  • 1. Data: 2011-03-30 16:47:34
    Temat: Re: Hamulec silnika komutatorowego
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-03-30 19:37, Robert Wańkowski pisze:
    > Czy stosuje się hamulce elektryczne (hamowanie silnikiem) przy silnikach
    > komutatorowych?
    > Czy tylko wchodzi w rachubę sprzęgło elektromagnetyczne?
    > Chodzi o szybkie zatrzymanie (1s) silnika wiertarki około 500-800 W.
    > Masa praktycznie tylko sam wirnik i przekładnia.

    Spotkałem się z w elektrycznych nożycach do żywopłotu. Wyłączenie napędu
    powodowało szybkie zatrzymanie narzędzia. OIDP to jest zrobione tak że
    jedna z cewek jest odwracana i podłączana do twornika. Detali nie znam.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2011-03-30 17:00:38
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 30.03.2011 19:37, Robert Wańkowski wrote:

    > Chodzi o szybkie zatrzymanie (1s) silnika wiertarki około 500-800 W.
    > Masa praktycznie tylko sam wirnik i przekładnia.

    Jak silnik z magnesem trwałym to go zwierasz po wyłączeniu napięcia i
    staje jak wryty.
    Jak na prąd zmienny to trzeba zewrzeć wirnik, a na stojan podać
    (niewielkie) stałe napięcie. Samo zwarcie silnika raczej niewiele da.

    Mirek.

  • 4. Data: 2011-04-02 13:49:05
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "PeJot"

    > Spotkałem się z w elektrycznych nożycach do żywopłotu.

    A jakiej marki było to narzędzie?

    Robert

  • 5. Data: 2011-04-02 14:03:57
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-04-02 15:49, Robert Wańkowski pisze:

    > Użytkownik "PeJot"

    > A jakiej marki było to narzędzie?

    Mogatec OIDP.

    --