    i parę innych istniejących tylko jako projekty firm w komputerze
    są spoza dotychczasowej branży motoryzacyjnej, więc dla potentatów w branży
    to jedynie przebranżowienie.
    Sam proces przesiadania się może być gwałtowny o ile będzie
    zainteresowane klienta (na razie bardziej idzie to nakazowo)
    A zainteresowania nie ma, bo klienci porównują do tego co mają
    i akurat smrodzenie nie jest najważniejszym kryterium.

    > 100 la temu benzynę kupowało się w aptece...

    Być może za sto lat baterie da się wyhodować w ogródku.

  • 78. Data: 2020-08-15 08:39:59
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-08-14 08:24, cef wrote:

    > Czyli nie rozumiesz różnicy albo jej nawet nie widzisz.
    > Paliwo nie kończy się niespodziewanie (chyba, że wycieka)
    > a prąd może się skończyć i trochę o niego trudniej niż o paliwo.

    No to agregat trzeba wozić w bagażniku :D

  • 79. Data: 2020-08-15 08:55:06
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-08-15 o 06:53, Cavallino pisze:

    > Wszystko idzie zmienić.
    > Gniazdko da się założyć nawet w garażu.

    Piszesz "nawet" jakby to nie był problem,
    ale weź pod uwagę, że nie mam nawet garażu.

    > Nazewnictwo niewiele zmienia, jest jak jest.
    > I albo trochę przeregulujesz oczekiwania - i wtedy masz tanio, albo
    > musisz płacić za extra zachcianki.

    To nie jest trochę, tylko musiałbym zmienić bardzo dużo.
    Samochód za kilkaset tysięcy i jeszcze planować podróż
    z jakimiś postojami, żeby się załapać na prąd?
    W codziennym użytkowaniu - praca- dom- praca to na pewno by się
    sprawdziło, ale jak raz na tydzień czy dwa wypada do zrobienia kilkaset
    dziennie,
    raz w miesiącu trasa siedemset, osiemset km
    a raz na dwa, trzy miechy prawie dwa tysiące do zrobienia,
    to byłby bardzo kłopotliwy wybór.
    Poczekam aż się pojawią używane taniutkie
    zamienię swoje drugie auto na elektryka.
    Za swoją kilkunastoletnią micrę płaciłem pięć lat temu 700 euro - jest
    jakiś model EV,
    który będzie miał zasięg 400km w mieście w tej cenie?

    > Bo trzeba.

    Czyli wprowadza ograniczenie swobody.

    > Nic takiego nie pisałem.
    > Wyjeżdżanie wszystkich w tym samym czasie w to samo miejsce nijak nie
    > jest naturalne.

    Może nie Ty pisałeś, ale tak wynika z przekazu innych zwolenników
    elektryczności na tej grupie.

  • 80. Data: 2020-08-15 10:29:17
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-08-14 20:56, Cavallino wrote:
    > Wręcz przeciwnie.
    > Wystarczy sobie wbić do łba, że można stać przez 0,5 czy 1 h i załatwiać
    > w tym czasie swoje potrzeby.
    > I że to też jest normalna czynność.

    jak mi przyjdzie do głowy odwiedzić rodzinę w Gdańsku to wsiadam do auta
    i za 5h jestem z przerwą na siku i jedzenie

    w przypadku dyskutowanych tu elektryków podróż wydłuża się o dobre 3-5h
    jak by nie kombinować to nie mam tyle potrzeb ;)

    elektryki są fajne, ale póki co nie są tak uniwersalne jak auta na
    paliwa płynne i jeszcze długo u nas nie będą