eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHamowanie silnikiem na sporym nachyleniuRe: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
    From: John Kołalsky <j...@k...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
    Date: Mon, 15 Jul 2013 18:18:10 +0200
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 35
    Message-ID: <ks17vu$emt$1@mx1.internetia.pl>
    References: <krjb98$v10$1@usenet.news.interia.pl>
    <7...@g...com>
    <1...@b...poznan.pl> <krjh81$iu7$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@b...poznan.pl> <krkftt$j94$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@m...org> <krlo0d$p9v$1@news.dialog.net.pl>
    <krm62k$qhs$2@node2.news.atman.pl> <1...@b...poznan.pl>
    <krmelr$46d$1@node2.news.atman.pl> <1...@b...poznan.pl>
    <krmnsn$roe$1@node1.news.atman.pl> <1...@b...poznan.pl>
    <kroc4r$uik$1@node2.news.atman.pl> <1...@m...org>
    NNTP-Posting-Host: 83-238-168-227.ip.netia.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1373905726 15069 83.238.168.227 (15 Jul 2013 16:28:46 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 15 Jul 2013 16:28:46 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18463
    In-Reply-To: <1...@m...org>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
    X-Priority: 3
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2498351
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl>

    >
    >> Bo na płaskim nie ma takiej potrzeby hamowania silnikiem jak w górach.
    >
    > Takiej konkretnej nie -- w sensie ochrony klocków przed nadmiernym
    > przegrzaniem -- ale inne korzyści z tego są praktycznie identyczne na
    > płaskim jak i na górzystym terenie. Tj. wykorzystanie silnika na
    > wytracenie
    > prędkości dzięki czemu oszczędza się klocki a także paliwo. Jak ktoś się
    > tego nauczy na płaskim to w chwile moment będzie umiał wykorzystać w
    > górach. Tylko o to Budzikowi chodzi i ja się z tym w pełni zgadzam.

    Ale tak obiektywie to .. silnikiem nie da się skutecznie hamować. Do
    zmniejszenia prędkości można natomiast wykorzystać zakręt.

    >
    >> Kolejna sprawa to kandydat przez te 25 godzin jazd jeszcze za
    >> mało opanował radzenie sobie z pojazdem aby uczyć go tak skomplikowanej
    >> czynności jak hamowanie silnikiem na biegu na odcinku stu czy
    >> mniej metrów. Niech lepiej klasycznie wciśnie sobie sprzęgło i
    >> zahamuje tym co zawsze.
    >
    > Przecież redukcja biegu (i tego z całą pewnością uczą na kursach, np.
    > redukcji jeszcze PRZED podjęciem skrętu) jest łatwiejsza niż start od
    > zera,
    > w zwiazku z tym problemem może być tylko utrwalenie tego w głowie kursanta
    > -- co proste nie jest gdy kursuje się max 15h po mieście.
    >

    A to może ci co to przede mną dzisiaj jechali tak sobie zredukowali wstępnie
    i stąd musieli dohamować do prędkości tego zredukowanego biegu by go
    wrzucić.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: