  • 11. Data: 2004-04-02 20:39:17
    Temat: Re: Hakiery
    Od: "Piotr C." <p...@b...mabanana.com>

    Użytkownik "Lukasz Trabinski" <l...@t...net> napisał w wiadomości
    news:c4jhh8$3p2$2@lt.wsisiz.edu.pl...
    > Mniej więcej, delikwent zostaje podłączony do "tajnego" kanału IRC,
    > nawet niespecjalnie wiedząc o tym, z owego kanału przychodzą komendy do
    > zarażonego komputera, a ten je posłusznie wykonuje.

    Ciekawe... nie chce mi sie teraz ryć po RFC i rozszyfrowywać protokołu. Ale
    *WĄTPIE* czy jest tam zaimplementowane RPC (zdalne wywoływanie procedur) czy
    cokolwiek podobnego.

    pozdr.

  • 12. Data: 2004-04-02 20:41:47
    Od: Slawek <s...@a...net>

    On Fri, 2 Apr 2004 22:37:26 +0200
    "Piotr C." <p...@b...mabanana.com> wrote:

    > No właśnie - tak myślałem. I dobrze im tak! Głupota kosztuje

    Nie wiem czy tak dobrze... pozniej kompow przybedzie i zaczynaja sie
    ddosy.

    --
    pozdr. Slawek
    GG: 1262167

  • 13. Data: 2004-04-02 20:56:27
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@p...na.niusy>

    "Piotr C." <p...@b...mabanana.com> napisał(a):

    > Ciekawe... nie chce mi sie teraz ryć po RFC i rozszyfrowywać protokołu. Ale
    > *WĄTPIE* czy jest tam zaimplementowane RPC (zdalne wywoływanie procedur) czy
    > cokolwiek podobnego.

    Nie ma. Ale co za problem napisac trojana, ktory siedzi na kanale i
    czeka na specjalne komendy? Ten wlasnie tak dzialal.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * JID: v...@j...atman.pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *

  • 14. Data: 2004-04-02 23:41:06
    Od: "Adam Paluch" <a...@b...net>

    Chrószcz S?awomir wrote:

    > Mnie interesuje cos innego - mianowicie to, ze ktos zadal sobie trud
    > zbadal te dosy, doszedl do zrodla i zmusil Polska Policje do
    > dzialania.
    >
    > Ten, ktos musi byc wsrod nas, bo przeciez nikt chyba nie wierzy w to
    > ze Policja sama z siebie zorganizowala akcje przeciw organizatorom
    > ddosow.

    niewiem jak to sie robi w sieciach rozleglych ale ja mialem cos takiego w
    jednym segmencie LANu.
    Mianowicie z pewnego kompa lecial masakryczny dos na jakis tam komputer
    gdzies w sieci
    na pierwszy rzut oka ni hu hu wykryc bo adres zrodlowy byl spoofowany
    na szczescie akurat ten segment byl nieduzy i pomogla obserwacja po mac
    adresach
    tak doszedlem i spacyfikowalem, a jak jest w sieciach rozleglych ?

    --
    Adam Paluch <a...@b...net>
    bluuu.NET, Sosnowiec

  • 15. Data: 2004-04-03 12:11:00
    Od: Jan Srzednicki <...@n...invalid>

    On 2004-04-02, Piotr C. <p...@b...mabanana.com> wrote:
    > Użytkownik "Kamil Raczynski" <r...@r...yupe.net> napisał w wiadomości
    >
    > No właśnie - tak myślałem. I dobrze im tak! Głupota kosztuje

    Problem polega na tym, że owa głupota użytkowników kosztuje nie tylko
    ich. Przeciętna pani Kasia może w ogóle nie zauważyć, że jej się onet
    trochę wolniej otwiera, a DDoS spowoduje straty u innych osób.

    --
    -- Jan Srzednicki --=-- wrzask --=-- Winfried --

  • 16. Data: 2004-04-03 15:33:02
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    > No właśnie - tak myślałem. I dobrze im tak! Głupota kosztuje

    Gdyby głupota użytkowników uderzała tylko w nich, to bym słowa nie
    powiedział (no może poza ,,a nie mówiłem "nie otwierać"'').

    Problem polega na tym, że głupota setek/tysięcy użytkowników powoduje
    wymierne straty u innych, nawet świadomych użytkowników. Straty, przed
    którymi często nie ma się jak zabezpieczyć. Co gorsza, w wielu przypadkach
    jest niezwykle trudno lub wręcz niemożliwe zablokowanie ataków oraz
    znalezienie sprawców. Do tego wszystkie jeszcze dokładają się operatorzy,
    którzy pozwalając na spoofowanie adresów źródłowych znakomicie utrudniają
    wszelkie akcje.

    Oprócz karania atakujących (jeśli się już ich złapie i udowodni winę,
    co, niestety, może być nietrywialne), zaczynam powoli się zastanawiać,
    czy nie należałoby też w jakiś sposób karać właścicieli komputerów
    wykorzystywanych w atakach.
    Jak za pozostawienie naładowanej i niezabezpieczonej broni w przedszkolu,
    jeśli do kogoś przemawiają przesadzone porównania.
    (Acz może nie jest przesadzone -- ataki (D)DoS zwykle są inicjowane
    przez sfrustrowanych ludzi o poziomie umysłowym przedszkolaka, który nie
    widzi i/lub nie rozumie konsekwencji swoich działań. Choć może obrażam
    przedszkolaków.)

    p.

    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/ -- polska wersja quizu dla nerdów ;)

  • 17. Data: 2004-04-03 16:02:41
    Od: Jan Srzednicki <...@n...invalid>

    On 2004-04-03, Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl> wrote:

> [...]
    > którzy pozwalając na spoofowanie adresów źródłowych znakomicie utrudniają

    Dodałbym jeszcze notoryczny brak reakcji na wysłane abuse@ większych
    operatorów (TPSA, TK Telekom, Netia).

> [...]
    > przez sfrustrowanych ludzi o poziomie umysłowym przedszkolaka, który nie
    > widzi i/lub nie rozumie konsekwencji swoich działań. Choć może obrażam

    Well, nikt nie oczekuje od przedszkolaka dojrzałości emocjonalnej. ;)

    Porównanie jest przesadzone "tylko" o tyle, że broń może kogoś zabić, a
    DDoS raczej nie. Za to DDoS potrafi wygenerować całkiem spore straty
    finansowe, które akurat łatwo wykazać. Problem jednak przy takiej
    odpowiedzialności użytkowników jest taki, że przy rozłożeniu owych strat
    na setki czy tysiące hostów uczestniczących w ataku, odpowiedzialność
    się "rozmyje" i będzie tak naprawdę niewielka pod kątem finansowym. :/

    --
    -- Jan Srzednicki --=-- wrzask --=-- Winfried --

  • 18. Data: 2004-04-03 21:18:49
    Od: futszaK <t...@s...pl>

    On 3 Apr 2004 15:33:02 GMT, Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl> wrote:

> [...]
    >co, niestety, może być nietrywialne), zaczynam powoli się zastanawiać,
    >czy nie należałoby też w jakiś sposób karać właścicieli komputerów

    idźmy dalej, karajmy również administratorów masowo atakowanych
    serverów za brak umiejętności współżycia spolecznego, przecież skoro
    ich servery są masowo atakowane to jest ku temu jakiś powód,
    a skoro mamy karać lameriade za brak wiedzy informatycznej to czemu by
    nie karać adminów za brak wiedzy psychologicznej ???

    futszaK
    598339018 888010641
    irc to spokoj ducha
    (C)Iluzjonista

  • 19. Data: 2004-04-03 23:19:57
    Od: "Adam Paluch" <a...@b...net>

    futszaK wrote:

> [...]
    > a skoro mamy karać lameriade za brak wiedzy informatycznej to czemu by
    > nie karać adminów za brak wiedzy psychologicznej ???

    wybacz, ale czemu nie wszyscy maja cierpiec za to ze ktos potrafi tylko
    klikac a nawet z tego klikania nic nie rozumie ? ja rozumie ze nie kazdy
    musi byc informatykiem, ale naprawde podstawy trzeba znac
    czy wsiadajac do samochodu czujesz sie bezkarnie ? (bo tylko jezdzisz a
    przeciez co w tym zlego ?)

    --
    Adam Paluch <a...@b...net>
    bluuu.NET, Sosnowiec

  • 20. Data: 2004-04-04 00:21:28
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    futszaK <t...@s...pl> wrote:
    > idźmy dalej, karajmy również administratorów masowo atakowanych
    > serverów za brak umiejętności współżycia spolecznego, przecież skoro
    > ich servery są masowo atakowane to jest ku temu jakiś powód,

    Karać ofiary? Demagogiczna bzdura. Sio, trolu.

    p.

    PS Ależ ten K:line cię uwiera, aż zabawne patrzeć, jak się pienisz.

    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/ -- polska wersja quizu dla nerdów ;)