eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHamowanie silnikiem na sporym nachyleniuRe: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeder.erje.net!us.feeder.erje.net!news.glo
    rb.com!news-out.readnews.com!transit4.readnews.com!nx01.iad01.newshosting.com!n
    ewshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.
    news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Sender: Myjk <>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    Organization: MAD
    References: <krjb98$v10$1@usenet.news.interia.pl>
    <7...@g...com>
    <1...@b...poznan.pl> <krjh81$iu7$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@b...poznan.pl> <krkftt$j94$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@m...org> <krlo0d$p9v$1@news.dialog.net.pl>
    <krm62k$qhs$2@node2.news.atman.pl> <1...@b...poznan.pl>
    <1...@m...org> <krojfv$7sg$5@mx1.internetia.pl>
    Date: Fri, 12 Jul 2013 15:33:40 +0200
    Message-ID: <18gfmerzdp9f7$.dlg@myjk.org>
    Lines: 35
    NNTP-Posting-Host: 83.13.244.132
    X-Trace: 1373636540 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 1454 83.13.244.132:52834
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2498137
    [ ukryj nagłówki ]

    Fri, 12 Jul 2013 11:39:20 +0200, Michoo

    > A sprzęgło?

    Tu nie będę dobrym przykładem. hehehehhh Eh. :P
    Sprzęgło poszło do wymiany po 66 tkm. :P

    Ponieważ:

    a) zostało ostro przypalone przez żonę, do tego -- nad czym ubolewam do
    dzisiaj -- była to MOJA własna żona, na właśnej krwi wychodowana (i ja ją
    pchałem, co raczej naturalne, gdy ona w zaspie siedziała), do momentu aż z
    tyłu samochodu poczułem smród palonego sprzęgła -- dostała upomnienie
    oralnie i był FOCH przez parę dni

    b) ASO miało później nieco poprawić działanie sprzęgła poprzez jego
    regulację, ale chyba się "mechanikowi" kierunki pomyliły

    co w sumie zaskutkowało ślizganiem się sprzęgła po niecałm miesiącu (przy
    jeździe pod górkę) i zmusiło mnie do jego wymiany. Tarcza miała praktycznie
    idealną okłądzinę, tyle tylko że wyślizganą na lustro (i to nie tyle aż tak
    bardzo przez żonę, co przez późniejszą interwencję "mechanika" z srASO,
    który prawdopodobnie odciągnął tarczę powodując permanentne jej ślizganie).
    :P

    Z całą pewnością przyczyną nie było hamowanie silnikiem. Przy tej operacji,
    nawet jeśli jest to faktycznie więcej cykli łącz-rozłącz, występują
    minimalne siły prowadzące do zużycia sprzęgła. Silnik bardzo szybko i bez
    specjalnie dużej siły działającej na sprzęgło dopasowuje się do prędkości
    obrotowej wału. W drugą stronę wygląda to drastycznie inaczej.

    Ja bym się ogólnie bardziej niż o sprzęgło martwił o K2M.

    --
    Pozdor Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: