  • 1. Data: 2011-03-09 19:13:11
    Temat: Hestia AC
    Od: "danio" <d...@w...pl>

    Witam chciałbym się "pochwalić" wypłaconym odszkodowaniem z tej
    DZIADOWSKIEJ FIRMY czyli ERGO HESTIA i przestrzec ewentualnych przyszłych
    klientów przed tą firmą.
    W skrócie żeby nie zanudzać podaje szczegóły polisy AC:
    sam osob vw passat 2001r1.9tdi wersja highline czyli wersja fullhd ;) i co
    wazne do chwili szkody był bezwypadkowy i zaden element nie byl malowany co
    ma tez wpływ na wartość pojazdu, suma ubezpieczenia sierpień 2010r na kwotę
    27tys,szkoda z AC luty 2011r -wyszła jako szkoda całkowita i tutaj
    ciekawostka wartość pojazdu w dniu szkody czyli po upływie ok 6 m-cy to
    16.700zl wartosc poj -11.300zł szkoda= 5.400 do wypłaty!! (czyli w
    przypadku kradzieży można liczyć na ich srednią cenę pojazdu z dnia
    powstania szkody a więc otrzymamy od ubezpieczyciela ktory nas dyma w d..e
    całe 16.700 :) pomimo zawartej polisy i opłaconej od kwoty 27.000zł ) ale
    nie o to chodzi ,moje pytanie brzmi moze ktos mial podobne doswiadczenia z
    tą lub inną firmą ubezp,jakim cudem samochód traci w przeciągu pół roku
    prawie 11 tys zł ?? czy daje cos pisanie odwołania czy od razu pisać pozew
    do sądu?dajcie znać ponieważ jest to moja taka 1 przygoda jesli chodzi o AC

    ps.wszystko jest piękne w reklamie tv :)

    pozd

  • 2. Data: 2011-03-09 19:23:05
    Temat: Re: Hestia AC
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2011-03-09 19:13, danio pisze:
    > suma ubezpieczenia sierpie? 2010r na kwot?
    > 27tys

    Sprzedający ubezpieczenie dokonał wyłudzenia.
    Raczej nie było podstaw by wycenić to auto na 27 tys.
    Wyceniać do ubezpieczenia należy korzystając z tych samych metod, jakimi
    będzie ono wyceniane w chwili szkody.
    Raczej należy dążyć do niskiej wyceny, bo to wprost wpływa na składkę AC.
    Oczywiście może tak być, że posiadasz wyjątkowy egzemplarz
    kolekcjonerski rzadkiego auta z krótkiej serii, tylko przekonaj kogoś,
    że dziesioęcioletni pasek w dizlu to coś niespotykanego.
    P.

  • 3. Data: 2011-03-09 19:52:21
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 9 Mar 2011 19:13:11 +0100, danio wrote:
> [...]
    >ciekawostka wartość pojazdu w dniu szkody czyli po upływie ok 6 m-cy to
    >16.700zl wartosc poj -11.300zł szkoda= 5.400 do wypłaty!! (czyli w

    Chyba 16700 wartosci przed szkoda-5400 wartosci wraku=11300 do
    wyplaty?

> [...]
    >tą lub inną firmą ubezp,jakim cudem samochód traci w przeciągu pół roku

    Wszystkie tak robia. Ty mylisz ze masz super cenne auto, a oni podaja
    aktualna cene z najtanszego cennika.
    W dodatku czasem jest ruch na rynku i ceny spadaja ostro .. no
    wlasnie, twoje auto jest juz 10-letnie :-)

    >czy daje cos pisanie odwołania czy od razu pisać pozew
    >do sądu?

    Pisz odwolanie, ale tak czy inaczej trzeba rozsadnych argumentow. Ze
    np w ich cenniku jest wersja zwykla a tu jest highline.
    Duzo nie dorzuca.

    Albo idz do rzeczoznawcy i sie pytaj czy on moze z tego zrobic 27 tys
    :-) Najlepiej jakby zajrzal w ta ksiazeczke, potwierdzil te 16700,
    zajrzal w ksiazke sprzed pol roku, zobaczyl tam powiedzmy 20800,
    po czym zgrabnie napisal cos w rodzaju "obie strony najwyrazniej
    zgodzily sie na poslugiwanie cennikiem XXX oraz ze dodatkowe
    wyposazenie i stan pojazdu podnioslo jego wartosc o 270/208 ponad
    przecietna, wiec nalezy przyjac ze wartosc w dniu szkody wyniosla
    16700*270/208"

    Trzeba im bylo zrobic kawal i rozbic sie po miesiacu :-)

    J.

  • 4. Data: 2011-03-09 19:58:19
    Od: "danio" <d...@w...pl>

    Cena była lekko zawyzona z uwagi na sprzęt audio jaki tam byl.Konkretnie to
    taki z tym wyposazeniem chodzil po ok 24-25tys a zgodnie z zapisem OWU
    wartosc poj mozna zawyzyc lub zanizyc o 10% w zaleznosci od dodatkowego
    doposazenia jakie poj posiada. rozmawiamy o sumie ubezpieczenia i duzej
    utracie wartosci poj wg ubezpieczyciela po upływie niespełna pół roku od
    zawarcia polisy,co ma istotny wpływ na wypłatę odszkodowania.

  • 5. Data: 2011-03-09 20:11:20
    Od: "danio" <d...@w...pl>

    Dokładnie tak pisza Wartosc rynkowa w dniu szkody 16.700
    Wartosc uszkodzonego pojazdu 11.300
    Odszkodowanie z tytułu uszkodzenia pojazdu 5.400-co stanowi kwotę do
    wypłaty.I co jeszcze dobre ze w przypadku szkody calkowitej stosunek
    ubezpieczenia wygasa z dniem wystapienia szkody.

  • 6. Data: 2011-03-09 21:09:13
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 9-03-2011 19:13, danio pisze:
> [...]
    > do sądu?dajcie znać ponieważ jest to moja taka 1 przygoda jesli chodzi o AC

    Ile to auto było faktycznie warte w czerwcu 2010 r.? Masz jakieś
    rozpoznanie?
    Ile byłoby warte teraz gdyby nie było rozbite? Byłeś teraz w Hestii jako
    zainteresowany ubezpieczeniem takiego samego auta, o tych samych
    parametrach? Idź do agenta, podaj dane i się dowiesz....najlepiej poproś
    o pisemną kalkulację. Będziesz wiedział kiedy Cię nabrali. Jak znam
    życie prawda leży po środku, tj. zawyżyli wartość auta przy
    ubezpieczeniu a zaniżyli przy wypłacie.
    Zawsze możesz brać ile Ci dają, a reszty szukać w sądzie.

    M.

  • 7. Data: 2011-03-09 21:38:54
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 9 Mar 2011 20:11:20 +0100, danio wrote:
    >Dokładnie tak pisza Wartosc rynkowa w dniu szkody 16.700
    >Wartosc uszkodzonego pojazdu 11.300
    >Odszkodowanie z tytułu uszkodzenia pojazdu 5.400-co stanowi kwotę do
    >wypłaty.

    Czy pojazd jest tak uszkodzony ze nie daje sie naprawic ?
    Bo chyba nie powinni zastosowac szkody calkowitej przy takich kwotach.

    No chyba ze juz nic im sie nie oplaca naprawiac i zawsze szkoda
    calkowita w starszych wozkach wychodzi :-)

    J.

  • 8. Data: 2011-03-10 03:25:02
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2011-03-09 19:58, danio pisze:
    > rozmawiamy o sumie ubezpieczenia i duzej
    > utracie wartosci poj wg ubezpieczyciela po up?ywie niespe?na p? roku

    Sprzęt audio, zdaje się, powinien być wyszczególniony i powinieneś mieć
    faktury na niego. TU wycenia wg tabel, np. eurotax.
    P.

  • 9. Data: 2011-03-10 09:24:42
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Cena była lekko zawyzona z uwagi na sprzęt audio jaki tam
    > byl. Konkretnie to taki z tym wyposazeniem chodzil po ok
    > 24-25tys

    Chyba nie do końca jest tak jak piszesz :-). Ubezpieczałem
    już niejedno auto i nigdy nie słyszałem o zwiększaniu "z
    klucza" wartości pojazdu ze względu na jakieś zabawki audio
    w środku. Owsem, możesz dodatkowo ubezpieczyć
    ponadstandardowe wyposażenie auta, ale to kasa z kosmosu...
    Dlatego nie bardzo wierzę w to co napisałeś :-). Eurotax
    (czy co tam oni używają) ma w miarę sztywne ceny na
    konkretny model auta w danym roczniku i nic tu nie
    poszalejesz...

    > a zgodnie z zapisem OWU wartosc poj mozna zawyzyc lub
    > zanizyc o 10% w zaleznosci od dodatkowego doposazenia
    > jakie poj posiada.

    Ale to chodzi raczej o doposażenie tylu np. alufelgi, a nie
    sprzęt audio. Sprzęt audio podlega dodatkowemu
    ubezpieczeniu, zdecydowanie droższemu...

    > rozmawiamy o sumie ubezpieczenia i duzej utracie wartosci
    > poj wg ubezpieczyciela po upływie niespełna pół roku od
    > zawarcia polisy,co ma istotny wpływ na wypłatę
    > odszkodowania.

    A ja mam wrażenie że po prostu dałeś się naciągnąć na
    zawyżoną składkę. Wartość tego auta teraz oscyluje w
    granicach 20.000 zł (a i to cena max. bo większość ma ceny
    mocno poniżej). Wg kalkulatora Eurotax online nawet 18.600
    :-). Czyli auto de facto nie utraciło dużo, tylko Ty
    zapłaciłeś za dużą składkę MZ...

  • 10. Data: 2011-03-10 09:43:25
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    Użytkownik "danio" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przypadku kradzieży można liczyć na ich srednią cenę pojazdu z dnia
    > powstania szkody a więc otrzymamy od ubezpieczyciela ktory nas dyma w d..e
    Ale zawsze tak było, wartość pojazdu na dzień szkody. Odwołuj się, za 16700
    takiego paska nie widziałem, w dodatku cena wraku wydaje się zawyżona.

    K.