  • 71. Data: 2010-12-02 05:48:26
    Temat: Re: Histereza regulatora CO
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 1 Dec 2010 22:03:24 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:

    >To jakaś wyjątkowo kijowa instalacja, skoro na rurach w piwnicy
    >występuje spadetk napięcia, tfu, znaczy temperatury.

    Nie temperatury, ino cisnienia. A nastepuje bo temperatura inna.

    J.

  • 72. Data: 2010-12-02 05:52:54
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    > Może syfmiarką?

    Wymagane pocięcie na elementy składowe.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 73. Data: 2010-12-02 13:42:33
    Od: "zapinio" <i...@z...pl>

    Przez czas tej dyskusji można zrobić już całkiem fajne centralne ogrzewanie.
    Normalne bez wynalazków.
    Bez zastanawiania się co konstruktor miał na myśli.
    Mam za sobą kilka samodzielnie zmontowanych ,zaprojektowanych lub
    nadzorowanych wykonawczo c.o. Wszystkie w tworzywie, co dla inżyniera jest
    frajdą, bo system rur PP to klocki Lego.
    W tym jedno w kamienicy 2500m2 z 24 pionami, grzejnikow około 150.
    Grzejniki płytowe, zawory Danfoss, zawory podpionowe.
    Chodzi znakomicie.
    Chyba nigdy nie pojmę po co ludzie chcą sobie utrudniać życie albo
    oszczędzić kilka kawałków rury po 4 zł za metr.
    Co kto lubi.

  • 74. Data: 2010-12-02 13:48:01
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    W dniu 2010-12-02 14:42, zapinio pisze:
    > Przez czas tej dyskusji można zrobić już całkiem fajne centralne ogrzewanie.
    > Normalne bez wynalazków.

    Może i można, tyle że ja nie zamierzam *przebudowywać* tego co jest.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 75. Data: 2010-12-02 13:53:21
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    W dniu 2010-12-02 14:42, zapinio pisze:
    > Przez czas tej dyskusji można zrobić już całkiem fajne centralne ogrzewanie.

    Może i można, tyle że nie zamierzam demolować mieszkania i
    *przebudowywać* tego co jest. Na razie stanęło na skutecznej, choć
    nietypowej regulacji.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 76. Data: 2010-12-02 14:10:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Nie temperatury, ino cisnienia. A nastepuje bo temperatura inna.

    Ale to grzejnik wytwarza różnicę temperatur. On sam sobie robi
    różnicę ciśnień, która powoduje, że górą napływa ciepła woda,
    a ta po ochłodeniu, napotkawczy na otwór u dołu, wypływa.

    Różnicę temperatur wytwarzać może jeszcze kocioł, ale im większa
    instalacja, tym jego wpływ na przepływ wody w gałązkach zasilających
    bezpośredni grzejnik może być mniejszy. W wielopiętrowym budynku do
    jednego pionu może być podłączonych kilka czy kilkanaście kaloryferów.
    Na ostatniej kondygnacji rura zasilająca i powrotna są ze sobą połączone
    (bypasem -- jeśli trzymać się przyjętej terminologii). A to oznacza, że
    wcale nie jest tak, że obieg w grzejnikach napędza kocioł, ani że ruch
    związany jest z różnicą ciśnień w piwnicznych rurach wywołanych inną
    temperaturą.

    --
    Jarek

  • 77. Data: 2010-12-02 14:12:28
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    zapinio napisało:

    > Przez czas tej dyskusji można zrobić już całkiem fajne centralne
    > ogrzewanie. Normalne bez wynalazków.

    Ja zrobiłem chyba w ciągu jednej nocy.

    > Bez zastanawiania się co konstruktor miał na myśli.

    Ale wcześniej sporo przeczytałem, zastanawiałem się co konstruktor
    miał na myśli, aż w końcu wybrałem i zaprojektowałem najlepsze
    w danej sytuacji rozwiązanie.

> [...]
    > Chyba nigdy nie pojmę po co ludzie chcą sobie utrudniać życie albo
    > oszczędzić kilka kawałków rury po 4 zł za metr.

    Jeszcze komuna dogorywała, rury były na przydział, a na kształtki
    trzeba było polować.

    > Co kto lubi.

    Teraz bym lubił pewnie coś innego niż czarną rurę. Ale nie znaczy
    to wcale, że przestałbym lubić optymalizacje i ograniczył się do
    Lego. Są rzeczy, które dają większą frajdę niż zabawa klockami.

    Jarek

    --
    "Taki to był Stasek Nędza z Pardałówki, co to z nudów wynnaloz myślenie."

  • 78. Data: 2010-12-02 14:14:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

    > Może i można, tyle że nie zamierzam demolować mieszkania i *przebudowywać*
    > tego co jest. Na razie stanęło na skutecznej, choć nietypowej regulacji.

    Ale jaka by była frajda przy zabawie klockami!

    --
    Jarek

  • 79. Data: 2010-12-02 15:00:42
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    > Ale jaka by była frajda przy zabawie klockami!

    Jeszcze lepsza przy zrywaniu podłóg.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 80. Data: 2010-12-02 16:22:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

    > Jeszcze lepsza przy zrywaniu podłóg.

    No pewnie. Zaraz ktoś wyjaśni, że wspóczesne systemy podłogowe,
    to się składa jak z klocków Lego, i że sama frajda przy tym.

    --
    Jarek