eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 123

  • 11. Data: 2013-07-10 14:09:59
    Temat: Re: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 10 Jul 2013 11:20:18 +0000 (UTC), AZ napisał(a):
    > Zawsze silnik wysokoprezny bedzie lepiej hamowal raz, ze juz wspomniany
    > stopien sprezania jest wiekszy

    Ale po sprezaniu nastepuje rozprezanie.
    Owszem, jest rozna temperatura, sa inne katy zaworow,
    ale w ciezarowkach stosowalo sie "Jake break"

    http://en.wikipedia.org/wiki/Compression_release_eng
    ine_brake

    > a dwa nie ma przepustnicy wiec to tak jakbys
    > hamowal benzynowym z pedalem w podlodze ale bez wtrysku paliwa.

    A ktore lepiej hamuje ?
    Bo to sprezanie, rozprezanie, i straty wychodza tylko na przepustnicy
    :-) (teoretycznie, w idealnym silniku)
    A diesle na wolnych obrotach podobno oszczedne - choc z drugiej strony
    wentylator z zatkanym wlotem bierze mniej pradu.

    W sumie .. sam jestem ciekaw co lepiej hamuje.
    Ale jakis drastycznych roznic nie czuje, wiec smiem twierdzic ze na
    wieksze spadki to i diesel hamuje slabo :-)

    J.


  • 12. Data: 2013-07-10 14:17:05
    Temat: Re: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-07-10, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >
    > Ale po sprezaniu nastepuje rozprezanie.
    > Owszem, jest rozna temperatura, sa inne katy zaworow,
    > ale w ciezarowkach stosowalo sie "Jake break"
    >
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Compression_release_eng
    ine_brake
    >
    No w ciezarowkach to sa roznego typu retardery, elektryczne,
    hydrokinetyczne.
    >>
    >> a dwa nie ma przepustnicy wiec to tak jakbys
    >> hamowal benzynowym z pedalem w podlodze ale bez wtrysku paliwa.
    >
    > A ktore lepiej hamuje ?
    > Bo to sprezanie, rozprezanie, i straty wychodza tylko na przepustnicy
    >:-) (teoretycznie, w idealnym silniku)
    > A diesle na wolnych obrotach podobno oszczedne - choc z drugiej strony
    > wentylator z zatkanym wlotem bierze mniej pradu.
    >
    Nie wiem jaki masz samochod, jak jakis malo zaawansowany z mechanicznym
    sterowaniem przepustnicy to zgas i sprawdz :-) W motocyklu czuc roznice.

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 13. Data: 2013-07-10 14:21:19
    Temat: Re: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-07-10 11:58, Użytkownik Ryszard G. napisał:

    > Myślę, że większy silnik lepiej by hamował, ale przy większym aucie to
    > nie wiem czy wystarczająco:

    Silnik nigdy nie zastąpi hamulców. Silnik jedynie służy do zwalniania,
    wyhamować do do zera i tak musisz przy pomocy hamulca, na na upartego
    można i na jakimś drzewie ale chyba nie o to chodzi.
    Dobieranie samochodu i silnika pod kątem lepszego hamowania
    silnikiem jest bez sensu poza nielicznymi przypadkami kiedy
    zakładasz intensywną pracę przy holowaniu przyczep w terenie
    górzystym. Ale wtedy dobierał bym pojazd pod kątem możliwości
    bezproblemowego wlania do układu hamulcowego lepszego płynu.
    Jest to drogie ale skuteczne rozwiązanie na gotujący się
    w układzie hamulcowym zawilgocony płyn.


    Pozdrawiam


  • 14. Data: 2013-07-10 14:23:44
    Temat: Re: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
    Od: "Ryszard G." <r...@i...eu>



    Użytkownik "AZ" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:krjg1i$aep$...@n...news.atman.pl...

    [...]
    > przymierzam się do Orlando z silnikiem benzynowym 1,8
    > - czy może ktoś potwierdzić hamowanie tym silnikiem na sporych spadkach
    > terenu?
    >
    Zawsze silnik wysokoprezny bedzie lepiej hamowal raz, ze juz wspomniany
    stopien sprezania jest wiekszy a dwa nie ma przepustnicy wiec to tak jakbys
    hamowal benzynowym z pedalem w podlodze ale bez wtrysku paliwa.

    --
    Artur
    ZZR 1200

    Chyba zamknięta przepustnica daje większe opory?

    R.G.


  • 15. Data: 2013-07-10 14:29:37
    Temat: Re: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:

    > W sumie .. sam jestem ciekaw co lepiej hamuje.

    Diesel.
    Jakbyś mu żagiel postawił.
    Na 3 nawet z Alp dało się wyjechać bez grzania hamulców, w benzyniaku ciężko
    było na 2.

    Silniki o tej samej mocy, auta o podobnych gabarytach i masach.



  • 16. Data: 2013-07-10 15:29:51
    Temat: Re: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Ryszard,

    Wednesday, July 10, 2013, 2:23:44 PM, you wrote:


    Odpowiadanie w cudzym podpisie, to wyjątkowo głupi pomysł.


    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 17. Data: 2013-07-10 15:33:36
    Temat: Re: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2013-07-10 14:21, RadoslawF pisze:
    > Dnia 2013-07-10 11:58, Użytkownik Ryszard G. napisał:
    >
    >> Myślę, że większy silnik lepiej by hamował, ale przy większym aucie to
    >> nie wiem czy wystarczająco:
    >
    > Silnik nigdy nie zastąpi hamulców. Silnik jedynie służy do zwalniania,
    > wyhamować do do zera i tak musisz przy pomocy hamulca,

    na upartego można zatrzymać silnikiem tak, że jak się już skończy
    hamowanie silnikiem na jedynce, wówczas wrzucić wsteczny i delikatnie
    popuszczać sprzęgło :D


  • 18. Data: 2013-07-10 15:55:59
    Temat: Re: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 10 Jul 2013 15:33:36 +0200, Tomasz Wójtowicz napisał(a):
    > W dniu 2013-07-10 14:21, RadoslawF pisze:
    >> Silnik nigdy nie zastąpi hamulców. Silnik jedynie służy do zwalniania,
    >> wyhamować do do zera i tak musisz przy pomocy hamulca,

    > na upartego można zatrzymać silnikiem tak, że jak się już skończy
    > hamowanie silnikiem na jedynce, wówczas wrzucić wsteczny i delikatnie
    > popuszczać sprzęgło :D

    Pogromcy mitow probowali. W recznej skrzyni nie da sie wrzucic
    wstecznego w czasie jazdy, w automacie sie da, ale nie zwalnia.

    No ale jakby sie nawet dalo ... zatrzymasz, spalisz sprzeglo, czy
    zgasisz silnik i bedzie hamowal jak na jedynce ?

    J.


  • 19. Data: 2013-07-10 16:16:08
    Temat: Re: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 10 Jul 2013 15:55:59 +0200, J.F. napisał(a):

    > Pogromcy mitow probowali. W recznej skrzyni nie da sie wrzucic
    > wstecznego w czasie jazdy

    To chyba jednak zalezy od skrzyni...

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio


  • 20. Data: 2013-07-10 16:24:48
    Temat: Re: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Wednesday, July 10, 2013, 3:55:59 PM, you wrote:

    >>> Silnik nigdy nie zastąpi hamulców. Silnik jedynie służy do zwalniania,
    >>> wyhamować do do zera i tak musisz przy pomocy hamulca,
    >> na upartego można zatrzymać silnikiem tak, że jak się już skończy
    >> hamowanie silnikiem na jedynce, wówczas wrzucić wsteczny i delikatnie
    >> popuszczać sprzęgło :D
    > Pogromcy mitow probowali. W recznej skrzyni nie da sie wrzucic
    > wstecznego w czasie jazdy, w automacie sie da, ale nie zwalnia.
    > No ale jakby sie nawet dalo ... zatrzymasz, spalisz sprzeglo, czy
    > zgasisz silnik i bedzie hamowal jak na jedynce ?

    Jedyne miejsce, w którym musiałem zjeżdżać na jedynce, to zjazd spod
    fortu na Srebrnej Górze. Hamowanie silnikiem wystarczyło. Zarówno w
    Poldku jak i Lanosie.

    Przejechałem przez chyba większość dróg publicznych w polskich górach
    - nie trafiłem na wymagającą używania hamulców...

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 10 ... 13


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: