  • Data: 2012-11-10 22:23:43
    Temat: Re: Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    AZ pisze:

    > Tak jak hamulec. Ale tak jak kiedys Kuczu pisal, lepiej jest to zrobic
    > duza strzykawa zaciagac plyn a nie pompowac bo w hamulcu mamy staly opor
    > w postaci tarczy, w przypadku sprzegla sprezyny.

    Dokładnie, majlepiej podłączyć do odpowietrzenia wężyk zakończony dużą
    strzykawką (tzw. żanetą). Następnie dobrze jest zdjąć cały zacisk i
    podnieść jak najwyżej, tak by zaworek odpowietrzacza był najwyższym
    punktem zacisku. Delikatnie nacisnąć klamkę (jeśli pokrywa zbiorniczka
    jest zdjęta) a następnie powoli odkręcić odpowietrzacz. Zasysać
    strzykawką aż przestanie się pojawiać piana. Zdjąć strzykawkę, wypuścić
    powietrze i powtórzyć operację. Warto trochę obstukać zasisk aby pozbyć
    się reszty bąbelków. U mnie trzeba było powtórzyć 3-4 razy aż pozbyłem
    się piany z zacisku. Od tego czasu hamulec brzytwa.

    Mam wrażenie że wymiana klocków a dokładniej cofnięcie tłoczków sprzyja
    zapowietrzeniu zacisku.

    --
    pozdrawiam
    Piotr