-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
From: John Kołalsky <j...@k...invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
Date: Mon, 15 Jul 2013 18:18:10 +0200
Organization: Netia S.A.
Lines: 35
Message-ID: <ks17vu$emt$1@mx1.internetia.pl>
References: <krjb98$v10$1@usenet.news.interia.pl>
<7...@g...com>
<1...@b...poznan.pl> <krjh81$iu7$1@node1.news.atman.pl>
<1...@b...poznan.pl> <krkftt$j94$1@node1.news.atman.pl>
<1...@m...org> <krlo0d$p9v$1@news.dialog.net.pl>
<krm62k$qhs$2@node2.news.atman.pl> <1...@b...poznan.pl>
<krmelr$46d$1@node2.news.atman.pl> <1...@b...poznan.pl>
<krmnsn$roe$1@node1.news.atman.pl> <1...@b...poznan.pl>
<kroc4r$uik$1@node2.news.atman.pl> <1...@m...org>
NNTP-Posting-Host: 83-238-168-227.ip.netia.com.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1373905726 15069 83.238.168.227 (15 Jul 2013 16:28:46 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 15 Jul 2013 16:28:46 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18463
In-Reply-To: <1...@m...org>
X-Tech-Contact: u...@i...pl
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
X-Priority: 3
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2498351
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl>
>
>> Bo na płaskim nie ma takiej potrzeby hamowania silnikiem jak w górach.
>
> Takiej konkretnej nie -- w sensie ochrony klocków przed nadmiernym
> przegrzaniem -- ale inne korzyści z tego są praktycznie identyczne na
> płaskim jak i na górzystym terenie. Tj. wykorzystanie silnika na
> wytracenie
> prędkości dzięki czemu oszczędza się klocki a także paliwo. Jak ktoś się
> tego nauczy na płaskim to w chwile moment będzie umiał wykorzystać w
> górach. Tylko o to Budzikowi chodzi i ja się z tym w pełni zgadzam.
Ale tak obiektywie to .. silnikiem nie da się skutecznie hamować. Do
zmniejszenia prędkości można natomiast wykorzystać zakręt.
>
>> Kolejna sprawa to kandydat przez te 25 godzin jazd jeszcze za
>> mało opanował radzenie sobie z pojazdem aby uczyć go tak skomplikowanej
>> czynności jak hamowanie silnikiem na biegu na odcinku stu czy
>> mniej metrów. Niech lepiej klasycznie wciśnie sobie sprzęgło i
>> zahamuje tym co zawsze.
>
> Przecież redukcja biegu (i tego z całą pewnością uczą na kursach, np.
> redukcji jeszcze PRZED podjęciem skrętu) jest łatwiejsza niż start od
> zera,
> w zwiazku z tym problemem może być tylko utrwalenie tego w głowie kursanta
> -- co proste nie jest gdy kursuje się max 15h po mieście.
>
A to może ci co to przede mną dzisiaj jechali tak sobie zredukowali wstępnie
i stąd musieli dohamować do prędkości tego zredukowanego biegu by go
wrzucić.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
- skodeczka up
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
Najnowsze wątki
- 2024-10-07 Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2024-10-07 Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2024-10-07 Kraków => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-10-07 Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2024-10-07 Aparat, zewnętrzny mikrofon, brum
- 2024-10-07 MĂźnchen => Data Scientist <=
- 2024-10-07 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-10-07 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-07 Re: Taniocha!!!
- 2024-10-07 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-10-07 Zielona Góra => Power Electronics R&D Engineer <=
- 2024-10-07 Warszawa => Junior New Business Development Manager <=
- 2024-10-07 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-10-07 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy ERP (Symfonia) <=
- 2024-10-07 policja szuka