-
Data: 2016-09-26 00:21:42
Temat: Re: Hamowanie silnikiem a dwumasa
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Sun, 25 Sep 2016 20:00:31 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
> Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...
>
>>> Czy hamujac silnikiem zuzywamy dwumase?
>>
>> Najgorsze dla K2M jest szarpanie (czyli wszelakie strzały ze
>> sprzęgła).
>
> To jest jasne - to nie służy zadnemu sprzegłu ale to pomijam bo raczej o to
> dbam, zeby tak nie robić.
Moim zdaniem nie ma żadnej rozsądnej procedury wydłużania życia takim
elementom.
Bo pewnie dwumasa będzie wolała żebyś stał pod światłami na jak najwyższych
obrotach i w ogóle jeździł z obrotomierzem na czerwonym polu, a prędkość
regulował półsprzęgłem, ale to raczej droga do nikąd :)
Po prostu koszty oszczędzania dwumasy będą gdzieś indziej i raczej nie są
warte tej dwumasy.
>> Nie ma co przesadzać i nadmiernej opiekuńczości wykazywać, podobnie
>> nie ma się co wybitnie spuszczać nad DPF/FAP. Większość tych elementów
>> sprawia kłopoty w zajechanych żużlach.
>>
> A jak się tymi elementami opiekowac?
Raczej niestety należy naprawiać.
To się nie da - taki element żyje jakiś tam przebieg i zazwyczaj tego nie
przeskoczysz.
>> Daj spokój tej dwumasie, jeździj normalnie -- to nie jest ze szkła.
>>
> Ja mam autko ktore ma przejechane juz około 300 i chociaz mechanik mowi ze
> dwumasa wykazuje juz objawy zuzycia to ja tego jeszcze nie czuje.
No czyli niestety pewnie zaraz się rozleci czego by nie kombinować.
Realnie żeby oszczędzać dwumasę należy pojechać autobusem, rowerem albo iść
piechotą :)
Nawet jeśli stosując magiczną technikę jazdy można by przedłużyć życie
dwumasie o jakiś tam procent, to sens to był jeździć tak przez pierwsze
300tys, wtedy można było jej życie przedłużać.
Jak mechanik czuje już na dwumasie luzy, to ona się rozleci raz-dwa czego
byś nie kombinował, bo po prostu czas życia się skończył.
Ja rozumiem że drogo, ale masz jeszcze chwilę czasu żeby dozbierać na nowe,
może używane jak masz pewne źródło, ewentualnie jak każda złotówka się
liczy to daj jakemuś Cytrynowi i Gumiakowi do zespawania obie części.
Auto będzie jeździć, dwumasy nie będzie - niektórzy tak jeżdżą i nie
narzekają. Podobno nie jest tak dobrze jak z nową, ale nie jest tak źle jak
z wytłuczoną.
> A przyspieszam gdzies tak od 1,5krpm. (to autko ma max moment obrotowy
> gdzies własnie od 1,5k obrotów) ale robię to takn a 70% możliwości silnika.
> Auto to ducato 2.0mjet.
No i moim zdaniem w rozsądnym zakresie używania samochodu nic więcej niz
wymyślisz.
> Dlatego chciałbym wiedziec jak to jest z tymi dwumasami w rzeczywistości.
> I wtedy bede sobie oszczedzał albo i nie - ale lubie wiedziec i wiedze
> weryfikowac.
Moim zdaniem poza strzałami ze sprzęgła nie bardzo da się dwumasie pomóc.
Poza oczywiście ogrniczeniem używania auta.
Następne wpisy z tego wątku
- 26.09.16 09:14 Myjk
- 26.09.16 17:59 Marek
- 26.09.16 18:48 J.F.
- 26.09.16 20:07 Cavallino
- 26.09.16 19:39 cef
- 26.09.16 21:00 Budzik
- 26.09.16 21:54 Jarek
- 26.09.16 22:01 cef
- 26.09.16 22:39 Mateusz Bogusz
- 26.09.16 23:08 Scobowski
- 27.09.16 08:10 Myjk
- 27.09.16 09:20 cef
- 27.09.16 12:14 sirapacz
- 27.09.16 13:23 cef
- 27.09.16 13:30 sirapacz
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
Najnowsze wątki
- 2025-01-27 OT musk
- 2025-01-27 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-27 Kto ma PRAWNĄ rację? poseł KO mec. R. Giertych v. mec. B. Lewandowski
- 2025-01-27 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-27 Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- 2025-01-27 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-01-27 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-27 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-27 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-27 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-27 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=