  • Data: 2014-10-24 19:03:41
    Temat: Re: Historia połączeń telefonicznych
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek" <f...@f...com>

    > co może
    > czas
    >
    > Nie odstraszaj ludzi przed programowaniem w andku.

    Bądźmy realistami. Ludzie którzy chcą programować nie przejmą się. Poza tym,
    nie chodzi konkretnie o andka tylko o dowolny system nawet niekoniecznie
    mobilny bo wszystkie współczesne systemy mają wygodne API.

    > Jeśli apka nie ma mieć wykfintnej grafiki, której diopieszczenie
    > faktycznie może zająć trochę czasu

    Dla niedoświadczonego grafika ... (pierdzylyndzy)

    > to napisanie jakieś funkcjonalności np. serwisu informującego o
    > zdarzeniach w tel. ii wysłające to info dalej to kwestia minut i to dla
    > zupełnie niedoświadczonego programisty bo w sieci jest pełno gotowców,
    > które tylko wystarczy dostosować do własnych potrzeb.

    Jak ? Najpierw trzeba mieć środowisko programistyczne, potem spośród tysięcy
    znaleźć właściwy przykład, dalej nauczyć się klikać po środowisku by w ogóle
    dotrzeć do kodu, ... . Taki specjalista był w BSC co pokazywał w godzinę
    przeróżne możliwości RAD wklejając gotowe pliki itp, ale normalnie to trzeba
    też wyklikać a żeby wyklikać to trzeba wiedzieć jak wyklikać a żeby mieć
    czym wyklikać trzeba wiedzieć co zainstalować itd

> [...]
    > xls musiał je wysyłać ftpem gdzieś tam. No to mnie pyta, czy dałoby się to
    > jakoś w telefonie zautomatyzować. Wydawało mi się, że to cholernie
    > skomplikowane, szczególnie ten xls bo to coś z tym windowsem związane
    > (windows to widuję u znajomych, czasami w tv albo na laptopie żony, do
    > którego nie mam prawa się dotykać bo zaraz coś popsuję). Po przyjrzeniu
    > się jak ten xls ugryźć, okazało się, że są gotowe "javove" api do
    > generowania xls, które sdk andka wciąga bez zająknięcia a o ftp to już nie
    > wspominając. Złożenie tego do kupy w działająca apkę zajęło może z

    Potrzebowałem uruchomić program komunikujący się po BT z urządzeniem
    mierzącym temperaturę do którego notabene też kiedyś pisałem program by
    mogło mierzyć. Miałem wyszukany kiedyś program, który umiał realizować taką
    komunikację i cośtam wysyłający, ale ... innym protokołem. Żeby mi to
    zadziałało potrzebowałem więc zaimplementować nowy protokół. Szczęśliwie
    miałem już taką implementację na podobną ale jednak nie tę samą platformę w
    tym samym języku programowania, więc zadanie było generalnie proste. Zeszło
    mi jednak całe popołudnie a program tylko wyświetlił pomiary i nie nadaje
    się jeszcze do opublikowania. Może nie mam wybitnego IQ, ale jak tak
    obserwuję młodszych to szybciej im nie idzie, więc ... ile czasu zajęłoby
    napisanie od zera kompletnego programu zielonemu programiście ?

    > Ja jestem dziadek ale młodzież takie rzeczy to pewnie robi w kilkanaście
    > minut.

    Młodzi programiści nieco szybciej łapią i chętniej próbują nowe rzeczy, ale
    niespecjalnie przekłada się to na działający produkt.