  • Data: 2011-03-22 06:51:56
    Temat: Re: Halogen z czujką ruchu i kamerą
    Od: diverek <U...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie w taniej kamerce.

    Ok, ile to jest tanio? :)

    > Kilkanaście diód oświetla całkiem dobrze. Jeśli za słabe to stosuje się
    > większy reflektor zewnętrzny.

    Dalej jest to to samo rozwiązanie, choć do tej wątkowej furtki na pewno
    w zupełności wystarczy. Autor wątku musi jedynie pamiętać, żeby w razie
    incydentu nie zapomnieć wyjść i ściągnąć delikwentowi maskę, tudzież
    kaptur... :) To oczywiście żart, ale nikt nie nie zdaje sobie sprawy, że
    tam gdzie nie ma ciągłej obserwacji i natychmiastowej reakcji,
    monitoring na niewiele się zdaje...
    Jeśli chodzi o sam reflektor IR to naprawdę trudno jest znaleźć
    jakikolwiek oświetlacz w cenie 200-300zł, który zamiast słupa światła
    dawałby oświetlenie jakiegoś większego obszaru (kilkudziesięciu m2). Nie
    wiem czy jesteś z branży i czy miałeś okazję pracować, np. na serii
    AEGIS UFLED, nie mówiąc o Black Diamond od Bosch Security Systems. To są
    prawdziwe reflektory, z oświetleniem brzegów sceny, doświetleniem
    drugiego planu itd itd. Zobacz jak świecą w porównaniu do tub za 400zł -
    szczenka opada (tylko cenka niestety nie :/).
    Ciekawym rozwiązaniem są oświetlacze światła białego (lampy na diodach
    LED). Można już nawet sobie zamówić takie cudo wg własnych wymogów
    (projektują pod konkretny obiekt). Działają bardzo dobrze i nie są
    drogie. Minus - nie wykorzystasz ich na każdym obiekcie, np. militarnym.

    > Poza tym zanim złapią ostrość po włączeniu
    > oświetlenia to trwa 6-8 sekund. Mam serię 15xx i 30xx (kilkanaście
    > sztuk) w dwóch firmach wewnątrz pomieszczeń i podgląd na bieżąco.

    No to są niestety właśnie kamery "małpki" na CMOSie technologicznie
    sprzed 5 lat. Zupełnie przeciętna kamera analogowa na CCD, nawet z
    elektronicznym filtrem IR, poradzi sobie ze słupem światła w ciągu 1-2s.

    > Alternatywa to kamera analogowa i jakaś karta DVR np. na PCI w kompie.

    Zgadza się. Jest to mimo wszystko przy niewielkich systemach wciąż
    rozwiązanie o najlepszym stosunku jakość/cena.

    --
    Pozdrowienia
    diverek