  • Data: 2023-12-08 12:37:23
    Temat: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
    Od: io <i...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 08.12.2023 o 11:00, heby pisze:

    > To wymagało by zmian na poziomie kodu maszynowego. Były by widoczne. I
    > była by to kompromitancja Newagu, że nie podpisują firmware. Bo za
    > chwile ktoś odpali Dooma na tym pociągu.

    Podpisywanie zapewnia spójność samego oprogramowania, ale Dooma da się
    wgrać :-)

    Z wypowiedzi Newagu można odnieść wrażenie, że nie było podpisywane co
    oczywiście jest słabe ale wydaje się możliwe. Wcale nie chodzi o
    "współczesne metody kontroli jakości" tylko o standardy CENELEC, które
    obecnie muszą spełniać. Zajmowałem się weryfikacją oprogramowania
    kolejowego w nieco innym obszarze w innej firmie i to wszystko mało
    poważne było, kierownik bardziej był zainteresowany szybkim wykonywaniem
    weryfikacji niż jej jakością. Jak dostałem system do weryfikacji, która
    już wielokrotnie była wykonywana to na wstępie okazało się, że nie
    wiadomo z jakich modułów składa się system. Po prostu osoby, które
    wcześniej ją robiły, nie pofatygowały się by określić co dokładnie jest
    przedmiotem weryfikacji a co nie jest np dlatego, że nie musi. Czyli
    robiły ją "po łebkach".