eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHamowanie silnikiem na sporym nachyleniuRe: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
    Date: Fri, 12 Jul 2013 13:42:54 +0200
    Organization: private
    Lines: 34
    Sender: r...@n...agh.edu.pl
    Message-ID: <1...@p...pl.invalid>
    References: <krjb98$v10$1@usenet.news.interia.pl>
    <7...@g...com>
    <1...@b...poznan.pl> <krjh81$iu7$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@b...poznan.pl> <krkftt$j94$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@m...org> <krlo0d$p9v$1@news.dialog.net.pl>
    <krm62k$qhs$2@node2.news.atman.pl> <1...@b...poznan.pl>
    <krmelr$46d$1@node2.news.atman.pl> <1...@b...poznan.pl>
    <krmnsn$roe$1@node1.news.atman.pl> <1...@b...poznan.pl>
    <kroc4r$uik$1@node2.news.atman.pl> <1...@m...org>
    <kronod$b72$1@node2.news.atman.pl> <kroo48$tom$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: ip-37-109-56-143.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.agh.edu.pl 1373629385 18888 37.109.56.143 (12 Jul 2013 11:43:05 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 12 Jul 2013 11:43:05 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3 (Normal)
    In-Reply-To: <kroo48$tom$1@node1.news.atman.pl>
    X-Comment-To: Ergie
    X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2498112
    [ ukryj nagłówki ]

    Hello Ergie,

    Friday, July 12, 2013, 1:08:52 PM, you wrote:

    >> Porozmawiaj z kimś kto takie jazdy prowadzi on wytłumaczy ci
    >> dlaczego to jest nierealne. Typowego kursanta pilnuje się aby
    >> oszczędzał sprzęgło z oczywistych względów, hamowanie silnikiem
    >> będzie czymś przeciwnym.
    > To zależy od umowy między instruktorem, a szkołą jazdy. Mój brat ma taką
    > umowę że dostarcza swój samochód (odpowiednio przerobiony) i nim uczy i
    > dostarcza swoje paliwo itd. OD szkoły dostaje stawkę za każda godzinę
    > lekcji. W jego interesie jest aby kursant jak najmniej zużył samochód i jak
    > najmniej spalił benzyny - hamowanie silnikiem oszczędza hamulce i paliwo.
    > Hamowanie hamulcami oszczędza tylko sprzęgło. ZTCW bardziej opłaca się by
    > kursant hamował silnikiem.

    Nie pojmuję skąd pomysł, że hamowanie silnikiem męczy sprzęgło?
    Łożysko wyciskowe jest męczone przy wciśniętym sprzęgle. Każde
    wysprzęglanie to moment poślizgu, podobnie jak ponowne zasprzęglenie.
    Hamowanie silnikiem nie oznacza wachlowania biegami i sprzęgłem bez
    sensu. Tym bardziej w kontekście nauki jazdy, której się w terenie
    górskim nie przeprowadza.

    Nie wiem, jak jest teraz ale jak ja się uczyłem jeździć, to za
    wrzucanie na luz podczas jazdy dostawało się po łapach. Zawsze
    hamowało się silnikiem wysprzęglając dopiero wtedy, gdy to było
    absolutnie konieczne (do pełnego zatrzymania).

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: